• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Kul med flytten! Själva har vi gett upp mer eller mindre, vi kommer inte att klara en flytt nu i vår i alla fall, sedan dör ju marknaden över sommaren så vi får väl börja om igen i höst. Känns lite tröstlöst, vi har ju letat så länge.

• Snart så....

Brudsommar, hahahha här är det nästan tvärtom, blir vildare om man lägger handen på magen :)

Förstår inte hur de lyckats leva om så i magen? Ena stunden är sparkarna över naveln och andra långt nere på magen. Hmmm eller är det bara Kick´n som är så vild och galen??

• Snart så....

Det är jätteroligt att få flytta innan sommaren så då hinner vi njuta av sommaren i Sjöstaden :)

• Liten med Mindre

Hmm...det kanske är en bra idé med CD-album. Funderar just vad jag ska göra med min låda med skivor som inte går in i bokskåpet.

Fast, de kanske ryms i skåpet när jag gått igenom det med. Eller inte - majorietetn av DVD och pocketböcker är nog makens. Och så kan jag inte med att slänga mina gamla VHS. :D

• Snart så....

Mindre, vi ska kasta 3 lådor med vhs filmer. Ska bara spara sånt som är filmat på oss, resten är så gamla filmer mm.

Det blir mkt att kasta när vi flyttar.

• Snart så....

fast vi har en släkting som kan göra om VHS till DVD så funderar på att lämna det till honom.
    VHS banden blir ju slitna och gör vi så så kan vi även slänga videon

• BrudSommar2006

Min teori är att de boxar med händerna och sparkar med fötterna samtidigt där inne.

Jag älskar att slänga saker men maken är en samlare. Jag fattar inte att man måste fortsätta samla på kartonger med gamla sladdar t ex när vi inte använt dem sedan vi flyttade in i lägenheten.

• Bröllopstokiig

Hejsan hejsan girls!

Vad härligt att man får läsa om era sparkar!
    Min lille buse har ju sparkat i 6 veckor nu och de blir bara starkare och starkare sparkar Vänta ni bara ......
    Sen har han vuxit så nu har även mamma vuxit på alla håll och kanter! Äntligen!

Moppy! Har du plussat? Hänger inte riktigt med här?!

Vilka är på gång?
    Mindre, du skulle väl BIMa i dagarna va`?

Jag ska försöka läsa i kapp, men det är ju svårt när man måste jobba i kapp med.... Så ni får gärna ge en snabb liten uppdatering.

• mugglesfan

Snartis: vad kul att lägenheten blev er! när är flyttdatum? (har fortfarande ingen chans att läsa ikapp - sorry!)

BrudSommar: min man fick känna igår kväll, redan starkare sparkar än i söndags. Hans min var helsöt! Typ förvånad och glad samtidigt. Men han fick vänta en stund. Din man ska nog lägga dit handen (el händerna så han täcker det mesta av magen) och helt enkelt vänta in henne, tills nästa spark. Min man fick vänta några minuter. Sedan kanske man ska lägga handen lite lätt på, så hon inte känner det därinne Kan inte det funka?

Vi har också insett att vi får börja packa nu, ska nog hämta flyttkartonger från flyttfirman ikväll (om jag inte måste jobba till sent). Håller på med alla elbolag, telebolag, försäkringsbolag, adressändring... puh! Och så ska vi förhandla lån med banker. Mkt nu...

Fick reda på att en annan av mina kompisar är gravid igår!!! Så nu är vi 3st i min närmsta krets (jag först, nästa i okt, och den sista i nov) som kan dra barnvagn ihop - grymt! Vi har bildat Imperfekta Mamma Klubben för oss som inte är så himla perfekta mammor Vi ska tex dricka vin när vi ammar (ja inte samtidigt men ett glas vin till maten typ). Vi ska inte laga egen barnmat mm. Får nog komma på lite fler grejer och skriva riktiga stadgar...

• Liten med Mindre

Stämmer Cicci - Moppy har plussat och är försiktigt positiv till att pyret tänker stanna kvar den här gången.

Vad skoj att du börjar växa du med. :) Har du fått ha på dig din söta tröja än? För visst hade du väl köpt nåt med text på magen?

Svar på tråden När märker man av det?