• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Eller hur Sweet - folk som säger att man tappar suget på vin de var nog inte ens sugna innan...eller så har de mått illa hela graviditeten och vem är sugen på vin när man känner sig bakfull?!

• sweetstreet

Ah Lappis!!!
    Låter sååååå härligt!!!!

Själv ska jag ta mig runt i NYC med våra vänner och tja, vet inte riktigt... shoppa och kolla stan tror jag. Inget direkt inplanerat. Men det känns bra!! :)

Måste tyvärr en sväng förbi jobbet också imorgon men det går säkert bra. Det har åtminstone blivit varmare här nu. Idag är det ca 16 grader så jag hoppas att man kanske t o m kan ta någon fika på något uteställe i helgen. :)

• sweetstreet

Japp antagligen.
    Tror de som inte varit vinsugna har mått väldigt dåligt. Och som du säger, vem är sugen på alkohol när man är typ magsjuk eller bakis?

Men de som mått bra har ofta klagat på just saknaden av vin eller öl eller whiskey!

• sweetstreet

Själv kände jag mig lite speedad igår efter att ha bokat tid hos den där speialisten!!!!!! :o

Inte för att det betyder något egentligen, men det kändes liksom som att "nu , nu ska man snart få lite svar"....

Samtidigt är jag lite nervös över vad vår försäkring egentligen täcker. Hm, hoppas verkligen att den täcker detta så man slipper betala tiotusentals kronor för att göra testerna!!!! Måste kolla lite. Men det är inte så lätt. En djungel.... :(

Ibland saknar man Sverige hur mycket som helst....
    Sure, det kan var köer och så, men man riskerar iallafall inte att

1) inte kunna söka en särskild läkare pga att denna inte är "in your (health plan)network"

2) få en faktura på hur mycket som helst eftersom det visade sig att din försäkring inte täckte konstnaden så du får betala allt själv.

• sweetstreet

Näe nu MÅSTE jag sätta igång och jobba!!!!!

*slår mig själv på fingrarna*

• Lapinette

Whiskey Uuuuuhhhh....det kommer inte jag att sakna. Klarar inte av att dricka det men en klädnypa på näsan. Men vin...ack där kommer jag sitta med näsan i makens glas. Fast attans vad jag längtar efter det just nu...att inte kunna dricka, vanka omkring med en stor mage, må illa, ha foglossning och allt det där som hör till när man är gravid!

• Lapinette

Visst är det spännande!!! Undrar vad mina blodprover säger? Vet inte om jag vill att de inte är något fel på oss...för jag menar vad gör man då...provar på tills man är 105?

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Öl saknar jag inte trots att jag älskade det innan. tycker det smakar apa just nu. Lite trist eftersom det är just alkoholfri öl och inte vin som faktiskt går att dricka.

men vin åhhhhhhhhhhhhh var ju en riktig vinslampa innan och kunde hälla i mig mängder när som helst. låter illa kanske men så var det. ÄLSKAR VIN!!!!!
    Så det saknar jag enormt. Och de gånger jag smakat under graviditeten så smakar det tyvvär fortffarande lika attans gott.

ha ha ha
    maken tog en av mina vinare jag hade i kylen, den var symboliskt speciell för jag hade tänkt dricka den precis när jag plussade. Så den skulle liksom drickas direkt efter förlossnignen.
    MEN maken fick lite ågren över att han förstörde den syumbolhandlingen så han ersätter den med en flaska champagne. Snacka om bra affär.

Nu måste jag dra brudar
    ha en underbar helg
    löööööv you alllll

• Liten med Mindre

Det blir jag som kör, tycks det. Någon tänker jobba i bilen på vägen upp. Fast jag vet ju hur det brukar gå med det.

Det alkoholfria bubbelvinet smakade just alkoholfritt bubbel. Fast å andra sidan var det andra vinet också något okänt bubbel, "oäkta". Så förlusten var ju inte enorm.

Tur ändå att jag kunde äta av den otroligt smaskiga kolatårtan med mjuk nötbotten. Smask! :)

Av någon anledning har jag inte saknat vin senaste ÄL. Kanske något med influensan att göra. Vet ju hur det var förra förra månaden när jag äntligen fick vin efter 6 torra veckor. Gudomligt!

• Liten med Mindre

Förresten serverades det bebisbaciller till bullarna förut (kollegans 6-veckors på besök).

Gnuggade in mig ordentligt i hopp om att kroppen ska fatta att det är läge att boa in ägglingen i 9 månader.

Svar på tråden När märker man av det?