• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Mindre - nästa vecka är lite svår för mig med eftersom maken har semester - vet inte vad och när vi kommer att hitta på.

Sedan har vi påskveckan och vi firar påsk i Rom i år :) och det är så långt till veckan därpå att det blir omöjligt att planera. Ska vi kanske låta bli att planera och bestämmer någonting spontant?

Max 5 dagar till att vänta tills jag vet om vi ska till Uppsala eller inte :) ska inte säga att det känns spännande eftersom utfallet är nästan garanterat rött. Men vi får se.

Mindre igen - brukar du fota mycket?

• Liten med Mindre

Frejis - jag skulle gärna fota mer än jag gör. Det blir inte mycket nu. Men ibland blir jag inspirerad och tar med kameran ut. Tycker mer om att leta motiv än att trixa med tekniken. Synd eftersom tekniken gör så mycket.

• Lapinette

Hmmmm...beroende på när ni bestämmer er för att träffas så kanske (säger bara kanske) jag dyker upp. Känns som om jag ska sluta vara så hemlig!

• BrudSommar2006

Koko, jag vet inte om det är restless legs jag har, men jag antar det, det började i alla fall nu under graviditeten så jag har inte haft det tidigare och jag hoppas att jag blir av med det igen om ett par månader!

Nu ska vi snart iväg på första profylaxträffen, den andra är i morgon förmiddag. Ska bara hämta vovven på dagis först men jag har någon halvtimme på mig än. Han kommer nog tycka att det är trevligt att få gå hem tidigt idag.

Jag har ju lyckats missa era träffar hittills, ni har väl främst träffats på söndagar och då har vi antingen husvisningar eller så har vi varit uppbokade på annat. Nu börjar jag dessvärre känna mig mindre och mindre rörlig och inte så benägen att ta mig runt stan längre men vi får väl se beroende på när/var ni bestämmer! Fast i maj känns det tveksamt i vilket fall, jag får nog nöja mig med att läsa här i tråden om hur trevligt ni haft det!

• Lapinette

Brudsommar - ja, vi har ju åtminstone träffats...men inte sen vi började skriva här på tråden.

• BrudSommar2006

Lapinette, nej det skulle vara kul att ses nu! Jag ska se om jag kan försöka ta mig till nästa träff, annars får vi ordna en gemensam fika eller så ändå, kanske hemma hos sysslingen någon helg framöver.

• BrudSommar2006

Oj, jag såg just att de i ett halvt glas rött tråden håller igång fortfarande och i samma bitska ton! Det är ju ändå rätt imponerande...

• nu är jag fruL

lappis: KLART du måste med!!!!!
    Du känner ju liksom oss nu! det är vel ingen vits att vara särsklit hemlig längre. Du ska ju få överta våra gamla bebiskläder så då måste du ju träffa oss tillsist... så varför inte göra det redan nu så kan vi ha lite trevligt fram tills dess också.

vänta tills maj näe det tycker inte jag. Vi måste helt klart ses redan efter påsk. middag en vardagskväll låter vel bra tills vi hittar en helgdag siom passar för brunch.

Nu har jag bara 1 h och 12 min kvar att jobba
    tänk vad man kan räkna ner tiden så precis när man vill gå hem.

• Liten med Mindre

Åh, har bara 50 min kvar, drygt. Har skippat ett möte, gjort det andra kort och hunnit med första bullfikat. Nu väntar tårta kl 15. :) Vet inte om jag ska avstå champagnen. Vi ska ju faktist köra till Dalarna. Vore elakt att inte kunna köra om maken är lika trött som jag.

• nu är jag fruL

mindre
    är du toooookig
    avstå champagne!!!!
    herreguuuuuud köra får vel maken göra, det är vel det han är till för
    näe du så lång resa är det inte. Ring och fråga innan om du vill vara snäll, och se hur han mår. annars skulle jag dricka o låta maken köra. han får nästan alltid köra ändå för jag tycker det är så trist att köra bil.

Åhhhh vill också ha bubbel

Svar på tråden När märker man av det?