• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Skönt med ny trapp, mina föräldrar har fått skynda på att byta trapp till övervåningen där gästsovrummen ligger i stugan på Öland så att vi kan vara där på vår semester i sommar, de är precis klara tror jag. De hade det på planeringen men men litet barn hade vi fått ta deras sovrum och de få sova där uppe så de kände väl pressen!

• _koko_

Brudsommar - nä, det är inte så farligt att jag behöver något för det. Märker mest av det när jag sitter stilla, och då gymnastiserar jag lite med fötterna, så försvinner det.

Har du restless legs? Eller är det graviditeten?

• Lapinette

koko - låter hemskt att redan vara i klimakteriet. Hur länge måste du äta dessa hormoner?

Själv är jag precis tillbaka efter stick i armen och två tester skickade till lab. Först fick jag dock vänta i 45 minuter då min läkare hade glömt att kryssa i vad jag skulle testa för. Systern på Sophiahemmet var så gullig och försökte ringa men som vanligt totalt omöjligt att komma fram. Tillslut faxade hon och vi fick svar! Hurra, annars hade jag fått gå hem och sen återkomma om en månad och idag passade det så bra att åka dit.

Nu dags för lunch!

• Liten med Mindre

Oj, skönt att det löste sig Lapinette. Ska granska min remiss ordentligt så att den är ifylld innan jag ev går och testar.

Inga symptom, 1 vecka eller mer till BIM...

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Västa vad det varit lugnt här medans jag varit borta. men ni sitter väl säkert i möten och elände ni också.

men idag är det freeedag
    skönt.

jag försöker låtya bli att somna... ska nog gåe ftersom jag bara ska jobba 3,5 timme till

kokos: va?????
    ska jag följa mina egna råd?????
    men gumman... gjorde jag det så skulle det ju innebära att jag var en KLOK människa och det.... är jag inte
    ha ha ha
    jag vill mest att andra ska följa mina råd, själv gör jag som jag vill

och det är just det där med att inse att jag är gravid... jag har ju liksom inte gjort det....

fast igår kväll var min mage så enormt stor så att jag faktiskt SÅG gravid ut. Hittills har det ju bara putat under naveln, men igår såg det faktiskt ut som en rikig gravid mage
    lite läskigt faktiskt.

det är ju bara ordentliga och vuxna, duktiga männsikor som är gravida och föräldrar. Inte såna virrpannor som JAG!!!!!
    sjuuuuuuuuukt......

men magen kanske får mig att fatta om den fortsätter se gravid ut.

Jag är faktiskt jävligt förbannad på magen just nu
    den skulle ju hålla sig i chack så att jag kan rida hela terminen. den får faanimej inte växa en massa nu. jag SKA rida hela terminen
    så boris.... skärpning!

• nu är jag fruL

lappis: åhhh vad jäklarns förbannat skönt att det löste sig!
    jag hade blivit galen om du inte fått ta dina prover. Så sjuuuukt irriterande om du hade behövt skjuta en månad på det.

de verkar verkligen riktigt bar på sofiahemmet! Jag är så himla glad över att ni hittat dit!

Hur länge dröjer det innan du får svar? och vad är det de har testat?

• nu är jag fruL

jag gillar att svära idag

• Lapinette

Frullan - den dagen då jag blir gravid så hoppas jag att jag får må lika bra som dig! Kan gärna avstå stor mage och illamående.

• Frejis

Hej hej :)
    tänkte precis skriva att det har varit så lugnt här idag, men nu kom ni direkt med flera inlägg. Det tog max en minut mellan tanken och inläggen, lite kul att se hur det hela fungerar.

Mindre - ska du träffa en PT på måndag? Det låter ju riktigt allvarligt ;) vi får se till att boka in ett trevligt träningspass med en lång stund i poolen och kanske en efterföljande middag/fika.

Jag gick faktiskt dit för en vecka sedan och låg där i poolen och njöt. Saknade dock ditt sällskap.

Koko - skönt att höra att du mår bättre eller tillräckligt bra för att vara här. Behöver du hjälp/stöd/annat är det bara att höra av sig.

Vi har en tid på Linnékliniken 16/4 och jag hoppas verkligen att vi kan komma igång med någonting konkret i maj (dvs att vi slipper komplettera utredningen). De verkar vara väldigt trevliga och lätta att ha att göra med (och priserna, i synnerhet på insemination, är inte heller så fel :) Men vi får se vad de rekommenderar.

Du har i alla fall hormonerna att skylla på, vilket kanske är fel att säga, men om man inte tar några hormoner, inte ska göra en ivf och får två fruktansvärda psykbryt under en veckas tid... då känns det lite konstigt. Har nog sällan varit så hysterisk som det var sist. Usch... ;(

Page - självklart får du skicka dina texter till mig och jag läser gärna genom dem och försöker kommentera lite. Det blir ett sant nöje :)

Mitt mejl är kastello98@hotmail.com

• nu är jag fruL

lappis
    jag önskar att alla gravida fick må bra. Inser att alla faktiskt inte gör det... fast det är vel så att man nog gärna tar illamående, värk och massa annat elände bara man BLIR gravid överhuvudtaget.
    men det komemr ALLA ni blir. det vet jag

japp så är det. Boris har gett mig en förmåga att se in i framtiden en aning det visste ni inte va....

men så är det

Pratade precis med min mamma som vi kommer träffa ikväll. ho är så sjuktligt exalterad över att få klämma på magen... Hon har nog inte fattat hur lite det är att verkligen klämma på... men men tanten blir nog nöjd ändå!
    Hon har tillochmed köpt barnkläder och kollat in vagn åt oss ha ha ha

Svar på tråden När märker man av det?