• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Hjälp, hur skriver jag egentligen, en bra komplikationsfria graviditeter, vad är detta? *morr* Läggdags för Frejis nu! *med kommandoröst*

• Page

Nej, jag håller med Frejis! Jag har i alla fall katten som håller mig sällskap!

Sov så gott Frejis!

• sweetstreet

Å kul att det varit ksvällsktivitet här i tråden! Tyvärr har jag inte haft tid eller tillfälle att gå in. För vi har vänner på besök! :)

Nu har jag en liten paus i väntan på mat så jag passade på att kolla in.

Lappis,
    har ingen aning om ifall det skulle fungera med IVF i Sverige. Det svåra med det är väl att man måste vara "på plats" under hela proceduren viket väl tar lite tid (med hormoner och äggplock etc etc.... Kan ju vara svårt att ta semester så länge??

Och så vet jag inte om jag får beroende på att jag ju är sk "utvandrad svensk" nu. Men som sagt, vi tar en sak i taget och jag hoppas ju fortfarande att det ska fungera för oss här med lite extra hjälp (om det behövs).

• sweetstreet

Frejis,

tycker det låter helt normalt med dina ups and downs. Så är det och med tanke på att du snart ska disputera så är det helt naturligt med dessa utbrott ;)

Jag lovar att det kommer kännas bättre efteråt iallafall. Men detta med ert förestående besök på Linnékliniken kan jag också tänka mig gör att stressnivån också höjs.

Hoppas verkligen att du kommer på ett sätt att handskas med det ändå. Alla tankar och känslor.
    Men visst, det är verkligen skitsvårt att sluta analysera saker tycker jag.
    Skickar lite kramar till dig iallafall!

• sweetstreet

Page
    attsikens också! Annars hade det ju varit en sådan strålande idé med en resa hit till NYC!!!! ;) :D :D

Ja och angående det där med min svada.... tyvärr måste jag väl erkänna att den är rätt snabbrinnande även live och "i ljud", inte bara i skrift. Ett tips är att du tar med öronproppar! :D

• sweetstreet

Jag hoppas också på många plus i tråden nu under våren och sommaren. När folk ju faktiskt har börjat få hjälp!. Moppy är ju den första som verkligen har fått hormoner och sedan fått ett plus? Alla vi andra är väl "under utredning" eller "på väg till" utredning?
    Men vi hoppas ju att det ska ge utdelning så småningom. :)

• sweetstreet

Kommer kanske inte att vara inne på tråden så mycket under ehlgen. Ev imorgon en stund, men eftersom vi har kompisar här så blir det nog inte så mycket tid framför datorn.

Kram till er alla iallafall! Och ah en riktigt skön helg ifall vi inte hörs innan helgen! :)

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer
    Vilken underbar svada det har varit här under natten
    det är så trevligt att komma in och läsa ikapp. Enda felet är vekl att det tar sån tid.

Apropå natt så var min HEMSK!!!!!!!
    Vaknade och hörde klaockan slå tre...sen slog den fyra... sen slog den fem... och sen vaknade jag av larmet klockan sex
    grrrrrr
    Har legat och tänkt på jobbet hela natten. Tyvvär blir det så när jag måste styra upp tokiga projekt och har sjuttio aktiviteter att ta tag i samtidigt.
    Så i natt har jag skrivit protokoll och planer i huvudet. Gjort tidplaner och aktivitetslistor.... Synd att jag inte fick papper på alla mina suveräna uträkningar inatt...

Så idag är jag trött!
    Men jag ska iallafall gå tidigt från jobbet. Ska ut till landet och ska även träfaf mina föräldrar. Det blir första gången som jag träffar dom sen dom fick reda på Boris. det ska bli jätte kul.

Sen vet jag att pappa kommer reta mig som sjutton över att jag inte får dricka vin
    han anser att jag är en vintunna som ibland ddricker fööööör mycket...

När jag hade Äl inflammation runt midsommar så kunde jag ju inte dricka och min pappa tyckte attd et var årets mest komiska händelse att jag inet fick nubbe till sillen...
    Så han lär få kul

Nåja.... jag får äta emr isället.

tyvvär kommer jag behöva jobba i helgen för att jag går tidigare

Hoppsan vad det blev JAG; JAG och MIG i det här inlägget.
    Sorry tjejer. jag är tydligen mer ego än vanligt idag

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Koko - vad skönt att se dig på fötter igen. Du är så jättevälkommen tillbaka! Skickar över massor med pigga på dig-kramar!

Själv har jag de senaste veckorna lämnat deppet för ett röj-och-rensa-rus, efter att ha läst boken "Rensa i röran med Feng Shui". Jag kan sitta och tänka på något som stod i boken, eller något jag vill rensa i, och få hjärtklappning och längtan att lämna jobbet bums för att reda ut det. :D Snacka om vår-noja.

Och för att koppla an till Pages lilla ring, så tror tjejerna på jobbet att jag är knäpp. Släpade med mig gamla smycken jag rensat ut - sånt jag inte älskar eller har starka minnen till - och lät dem förse sig och betala vad de kände för. Det kände bättre att göra så än att lägga i en insamling. Fast nu rörde det sig mest om silvergrejor och bijouterier förstås - inget dyrt i guld.

Frejis! Dags att börja träna med mig igen. Jag ska träffa min PT på måndag och göra upp lite nya planer. Vill komma igång med lite allt möjligt. :)

Och idag åker jag med tidigt, ska till Falun och hälsa på släkten. Måste bara engagera mig lite i jobbet först.

Svar på tråden När märker man av det?