• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Skönt att du fick tid så snabbt. Håller tummarna att det blir en liten knodd på vanlig väg. Men ... skulle ni annars kunna göra IVF i Sverige? Jag menar då på Sophiahemmet. Det kostar också men är kanske billigare än i USA? Sorry, jag går händelserna i förväg...bara en tanke.

Berner - tack för dina positiva ord! Vi här inne på tråden som försöker och försöker behöver det.

• Frejis

God kväll! *kliver försiktigt in efter att ha läst dagens inlägg* Det verkar ju hända jättemycket i tråden. Vad roligt att du Koko mår bättre. Bra att du har skrivit lite i tråden för då vet vi i alla fall hur det är med dig. Blir vid det läget orolig när någon av trådisarna försvinner härifrån ett tag.

V 18, det är alltså då man ska hålla tummar både för Lapinette och Koko. Och Sweet, det är i april dina undersökningar ska göras, det går verkligen undan i USA.

Hormonprover är nog inte så standard, jag har inte fått göra dem. Vet inte vad det ska vara för indikationer för det, men räknar med att få komplettera efter besöket på Linnékliniken. Känns faktiskt lite nervöst att komma dit, ovissheten som är tärande. Den här tanken om vi överhuvudtaget kan få barn har förstärkts de senaste dagarna, det är nog ingen slump eftersom det snart är dags för BIM. Ha, eller dags för BM, beräknad mens. Fattar inte att jag fortfarande efter nästan två års försök sitter och känner efter olika symptom, men är nog inte ens skengravid; var dock jätteskenis för några dagar sedan och kollade på olika barnvagnar på nätet. Hjälp, dags att söka psykvård!

• Frejis

Snartis, JÄTTESTORT GRATTIS till den nya lägenheten. Önskar att du fick en lugn flytt och att ni hinner bygga bo innan det är dags för bebisen att titta ut :)

• Frejis

Page, hoppas att du har börjat spara dina alster som så småningom ska få bli en bok? Din skapelseberättelse :) superbra skrivet och dessutom jätteroligt. Fortsätt bara, väntar på nästa sak som du kommer med.

• Lapinette

Frejis - jag skulle egentligen till min läkare först och sen skulle han ha skickat iväg mig att göra det där testet men då receptionisten/sjuksyrran hörde min story så ville hon påskynda lite. Jag är ju som sagt var inte purung längre.

• Page

Koko, vad skönt att du är tillbaka!!! Hemska, hemska, hemska hormoner som behandlar dig så illa, jag hoppas så innerligt att de för något litet och skärt med sig!

September, Så otroligt trist att ni måste vänta tre månader med att försöka igen men det låter ändå som ett förnuftigt beslut. Låt korppen återhämta sig, ha härlig ickebarnalstrande sex, njut av semestern men försvinn inte härifrån under tiden ni väntar!

Sweet, Nog för att jag är bra på att tjata men jag kommer nog aldrig lyckas med att tjata till mig en USA-resa. Men jag dyker upp på antitantträffen när du är i Sverige. Är jättesugen på att höra och inte läsa dig babbla! Hoppas att du är så pratig som du påstår. Mina förväntningar är skyhöga! (Måste inflika att när vi väl träffas och jag pratar och skämtar massor beror det på att jag är äckligt nervös. Jag brukar kunna bli speedad då. Är mycket lugn i vanliga fall)

Frejis, BM ja..det väntar mig och för en gångs skull känner jag faktiskt inte efter men det hejdar mig inte från att pillra på bebissockor för det. Vi skulle kanske skriva ett brev till en psykolog och länka till tråden? Vem vet...några av oss skulle kanske passa bra i en extremt långärmad tröja? Hittade du någon fin barnvagn då? Hehehe, det är bra att vara förberedd!

Japp, boken "Varför kan ingen inse min storhet?" kommer snart ut som pocket av förlaget De arbetslösas förlorarnas förbund!! Nää, jag har inte skrivit något på länge, jag har mått för bra för det! Hehehe, skulle ha passat på förra veckan!

Usch, vad det är tråkigt att vänta på BM. Vem är det på tur för BIM? Mindre och Sweet?

Vems badrum hade rosa kakel?? Måste gå tillbaka och undersöka det. Vi sitter nämnligen i samma sits. Stambyte precis innan vi köpte lägenheten och alla badrum har en ful grön plastmatta. Ifs så har vi vitt kakel men den förra ägaren måste ha bearbetat sina agressioner med borren för det är fullt med fula hål i kaklet. Just det, en grön bård i det vita också! Blääää, så fult!

Jag dagdrömmer om Muggles nya fräscha lägenhet, FruLs badrum och Ciccis 30 kvm veranda!

• Frejis

Lapinette - Jaha, så det att du får göra proverna så snabbt handlar om ren tur, att rätt person hörde det du sa vid rätt tidpunkt.

Page - Jag tror att det var Mindres badrum som hade rosa kakel. Hm, jag behöver ha ett nytt projekt att jobba med när alla renoverar så flitigt. Visst har vi ett badrum som bör göras om och ett sovrum som kan byggas om, lite dörrar som borde sättas in (har alltför få dörrar i lägenheten nu, vilket inte fungerar så bra när vi får besök), men... det är ju jättemycket jobb som dessutom inte är gratis. För tillfället känner jag för att resa för alla pengar (som maken tjänar ;) Han lät dock bestämt att vi ska sätta igång med allt det ovanstående till sommaren, får se om det verkligen blir så.

Ska se slutet på Insider, sedan kommer jag tillbaka hit.

• Page

Mindre, mitt varmaste deltagande för det rosa-röda-marmorfejk-kaklet. Njut av att det inte finns en massa silikonade hål!

• Lapinette

Precis, det finna alltid någon som har det värre .

Shit, sitter här och gaggar på BT medan jag borde gå igenom min presentation jag har imorgon eller gå och lägga mig då ögonen går i kors.

• Page

Åh, Frejis, behöver du ett meningslöst projekt?? Få bort tankarna från barn och avhandling? Relativt billigt? Vi kan kanske spåna fram något.

Mitt dummaste projekt är nog en lillfingerring i vitt guld. Självklart så hittade jag ingen ring som föll mig i smaken och mina fingrar är lika grova som en fyraårings så jag fick den tillverkad hos guldsmeden. När jag hämtade ut den visade det sig att de hade gjort den för liten så det var bara att lämna tillbaka den och få den förstorad. Då min förstorade lillfingerring i vitt guld var i min ägo i cirka en vecka lossnade stenen så det var bara att lämna in den igen.

Till saken hör att ringen ser ut som om jag hade köpt den i en godisautomat för en femma ( egentliga priset var 3000 kr) och är nu för liten för mig!

Men vi kan hitta ett säkrare projekt till dig Frejis!

Svar på tråden När märker man av det?