• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Hej!

Nu går det lite åt rätt håll. Två bra och en lite mindre bra sak.

Mit HcG är nu nästan noll - jag anses nu har blivit av med X:et och behöver inte gå på fler kollar. Makens simprov var bra!

MEN gyn tycker att vi ska vänta 3 månader eftersom det var X. Det är ju en chans på 5 att det hände rigen och på SÖS anser de att det är mer om man blir gravid snabbt. Tydligen innebär X att man blir svullen där det suttit och det är bäst att låta kroppen bli normal igen.

Svårt beslut, men vi lutar åt att vänta. Vi hade ju sån tur att det inte blev värre (förlorade äggledare tex) och de 7 veckor som gått från BIM till att det var borta hade kunna vara mycket längre.

Det innebär också att mina kollar på Sophiahemet får vänta typ 3 månader också troligen.

Jag jobbar som en tok för att kunna ha semester snart, men tittar in ikväll igen.

Kram!

• Snart så....

nu är jag tillbaka från sös.

Kick´n bestämde sig för att inte vilja vara med genom att stå på huvudet och sparka hela tiden med benen. Tyvärr så blev huvudet dold av myom/moderkaka/urinblåsa. BM fick hämta en annan BM och de försökte få Kick´n att bla att volta runt men icke. BM såg som sagt att både myomet/moderkakan satt lite illa så hon tyckte att en läkare får ta hela undersökningen. Så nu har jag fått en ny tid för en ganska stor genomgång av mig/Kick´n/myom mm.
    Pratade lite med första BM och jag ska prata med läkaren om sjukskrivning för den typen av ont/blöda ska man inte göra.
    Så inte blev vi klokare på sös den här gången.

Hahahah hon sa iallafall att det var en vild bebis jag hade i magen :D

• nu är jag fruL

moppy: man måste ju onekligen säga att du har lätt att bli gravid. Men det har ju visat sig tidigare. Skönt att nån har lätt iallafall. Hoppas nu bara att bönan gror ordentligt.

mindre: tack för tipsen! Det är alltid välkommet.
    -Skåp och luckor har vi faktiskt tänkt köpa från ikea då vi inte hittat några som passar oss bättre någon anna stans. Alla har ju så satans sterila och moderna luckor.
    Eftersom vi bor i en sekelskifteslägenhet så vill vi ju ha speglar o så på dörrarna för att de ska passa ihop emd resten av lägenheten.
    -bänkskiva. Vi hade faktiskt funderat på en i körsbärsträ för att det är så satans snuggt. men man kanske ska tänka om... tack för info.
    -induktionsspis blir det
    - vi ska ha minst 170 kyl och 170 frys, minst. Vi har alltid massor i kyl och frys och beöver stora.
    -två diskhoar blir det också

hi hi hi
    planera och bygga om är kul

• nu är jag fruL

snartis: åh vad kul trots att ni inte såg så mycket.
    vad bra att du ska få gå på en ordentlig koll av myom och hela alltihopa super bra tycker jag.
    jag gillar undersökningar helt klart!

BRA Bm !!!!
    jag tycker verkligen att du ska fundera på att ta det lugnare. Blöda ska man INTE göra. riskera inget! Så om det innebär att avra sjukskriven... ja då får du vel göra det. Lovar att komma och fika

september: vad skönt att halterna är bra nu!
    jag tycker absolut att ni ska vänta om det nu finns en förhöjd risk att det händer igen. Jag förstår att det suger att vänta, det måste vara ett helvete. men det vore ju ett ännu värre helvete om det hände igen.
    usch vilken jobbiog sits....
    MEN ni KAN bli gravida, det vet ni. Så det blir ju mer en väntan inte en ovisshet OM ni kan få barn. Kanske 'är det dumt att chansa på att starta för tidigt. Speciellt om det kan gå så illa så att du kan förlora äggledare
    den risken skulle jag inte våga ta.

jobbigt gumman!

• Snart så....

september: skönt att halterna är nere på noll. Tycker oxå att ni ska vänta några månader så kroppen hinner återhämta sig. Vore dumt att chansa och kanske förlora äggledaren.
    Då kommer ni har roligt i sommar med andra ord :D :D

Frullan, Roligt att göra om köket :)
    Jag tycker inte att det är några problem med bänkskiva faktiskt. Gäller att olja in den regelbundet och sköta om den så fungerar det ju prima. Så vill ni ha körsbärsskiva så kör på det!
    Vi hade ju tur att allt var fräscht så det är bara att flytta in för oss :D det är enkelt vitt med ekskiva och BARKÖK, det har vi alltid velat ha. Kunna laga mat samtidigt som gästerna tar en drink mittemot. Får lov att inviga med alkoholfri drink :D

• nu är jag fruL

hmmmmm ja kanske körsbär ändå då.... svårt. men kul är det

Vi tyckte att vårt var fint och fräscht när vi gflyttade in, vilket var skönt för det hade inte känts så kul att renovera direkt. Men nu vill vi det och tycker det är dags

Åhhhh vad mysigt att få flytta in i ny lägenhet. Jobbigt dock men kul! jag vill se bilder på nya lägenheten!

• Moppy

September: vad skönt ändå att ni ser ljuset i tunneln! tycker precis som de andra att ni ska vänta att sätta igång, det förlänger bara processen ännu längre om det skulle hända igen. Sen tror jag att kroppen behöver tid att återhämta sig. Efter mitt MA i oktober blev jag ju inte gravid på 2 omgångar. Tror inte att kroppen var redo helt enkelt. Nu har jag blivit gravid de senaste 2 gångerna, får se vad det blir av det denna gången... Men som Frullan säger, jag försöker peppa mig med att vi KAN bli gravida, så går det inte nu så går det säkert någon annan gång.

Snartis: skönt att Kick'n kickade runt. Låter som en riktig vildbatting...Alltid mysigt att följa era graviditeter, ni som är gravida (på riktigt ;))!

• BrudSommar2006

September, det kanske är säkrast att vänta några månader för säkerhets skull men varför kan du inte dra igång din undersökning så länge? Då vet du ju om det är något fel hos dig som orsakade det innan ni drar igång igen? Det verkar ju ta lite tid att få prover och allt taget om det nu bara kan ske på dag 3 i cykeln och din kanske inte kommer igång så på en gång, fast oavsett så kan det väl vara bra att sitta där med remissen i handen klart för provtagning? Eller var det någon annan undersökning du skulle göra?

• BrudSommar2006

Snart så, det var ju kul ändå att få veta att den lever rövare och mår bra! De verkar ju vara väldigt seriösa och tar hand om dig där också så det är väl bra att du fått ny tid för koll också.

Själv har jag precis varit hos läkaren på mvc för att få remiss till KS för att diskutera hur det kommer att fungera med eventuell ryggbedövning för mig som har skolios. Fast hon sade att egentligen tror hon inte att det behövs någon remiss eftersom de är så duktiga på att sätta bedövning där. Passade på att få dunderhostmedicin utskrivet i alla fall som man tydligen blir helt däckad av att ta, ska prova ikväll så har jag blivit lovad att jag ska sova gott inatt, det ser jag fram emot!

• Moppy

På tal om KS, hörde från kompisar att KS har absolut bästa förlossningskliniken i Stockholm. Stämmer det? Är det ngn som ska förlösa där?

Svar på tråden När märker man av det?