• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Ahh...glömde skriva att testet ska göra dag 3 under mens ...och jag räknar med att jag fick den ordentligt idag, så det blir att gå dit på fredag. Vilken timing.

• mugglesfan

Skitbra Lapinette - nu rör det på sig! Lagom tills du fått testresultatet så är du på smällen (var det inte så om man gick till gyn?!)

• Lapinette

Ja, tänk om det skedde med automatik? Åt lunch med en väninna idag som är som en frögurka. Hon blev med sitt tredje barn trots spiral. Hon har vänner som provat i massor med år, tjejen t o m jobbar med barn och har blivit tvungen att operera allt som innebär ett framtida barn. Jag frågade då om de inte kunde adoptera. Nej, för han har någon sjukdom som inte accepteras. Min väninna lämnar sina barn där titt som tätt. Men visst är livet grymt ibland?

• Lapinette

Skriver som en kratta. Hon har opererat bort livmoder etc.

• Lapinette

Oj, det var inte meningen att sprida dåliga vibbar här inne på tråden. Tyckte det bara var så jävligt att de efter att ha försökt på alla de sätt att få barn, älskar barn men får inte adoptera. Det måste vara hårt.

• Lapinette

Oj, hur ska jag liva upp tråden igen?!! Hallllåååå....det var inte meningen att skrämma iväg alla!

• sweetstreet

Hej Lappis!!!
    var på lunch.
    Nu ska jag snart tillbaks till mina celler igen. Men tittade in snabbt först.

A.M
    Visst förstår jag att ni inte kommer iväg när allt ändrade sig med mannens jobb. Men kasnke en annan gång?! :)

• sweetstreet

Lappis vad är det för test du ska göra??
    Skulle det inte vara blodprov? Kan du göra det själv hemma??

• sweetstreet

Muggles!

Å vad kul att du känner av lillpyret i magen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D

Nu får du skida försiktigt så inte Slick'n blir yr! :)

• Lapinette

Jag tror det är blodprov och jag ska hasta iväg på fredag till något av de läkarhus och utföra en ferilitetstest. Jag har fått ett papper som jag ska ge till läkarmottagningen och där ska de fylla i hematologi, anemi, diabetes, allmän kemi, tyreoidea, proteiner, koagulation, hormoner....vete sjutton om de ska fylla i allt som står på pappret men det är en radda med saker som de kan kryssa för och överst står det fertutredning, koll cykeldag 3.

Svar på tråden När märker man av det?