• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Helt rätt Muggles - vi landar på Frösön lördag morgon och ska sen till Tegfjäll. Vet inte om jag redan dragit den storyn men jag skulle ha träffat en BT-tjej i Kapstaden när vi var där. Tyvärr kom de ej ned med sitt flyg pga bombhot på flygplatsen i Oslo så vi sågs aldrig men ganska så skoj att träffas så långt borta.

• Lapinette

Snartis - STORT GRATTIS! Vet hur otroligt skönt det känns. Hamnade ni under ert tak? Själva så gick vi ju över...det var maken som drev på. Får man fråga vart ni ska flytta? Utanför/innanför stan?

• Snart så....

Lapinette, det är ju inte helt klart än, klart blir det när papprena är påskrivna.
    Vi hamnade en bit under vårt tak :)
    Lägenheten ligger i Sjöstaden

• Lapinette

Ahhh...var själva på väg att flytta dit. Hade en fin trea där som vi gillade men var då fortfarande lite fega så vi budade aldrig. Den var min favoritlägenhet... fram tills vi hittade den vi nu har idag.

Nu har mannen pratat med Sophiahemmet och ska dit 7 maj! Han ska dock lämna in sina simmare ca 2 veckor innan. Den 7 maj är även jag välkommen för vidare diskussion. Det hela kostar ca 1000 kronor. Lämna in simmarna 750 och besöket 260 kronor. Där emellan, 3 maj, ska ju jag till min gynekolog också. Här kommer checkas på både längden och tvären.

• BrudSommar2006

Snart så, GRATTIS!! Det här låter ju som att det kommer att gå vägen.

Kul att någon lyckas bättre på bostadsmarknaden än vi som har en växande hög med prospekt hemma till ingen nytta, fast jag vet inte, räknade till 65 prospekt härom kvällen och det är kanske inte så mycket i bostadssammanhang. Utav dem tror jag att vi har varit med och budat tre gånger men inget av husen har känts så rätt att det gjort oss något att vi inte fått det.

• BrudSommar2006

Lapinette, det här är ju heeelt fantastiskt, vilken företagssam make du har, det känns så kul att ni båda verkar vilja det här lika mycket och bestämde er för att ta tag i utredningen på en gång. Nu förtjänar ni nästa plus!

• mugglesfan

Lappis: trist med tantjäveln (men slipper du henne i Åre då?) men vad bra att ni har fått tider!

Snartis: grattis till lägenheten och under ert tak - vad bra! (Jag räknar med att allt går vägen nu då...)

Jag ska till min BM om 2 veckor tror jag - ska prata med henne då om sjukgymnast. Om det inte blir värre för då får jag väl jaga rätt på ngn tidigare. Äh, lite krämpor ska man väl ha... Vad skulle man annars ha att gnälla om?!

• Lapinette

BrudSommar2006 - maken har hela tiden sagt att vill gå och testa sig dock hade vi ingen aning om att man bara kunde ringa och boka på Sophiahemmet. Trodde vi behövde en remiss från min gyn för att kunna gå vidare och testa honom. Nu blir det en vecka med prover i maj och förhoppningsvis leder det någonvart.

• BrudSommar2006

Ja det här med Sophiahemmet verkar ju jättesmidigt, vilken tur att det tipset dök upp här i tråden.

Har förstått att man måste tvätta alla lakan och kläder innan man törs använda dem till nyfödd, måste man skaffa särskilt tvätt- och mjukmedel eller tror ni att man kan använda sitt vanliga?

• nu är jag fruL

Snartis KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUL
    GRATTIS fy faaaan vad roligt!
    Kommer ihåg känslan! Vilken grej. Vi hamnade dock över vårt tak men va faan det har vi aldrig ångrat. guuuud vad skönt. När får ni flytta in?
    ihhhhhhh skriva kontrakt oc flytta ihhhhhhhhh vad kul!

Sjöstaden hmmmm är det på södermalmssidan eller nackasidan?
    fasiken vi kommer ju bo nära då oavsett vilken sida. Det går ju båtar från söder över till "andra sidan" så om det blir dit ni flyttar så är det ju bara en båtresa mellan.
    mysigt!!!!!
    Åhhhh vad mycket promenader, fika, bruncher och mys det blir! KUL!!!!!
    Grattis igen!

lappis: huurrrrrrraaaaaaa!
    Faaan vad ni är bra! Ohhhh vad glad jag blir. Vilken spännande vecka ni får i maj med alla prover och tester. Du ska se att nu kommer kroppen fatta att den inte kan bråka längre utan får fixa till en grav.
    KUL och faaan vad duktiga ni varit Hurra!

syrran: hur äggledar inflammation känns. Hmmmm. Det började nog som en molande värk i äggledarena. jag har för mig attd et höll på ett tag och att det gjorde mer och emr ont.
    När jag gick till gyn så sa dom att det var jätte bra att jag kom så tidigt (jag går direkt nämligen ) för det blir enklare att bota ju tidigare man tar det hela.
    dessutom har flera gynekologer sagt när jag kommit för ont (har hänt flera gånger) attd et är bra att jag tar signalerbna på allvar. de tycker att man ska gå en gång för mycket just pga av att det är så känsliga system.

Så har du minsta värk så ska du gå NU. det finns akuttider du kan få .Men gyun brukar vara mycket skickliga på att plocka fram snabba tider när man berättar att man har värk i äggledarna. de inser allvaret.

Nu vill jag inte skrämma upp dig för det behöver ju inte vara något allvarligt. men för min egen del så går jag direkt. Särskilt som jag haft inflammation redan och har lättare att få det igen.

men för att svara på dign fråga det kändes som värk. Jag vet diffust begrepp. Och ju längre det gick så gjorde det jäääävligt ont ska jag säga.
    KOLLA DIG NU!

Svar på tråden När märker man av det?