• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Men Moppy!
    Som jag sa så ÄR jag verkligen otroligt glad för din skull nu så missförstå inte mina låga inlägg.
    Jag vet verkligen hur ni har kämpat och hur dåligt du mått bitvis! Så jag hoppas verkligen att detta går bra nu!
    Och kanske är ditt plus (årets första i tråden) bara det första i en hel drös med plus som kommer för oss alla under året???? :) Man kan ju hoppas på det iallafall.

Nu ska jag trösta mig med en kaffe.

• Moppy

Sweet - jag förstår absolut hur du känner och "hatar" själv alla som plussar. Jag slutade typ umgås med min bästa vän ett tag för att jag inte orkade spela glad över hennes j*la bebbe. Så känns det, hur själviskt det än låter.

KRAAAAM till dig vännen!

• mugglesfan

Verkar vara många som känner sig låga just nu. Sweet, du kanske har en liten "after-vacation-blues"? Komma tillbaka till vardagen = inte så kul? El så är det gravidhormoner!

Jag tycker iaf att det är skönt att man kan gå in här och ösa ur sig och få lite sympati när man känner sig låg!

När jag var ledsen över att det inte "tog" på mig i höstas så hade jag lite svårt att förklara det för mina kompisar. Ville inte berätta, för jag kände mig lite "bortskämd". Typ vad hade jag att vara ledsen för? Nygift med en underbar man, etc etc när vissa av dem tom är singlar och desperat vill träffa en man över huvud taget. Lite svårt då att komma med mina miniproblem kändes det som. Men så gick man i här och här inne förstår alla precis hur det känns! Så skönt!!!

• Lapinette

Muggles - jag är inte deppig! Helt jäkla otroligt...sitter här med min mensvärk och är inte deppig...hallåååå??!! Vad händer? Fast å andra sidan det kanske kommer ikväll?

Sweet - började faktiskt bli orolig, trodde du skulle titta in igår. Cheer up, du kanske är låg pga att du är gravid?

• mugglesfan

Vad bra ändå Lappinette - då kan vi bilda klubb. Just nu är iaf jag inte heller deppig Men jag har haft mina perioder och det har varit gravidhormoner from hell - PMSx100 typ...

• mugglesfan

Just det Snartis: nä han har inte sagt ngt om bubbel i magen men jag ska höra med honom

• sweetstreet

Tack!!! :)

Ja, det är verkligen skönt att man kan komma in i tråden och "bara vara låg" och få uppmuntran och stöttning!
    Tycker verkligen ni är underbara tjejer!!!

He, gravidhormoner tror jag tyvärr inte det är. Hittade ju knappt ens ägget denna månaden....
    Snarare PMS-hormoner för tanten borde komma inom den närmsta veckan. Vet ju inte längre ritkigt när eftersom jag liksom Page hade skitknostig ÄL denna gången och jag har därför ingen aning om när tanten tänker komma.

• sweetstreet

Lappis!
    Är jätteglad för din skull vännen! Det känns säkert superbra just för att ni verkligen är på gång nu!!!!! :)

Tyclte själv att jag kände mig småeuforisk efter att jag bokat min gyntid. Men eftersom den var så otroooooligt långt fram så har jag ju lyckats gräva ner mig igen då...

• sweetstreet

FruLLan!
    Ang din asknäppa kollega kan jag tyvärr bara ge ett enda råd: STÅ PÅ DIG!!!!!!!!!

Men det är ju skittrist att han hör till kategorin som inte kan eller vill lyssna. För det låter snarare som om han kommer att bli ännu mer neggo efte att du rpatat med honom.

SÅdana finns det tyvärr alldeles för många av och de brukar drälla runt på de flesta arbetsplatser.
    Men försök prata med honom oh även om du känner dig superfrusterad tycker jag att du ska försöka att inte bli "arg" på honom under ert möte. Försök vara lugn och cool, hur knäpp han än är, för jag tror det är så man kommer längst oh lättast får ut sitt budksap.

Hehe, säger hon som själv ofatst kan få värsta utbrottet och verkligen ha "känslorna utanpå". Men i min drömbild av mig själv är jag kylig och kall när det verkligen gäller.... ;)

• BrudSommar2006

Sweet, så han fick göra provet hemma och sedan ta med sig tillbaka. Det borde vara lättare att få sin eventuellt aningens motsträvige andra hälft att gå med på det än att behöva lämna det i en läskig sjukhusmiljö känns det som.

Jag är inte heller deppig förresten, trots influensa, höggravid och vild bebis i magen! Däremot börjar jag bli väldigt sömnig, har inte vilat något under dagen eftersom jag sov lite dåligt under natten. Tänkte det är bäst att hålla sig vaken. Nu ska jag hämta vovven och sedan får vi se om jag orkar ta itu med middagen eller om jag får ta och lägga mig ner en stund först.

Svar på tråden När märker man av det?