• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Brudsommar: Vilken vecka kom illamåendet för dig?

• BrudSommar2006

Moppy, jag minns egentligen inte men jag blev ju inlagd i vecka 7 och då hade jag ju hunnit vara dålig ett tag redan så jag gissar på vecka 5, alltså bara någon vecka efter att jag plussat, möjligen vecka 6.

• BrudSommar2006

Det verkar ju som tur är inte vara så vanligt att må så dåligt som jag gjorde, egentligen är det väl bara Snart så som också mått rejält illa av alla här som plussat vad jag minns, några har väl mått lite illa till och från.

• mugglesfan

Jag har inte mått illa alls, inte spytt en enda gång.
    Andra symptom: gasig och svullen mage de första veckorna, extremt hungrig i v7 (då åt jag groteska mängder havregrynsgröt! min enda craving såhär långt), humöret var väldigt labilt v6-9 ung. Jag har känt mer men har glömt... From v10 ung har jag mått extremt bra, bara lite ont i svanskotan och så i perioder kissar jag 2-4 ggr/natt. Jo, jag fick ju jättehård mage i början men det har ordnat till sig.

Ang kön: vi har bestämt att får vi chansen, dvs om de typ frågar på UL:et om vi vill veta kön så kanske vi tar den chansen. Men om tillfället inte uppstår så kommer vi inte att propsa på det. Jag är mest för att ta reda på det, min man mest emot (för att det står i hans "bibel" att man inte ska det ) så detta är vår kompromiss. Men jag kan faktiskt tänka mig att vänta och inte ta reda på det nu. Men det låter samtidigt mysigt när BrudSommar skriver "hon"

Trådnamnet på min är väl Slick'n men som sagt, det var inte så h*n kom till

• mugglesfan

Storasyrran: jag tycker absolut du ska kontakta dem för att kolla din värk - värk är väl aldrig bra?

• Lapinette

muggles - här är det tvärtom, jag vill att det ska bli en överraskning och mannen vill veta. I Frankrike kollar alla (nästan) vilket kön det är medan jag inte känner någon här som har gjort det (av mina vänner). Men som sagt...först ska vi kanske se till att bli med en sån där liten.

• sweetstreet

Hej tjejer!

Jättegrattis Moppy!!!!! :)
    Jag förstår att du inte vill ta ut glädje för tidigt nu med tanke på dina erfarenheter, men jag håller alla tumma roch tår! Känns ändå positivit nu med dina hormoner!

Själv känner jag mig jättekonstigt låg idag. :(
    Förstår inte alls varför????
    Hade en underbar helg i DC. Jätteskoj att träffa svägerskan. Jättemysig stad.
    Men igår var jag supertrött hela dagen och orkade inte ens gå in och skriva i tråden (=allvarligt trött!!!!:o) och idag känner jag kig jättekonstig. Typ nästan deppig. Eller sådär som om man har "nära till lipen". Kanske är det PMS??

• sweetstreet

Lappis!!!!
    Jag tycker det låter suveränt att ni kommit igång nu!

Min man ska iväg med burk idag.
    Han var och hämtade den igår och sa att han skulle springa iväg med simmarna idag till labbet.
    Haha! Lite skoj är det ju mitt i mitt depp... Får bilder i huvudet av min man som springer med en plastburk med simmare längs ena avenyn på Manhattan!!! :)

• sweetstreet

Pirr!
    Jag förstår PRECIS hur du känner!

Känner likadant själv. Kanske därför man är lite låg????
    Jag FÖRSÖKER verkligen att INTE fokusera på detta, men det är skitsvårt!!! Ibland går det jättebra i ett par dagar (särksilt när man har mycket omkring sig). Men det är framförallt det att man HELA TIDEN har detta i bakhuvudet på ngt underligt vis. Som en "oro". Känner igen det där att man vissa nätter sover lite sämre och kan vakna med tankar på ÄL eller andra saker. Skitskumt!
    Det är som om man aldrig riktigt "slappnar av". Även dagarna när man lyckas att inte tänka på det hela så "aktivt" så finns tankarna och känslorna ändå hela tiden där i bakgrundern. Skitjobbigt!!!!

Och visst blir man superglad för alla som plussar eller går med magar, men det känns ibland jobbigt också.

Äsch, vet inte, men just idag var ingen bra dag för min del känner jag. :(

Svar på tråden När märker man av det?