• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Latest news from Lapinette:

Tanten är definivt i antågande, tidigare än vanligt.

Mannen har kollat sin försäkring och får all slags läkarevård upp till 2 900 kr i månadne betalt av sitt företag (förutom den där försäkringen med Sophiahemmet). Maken har ringt men de har telefontid 10-11.00. Så nytt försökt imorgon. MEN...vi är nu på G!

• Moppy

Lappis, min man hade också samma Skandiaförsäkring på sofiahemmet med sitt jobb, men det ingår inte, precis som du säger...

Vad bra Lappis, heja, heja!

• Snart så....

Vilket skämt!!! en menlös kollega har sökt en av de nya tjänsterna hos oss. (en av de som fått sparken iom omorg) Sitter på intervju just nu....
    Hur i hela friden ska hon kunna tampas med en arg inköpschef om hon inte ens kan ta en tillsägelse från mig??? Hon började faaan nästan grina när jag påpekade att hon gjort fel med min kund så jag fick skit för det. grrr

• Moppy

...men den andra försäkringen som din man har verkar ju täcka det. Perfekt!

• mugglesfan

Gött Lapinette! Skönt att känna att man GÖR ngt.

Apropå sparkar: jag tror också att sparkar dröjer några veckor till (minst) men det jag pratar om är andra känningar. I börjar kan man tydligen förväxla de första rörelserna med "kurr i magen" och precis så känns det. Och jag brukar inte ha kurr i magen såhär ofta. Det är som ett minisprattel, kan inte riktigt förklara det. Jag har läst om de där tecknen som en andragångsföderska kan känna mkt tidigare än en förstagångs och därför har jag väl känt efter extra noga. Så visst, det kan vara inbillning el vanligt kurr men jag tror faktiskt inte det.

• viktualia

Snart så.... - sånt där är riktigt frustrerande! men du är ju coolast, så stå på dig!!!

• mugglesfan

Vi har inte gjort vårt stora UL än men det är redan på måndag. Apropå känslan att fatta att man är gravid - jag tror att våra 3 UL som vi gjort har hjälpt mig fatta (1 UL vid blodprovet inför NUPP, ett VUL vid inskrivning MVC, NUPP-UL).

Magen har börjat titta fram fast i söndags när vi var på IKEA såg jag jättemånga gravidmagar och i jämförelse är min mest en mage som skulle kunna vara en större bilring, typ man har blivit lite tjock Men jag försöker njuta sålänge magen inte är i vägen, ingen idé att längta för mkt efter den, lär väl hinna tröttna på den så småningom (kommer ihåg vad du skrev BrudSommar).

Så nu är maken på och pussar på magen och lyssnar om han kan höra ngt (men det är nog mest tarmar han kan höra ). Han frågar mig nästan varje dag om jag känt ngt mer. Han är nog ivrig att själv få känna

• Snart så....

Vickan, ja det är trots allt jag och min blonda kollega som "avgör" i slutskedet vilka som får börja

• Snart så....

Muggles, tycker din man att det låter som vatten som plaskar när han lyssnar på magen?
    Min sambo säger att det låter som någon som ligger i en pool och plaskar när han lyssnar på magen

• pirr!

Lapinette- hoppas inte det är tanten! Du verkar dock cool !! Ska nog se till att min kära make kommer iväg på ett simmarprov. Kan dock bli svårt.. han är lättgenerad och har nog svårt att "prestera" i en burk i en steril, obekant miljö...

Tack för all omtanke! Skönt att få häva ur sig sin frustration emellanåt. Är van att alltid vara den glada, obekymmrade som är stark och tar hand om andra, men det är svårare när det kommer till en själv. Har funderat på att söka företagshälsovården, men är rädd att bli sjukskriven vilket enbart skulle öka på stressnivån. Inga marginaler på jobbet och jag vet att mina kollegor skulle få jobba dubbelt om jag var borta.
    Jaja, nu är det sol och vår och det gör nog gott för både kropp, själ och fertilitet!!

muggles- låter mysigt med minisprattel. Snart kommer nog de första tydliga sparkarna! Vad är det för tråd-namn ditt sprattel fått?

Svar på tråden När märker man av det?