• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

hejsan svejsan tjejer
    Hoppas att ni mår bra... eller iallafall bättre än jag gör

trots den trevliga promenaden till jobbet i vårsolen, trots en skön morgonstund i badkaret, trots söt make, trots morgonmys med katterna... ja trots allt så är jag bara så jävla ARG

jag känner mig så jävla arg och less så att jag skulle kunna sula något genom fönstret.

orsaken... JOBBET!
    Har en kollega som av någon anledning försöker ta över mitt uppdrag elelr i helvete vad han nu håller på med. Men han beter sig som en svartsjuk femåring som försöker sätta käppatr i hjulet för mig. Skvallrar för chefen osv.
    Varför då??????
    ta det här jävla uppdraget om du vill, va faan det skiter vel jag i
    jävla-förbannade-idiot-jävel.
    och att bete sig som en barnrumpa
    dessutom har han attityden att kvinnor inte KAN saker och att vi framförallt inte förstår datorer. och detta måste han påpeka och påvisa... kul...

åhhh jag är så arg så jag inte vet vad jag ska ta mig till.
    Har god lust att bara sluta. Men tyvvär antar jag att jag har uppsägningstid....

förlåt att ajg gnäller men jag är bara så less och förbannad.
    VARFÖR?????? ska det vara så här.

• Lapinette

Frullan - har du pratat med din kollega? Säg vad du tycker och fråga vad i h..vete han håller på med. Var rak! Jag hejar på dig här bort från Östermalm. Go, go, go Frullan!!!

Page - det bidde ingen page utan precis som jag brukar se ut. Dock ville min frisör klippa en riktigt kort page på mig vilket jag har haft förut och trivts i MEN då krävs pannband när jag tränar och det är bara så fel just nu. Får invänta att 80-tals modet kommer tillbaka när man hade såna där band runt håret. And I hope not it will come back!

• nu är jag fruL

hejsan lappis!
    tack
    just nu behöver jag stöd för att inte bara skita i allt och gå hem.
    Nej jag har inte pratat med kollegan men jag ska träffa honom i morgon så jag ska ta det då.
    Tyvvär så har jag försökt prata med honom ur andra aspekter och jag kan säga att det är som att prata med en vägg...
    Vet inte riktigt hur jjag ska klara av det här. Jag känner att jag absolut inte har energin och orken att klara av extra belastningar just nu.
    Undrar om det beror på hormoner eller dyl för just sånt här tjafs klarar jag verkligen inte av för närvarande. Ska jag palla att jobba så måste det vara utan drama. Att jobba hårt är inget problem men just det där att behöva strida och få motstridande uppgifter... ja det klarar jag inte.

usch och fyyyyyy så less

vad skönt att klippa sig.... vore skönt att förändra sig lite kanske.. har haft samma frilla i ... 15 år?
    eller rättare sagt jag har ingen frisyr bara långt rakt hår avklippt rakt av mitt på ryggen.
    Inte snyggt kanske men extremt praktiskt.
    jag är ju inte en fiffig människa och skulle aldrig klara av någon direkt frisyr som man måste fixa.

uj vad jag känenr mig låg......

• viktualia

Smygläsarinhopp:

Frullis: Jag hejar på dig! Bu för puckon på jobbet! Energitjuvar är vad de är!

Tonåringar: Jag hör till de konstiga människorna som tycker att det är rätt skoj att umgås med ungar och varför inte tonåringar. Har varit scoutledare i över tio år och en semestervecka i sommar kommer jag ägna åt att vara ledare på scoutläger för ett gäng tonåringar (yngre tonåren). Skoj skoj!

Mina scoutkompisar och jag brukar skämta om att barnuppfostran från 8 år och uppåt har vi övat länge - det är tiden innan som verkar farlig... fniss fniss

• BrudSommar2006

Fullan, värdelöst med dumma kollegor! Tur man slipper det i alla fall, om man nu orkade ta sig till jobbet, i morgon kanske, men jag ska ta mig till apoteket i alla fall och fylla på förråden av alvedon och nässpray och annat som gått åt de sista dagarna. Febern är borta i alla fall.

Infomötet på försäkringskassan i går var rörigt, förstår inte varför de ska göra allt så krångligt.

• Moppy

Godmorgon tjejer!

Ville bara smyga in i tråden och säga att.... jag har PLUSSAT!!! Testade igår på BIM + 2 och fick snabbt ett starkt plus.

MEN!! Hold your horses! I och med mina tidigare MF tänker jag inte ropa hej eller överhuvudtaget låtsas om att jag är gravid förrän mitt första VUL om ett par veckor. Jag har ställt in mig på att det lika gärna kan börja blöda imorgon som om ett par veckor. Vill inte bli besviken igen...

Lite skönt är det dock att jag verkar bli gravid lätt (hade ju tidigt MF i samband med mensen förra cykeln)...

• Frejis

Jättekul Moppy, grattis till plusset! Det behövdes verkligen :) Håller tummarna att det går bra den här gången! *hoppas att ditt inlägg utlöser en plusserie här i tråden*

Några symptom som du vill dela med dig?

• Frejis

Frullan - Det låter jättejobbigt med en sådan dum kollega! Vet inte om det fungerar att vara rak med honom, kommer han att fatta det? Jag menar, om han har attityden "killar kan bättre än tjejer" finns det inte så mycket mer att säga. Du kan kanske komma på ett sätt att sänka honom, dvs hans självförtroende en aning.

• Moppy

Tack Frejis!

Har känt massa symptom den senaste veckan. Har dock i samråd med min utredare på sophiahemmet efter ÄL fått extra gulkroppshormon (progesteron) för att stödja min egen produktion (progesteron producerar kroppen från ÄL för att bygga upp livmodern och se till att fostret stannar kvar). Vissa menar att detta förebygger MF, men det är inte helt vetenskapligt fastställt. I vilket fall som helst vet jag inte om det är hormonet eller grav som givit symptomen, men de har varit:

- Mycket molvärk, nästan som träningsvärk
    - ilning i tapp + livmoder
    - trött, har sovit massor
    - de senaste dagarna har jag känt mig som en "klubbad säl" på eftermiddagarna
    - lite illamående på eftermiddagarna
    - lite stick i brösten
    - kissat på natten

Ja det var väl det ungefär...

• Lapinette

Men Moppy, vad skoj! Håller hårt att det går vägen denna gång. Men om du har fått hjälp med hormoner etc så går det säkert vägen!! Årets första pluss!!!!

Svar på tråden När märker man av det?