• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Hahahah ska stå på mässa på onsdag och fick "min" skjorta som jag ska ha på mig. Ingen kommer tveka om att jag är gravid iallafall :D
    Fick en figursydd tjejskjorta som sitter som ett ormskinn över magen

• Storasystern

Tack snartis och frullan. Böj en dag bara... Då blir det dyrt! ;) Ska kolla mirres tror jag! :)

• Frejis

Ghaaa... vad är det för konstig dag idag! Fick ett psykbryt vid lunch som handlade om disputationsmiddag och som pågick i några timmar - min stackars make fick ta många smällar :( fattar inte mig själv och vad som flyger in i mig. Känner mig som en hemsk pms kärring out of control *rodnar och skäms*. Ja, den här månaden är det en riktig pms som bara blir värre och magen allt ondare. Nu har jag iaf fått mitt utbrott för den här dagen (förhoppningsvis veckan). Ska gå tillbaka och läsa vad ni har skrivit under dagen. Snart tillbaka :)

• Snart så....

Syster, och följ Frullans tråd, pippa järnet under tiden :D

• Liten med Mindre

Storasystern - du kanske kan försöka att leta sega snigelspår också? De brukar för mig komma några dagar (1-2) före ÄL. Fast det verkar ha varit olika för andra här inne.

• Liten med Mindre

Inte ha ont i magen Frejis!

Det finns bara en bra orsak att ha lite nyp i magen. :) Hoppas att det är den. I övrigt tror jag att du kommer att få till en bra middag. Vad har ni för planer?

(Jag har en jätteusel anledning till magproblem - för mycket av makens kladdkaka och choklad. Skärpning! Jag som mådde så fint förra veckan.)

• Storasystern

Japp, Mindre, snigelspåren höll i sig en hel vecka sist! Kanske för att jag fick en massa nya hormoner! Ska börja leta! :)

Å givetvis följa Frullans råd! ;)

Frejis - inte skämmas! Alla på min avdelning har fått duktiga psyk-anfall av disputationsplaner... När är det dags?

Nu ska jag gå hem och laga lite middag. Himlans hungrig av någon anledning!

• Liten med Mindre

Nu ska jag dra på kurs ett par dagar. Är tillbaka på torsdag.

Ha det så skoj tills dess och tänk plussitivt! :)

• Frejis

Mindre - kladdkaka, jättegott, skulle vilja ha det just nu även om jag inte äter så mycket sött i vanliga fall. Fast nu vräkte jag i mig mums mums - energin tar ju slut när bråkar så intensivt. Och... om man har varit återhållsam (varför tänker jag på sex när jag skriver det ordet?) med mat eller duktig med träning måste dessa fina resultat saboteras nästa vecka. Typ, jag tar semester från mig själv en vecka och får se hur det går.

Syrran - 27/4 går jag upp med "eländet" (arbetsnamnet för min avhandling ;) i kombination med pms är det dock förfärligt, särskilt om man råkar bo tillsammans med en man som man dessutom är gift med. Hur går det för dig?

Ang ÄL-test - jag har aldrig fått utslag på ÄL stickor två dagar i rad, men däremot kväll och morgon. Har också varit nyfiken på att få veta hur det funkar och jag är en riktig testoman. Kan inte hålla mig.

Lapinette - bra att du har bokat en tid hos din gyn. Äntligen *som Fylking säger vid ett visst tillfälle :)*

Frullan - hoppas att dina teorier om graviditet och utredning stämmer, det vore en bra överraskning att få veta om det när man ligger med benen i vädret. Och jag är helt övertygad om att Boris kommer att få en jättebra mamma :) kommer nog att behöva ta mammalektioner hos dig en dag när jag blir för uppfostrande/sträng.

Snartis - håller tummarna för att ni ska få lägenheten!

• start september

Hej! För första dagen på länge har jag orkat med mitt jobb! Faktiskt ganska skönt att känna att det går på rätt håll.

Idag blöder jag något mer än tidigare. Skumt. Kanske är det slutkläm, kanske är de en tant? Segt att inte veta, jag vill ju ha 6! Ska prata med läkaren på onsdag så kanske jag får klartecken trots blödningen...

Annars inget kul att berätta alls. Jag är också lite fundersam kring att ha tonårsbarn...

Heja Freijs och Lapinette som har kommit ett steg längre!

Och välkommen tillbaka Syrran!

Svar på tråden När märker man av det?