• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Berner

De små liven blir ju tonårsbarn varken man vill eller inte...
    Har haft en omgång med fjortisen nu i kväll. Att inte höja rösten eller gå ner på hans nivå med glåpord mm om hur dum man är som mamma är bara lönlöst och dumt. Han åkte till pappa i tron att vi inte pratar med varandra... tji fick han...Dataförbudet gäller även där... var är mitt söta gulliga trevliga barn?
    Vem säger att mammor inte får vara lika "smarta2 som dom?

• mugglesfan

Bara för att jag är surfsugen kvällstid så är ingen sweet el page här...

Hann inte in här idag men har nu läst ikapp helgens aktiviteter.

Tråkigt med pirrs tant! Vilken otrolig plustorka

• Lapinette

muggles, inget plus att rapportera men jag har bokat tid hos min gyn for utredning. Det kanns bra och ett steg i ratt riktning.

Sorry, har makens dator utan nagra prickar.

• Lapinette

Men Muggles, din vaninna Piggelin var inne pa min trad och skrev (memoarer...nastan!) sa ni kunde ju ha chattat med varandra.

Nej, ska nu lamna over datorn till maken igen.

• Page

Synd att jag missade dig Muggles!

Sweet, hallåååååå, var är du? Är du kvar i DC eller är du extremt trött efter minisemestern?!

Lapinette, Blev håret bra? Och till det viktigaste: Bra gjort!! Maj är snart här!

Storasystern, Skönt att värken har släppt, nu kan vi bara hoppas att lidandet leder till ett plus!

Snart så, Vad jobbar du med? jag vill också prova gratishårprodukter!! För det är väl bara det du gör i ditt arbete eller hur? Ingen stress eller jobbiga arbetskamrater?

Många av oss här verkar inte vara några stora "barnälskare", och det är kanske därför vi har valt att skaffa barn relativt sent i livet. Förresten barn i grupp är inget i jämförelse med tonåringar i grupp! Betraktade de sist nämnda när jag var på stan, och det är inte bara att jag tycker att de är småläskiga utan jag är så lycklig att tonåren är över för min del. Usch, denna klumpighet, både fysiska och mentala och rastlöshet och känslan att inte höra hemma nån stans. Tur att jag är en sådan självsäker gasell i dag, och att inga grodor poppar ut! Fast det är mycket underhållande att prata med tonåringar, speciellt killar när de pratar så där entonigt.

• Lapinette

Page, nagot min frissa tycker jag skulle skaffa...men en riktigt kort en. Mitt problem ar dock att jag inte gillar att fa haret i ansiktet nar jag tranar. Det maste ga att satt upp. Nu ar det pa gransen...hade sma testar som lossnade hela tiden. Attans vilket i-lands problem.

Annars Page...AL pa gang eller? Har sa kanns det valdigt avslappnat infor tanten som kan komma vilken dag som helst. Tanker inte bli hysterisk och pappersmuffa (makens nya favoritord) utan vara en cool tjej denna gang. Vet ju att hon kommer anda.

• Lapinette

Jag har inte skaffat barn tidigare da jag inte traffade maken forran 5 ar sedan. Hade jag traffat honom tidigare hade vi sakert försökt tidigare. Oj, nu visade han mig hur man ändrar till ett svenskt tangentbord på hans dator. Inte illa...så nu kanske ni förstår mig också.

Any way...så trött som jag varit idag så borde jag lägga mig i tid. Good night alla plusifixande tjejer!

• Page

Jag tror förresten inte ett dugg på att man inte hinner läsa en tidning som småbarnsförälder! Sen är det kanske så att vissa prioriterar sömn framför läsning!

Måste bara kommentera sprittråden igen; om jag hade varit tvungen att göra fördomsprofiler på vissa av människorna där, endast baserade på vad de hade sagt i tråden, hade alla blivit fula, elaka, tråkiga kärringar. Det som är så fantastiskt är att man (läs jag) blir ständigt påminnd om att man inte ska dömma ut människor för snabbt. Jag känner igen flera av nicken från andra trådar och där har de varit snälla, roliga och empatiska. Tycker fortfarande att det är konstigt att man kan få en bild (tydligen ofta felaktig) av en människa av några få ord!

• Page

Har ingen aning om äl denna månad. Ser faktiskt fram emot tanten så att jag kan börja på nytt!

Skönt att du är såpass avslappnad Lapinette! Ibland så känner man bara på sig att det inte finns några chanser och då kan man lika gärna ge upp hoppet. Men endast för den här månaden!! Kanske känner du dig lugn pga den inplanerade undersökningen...Nåja, det börjar bli dags att skramla ihop till vasen, för ett plus måste det bli snart i tråden!

• Page

Kort hår? Oj, det blev en stor förändring! Är du nöjd då förutom de irriterande hårtofsarna? Klämmor eller ett pannband är den enda lösningen mot sånna tycker jag.

Svar på tråden När märker man av det?