• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Hihi - tror minsann att maken längtar efter en riktigt stor gravidmage FruL. :)

Och jag tror inte att man förstår att man ska få barn och bli förälder förrän det faktiskt tittar ut någon som kräver uppmärksamhet.

Jag har legat och läst i en mammatidning som jag fick av en kompis förra året (hon jobbar på förlag). Hade tänkt spara tills det var dags - men nu kan jag ju lika gärna läsa den och slänga.

Det stod rätt mycket om hur jobbigt det kan vara med mornar och klädvägran och hinna till och från dagis och brist på egen tid. Riktigt avskräckande och stressande för en som inte är där. Kanske är det avstressande för någon som befinner sig mitt i - att höra att andra har det likadant?

För övrigt har jag svårt att förstå att de mammor som i tidningen är så stressade har tid att läsa denna supertjocka tidning som jag inte hunnit igenom än. När får de tid att sitta ner och läsa en hel artikel?? :?

• Liten med Mindre

Jag vill inte jobba idag! Det går jättesegt här. Fast jag borde. Ska bort på kurs 2 dagar och då blir inget gjort ju.

Sätt fart Mindre!

• Snart så....

Hallihallå brudar,

Urk vilken vecka detta kommer bli, kundmöten, mässa mm. Kom just från kund och ska göra stora offerter på em. Fick en kasse med hårprodukter som jag ska få testa :D

I helgen var vi på lägenhetsvisning så nu ska vi se om vi har chans att få den. Hoppas budgivningen inte springer iväg för mkt.

På torsdag är det det dags för UL på sös igen. Shit är i v19 nu men känner inga sparkar än...

• Berner

Hittade ni något matnyttigt i aftonbladet?

• nu är jag fruL

hejsan snartis!
    Ihhhhhhhhhhhhhhhhhhhh avd spännande!!!! är det stora ULet? åhhh vad kul. Ska ni försöka se könet eller kommer det bli en överraskning?
    Hur är det med ditt myom förresten? har det växt elelr håller det sig på mattan? Hoppas det! annrs då, hur mår du nu? illamående? ont?
    Så du har inte känt sparkar än... men det är ju oftare senare fär första gångs föderskor och v 19 är inget konstigt alls att inte känt något.
    Då komemr du få en ganska mycket säkrare beräknad förlossning nu eller hur? Spännande. Vi ska ha vårt UL efter påsk... låååångt bort!

mindre: jag hoppas att jag kommer förstå liiiiite tidigare än när boris tittar ut...
    Och visst tror jag att det är jobbigt med småbarn. det är ju inte för inte som massor emd par skiljer sig runt barnen är 2 år. Så jag tror att det är viktigt att inte inbilla sig att småbarnstiden bara är söt och mysig. Näe det är nog ganska så tugnt också. Kolik barn....

men men det är nog mest bara kul. Iallafall är det ju vad alla minns i efterhand...

• nu är jag fruL

berner:
    jag läste inte hela bilagan. men jag tyckte ändå att den kom med en del tips.
    tack för att du tänkte på tråden och kom in med tipset

• nu är jag fruL

just det snartis
    vad tyckte ni om lägenheten? kändes den bra? är det den ni vill ha?
    hoppas i såna fall att det blir just ni som får den.

mindre: motivation till att jobba... vad är det?

• Snart så....

Japp stora UL:et där de ska mäta allt möjligt, barnet, myomet, förlossningsdatum, kolla moderkakan mm. Ska pressa dem på att verkligen få ett klart besked om det blir snitt eller inte. Det var mer än än månad sen de mätte myomet så vet inte om det har växt eller inte.
    Annars mår jag bra nu, illamåendet har gått över och mitt bäckenvärk har lugnat sig. Kan äta helt normalt nu, behöver inga mellanmål eller så *skönt*
    Vi vill inte veta om könet innan, det får bli en överraskning :D

Pratade med min svägeska igår och hon sa att hon hade en kompis som har absolut INGA fel men gnällde HELA tiden. Sen jag som verkligen har problem gnäller ingenting :D hahahah hon tyckte det var mkt roligare att prata med mig än henne :D

• BrudSommar2006

Har tagit ett par alvedon för att försöka pigga upp mig tillräckligt för att gå på försäkringskasseinfon kl tre. Får ta en taxi dit, orkar nog inte gå till tunnelbanan. Tur att värsta ovädret verkar ha lagt sig i alla fall.

Mindre, det är tveksamt om småbarnsföräldrar faktiskt hinner läsa de där tidningarna, jag har hört flera på jobbet som börjat prenumerera och sedan upptäckt att de aldrig får tillfälla att läsa i dem!

Lapinette, vad bra att du ringt! OK att du får vänta lite men nu får du göra provtagning innan och har satt bollen i rullning i alla fall.

Snart så, hoppas att ni får lägenheten då eftersom det verkar som om ni vill ha den! Hur blev det nu, vill ni försöka få reda på kön? Vi ville ju så gärna för att kunna dra ner på namndiskussionen med hälften men så låg den ju så illa med navelsträngen mellan benen och jag blev jättebesviken! Fast det har vi ju ändrat nu med vårt privata UL förra veckan.

FruL, de första sparkarna var fantastiska, jag fick vänta ganska länge på att få känna något eftersom jag har moderkakan framåt, fast nu har jag tröttnat på dessa eländiga sparkar för länge sedan, aldrig får man någon ro när man behöver det...

• Snart så....

Hahah Frullan, det var faktisk vår drömlägenhet så hoppas verkligen inte att budgivningen springer iväg för mkt.
    Massa saker som var bra anpassade för barn, hiss, stort badrum, stort sovrum mm.
    Det enda som var negativt var att det är en två men vardagsrummet går att dela av. 3:orna i huset ser faktiskt ut just så :)

Svar på tråden När märker man av det?