• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Herregud, 5 år!!! Ja, då är jag nästan pensionär .

• Page

Är det redan dags för er resa Nenne?? Ha en underbar semester!!!!!!!!

Hahaha, Lapinette, du låter ju som jag. Har du drabbats av en liten åldersnojia?? Äh, alla kändisar är närmare 40 när de skaffar det första barnet så det är inte för sent för oss! Det känns som om 30 eller 40 kvittar! Allt över 20 är i alla fall lastgammalt!

Viktory, Hur går det med huset (var det väl)? Trivs ni? Det låter som ett klokt beslut att ta det lite lugnt. Ingen vill förstöra förhållandet i den vilda jakten på pluset!

Frejis, Inget liv?? Det är då man har ett liv tycker jag, när man tar sig tid för att säga hej till vännerna i stället för att vara ute och dricka jävlar!

Jag beställde i dag mitt livs mest...öh...vad heter det? Hm, inte helt nykter...Äh, ostbrickan jag beställde på restaurangen var ett riktigt fiasko! Fetaost, mozzarella och typ billinge! Hahaha, är det en ostbricka?? Salamin och oliverna som stod med i menyn var inte med och kexen bestod av knäckemackor! *kan inte sluta skratta* Det soamkede ifs inte illa men var inte det jag hade förväntat mig.

jag vågar nästan aldrig klaga på maten eftersom jag har fått för mig att de kommer att spotta i min varmrätt då....hehehe. Men jag tog till mig mod och bad om att få byta bort rödvinet som var fullt av korksmulor!

• sweetstreet

Victory,

jag tycker det låter jättebra!! :)
    Det är viktigt att vårda det man har också. Att bilda familj med barn är ju ett väldigt stort steg och har man inte en relation som fungerar så känns det som om det inte riktigt är läge att fundera på att expandera.

Och har man haft det jobbigt, både i och utanför förhållandet så är det ännu viktigare att man först hittar tillbaks till varandra. Själva "barnproduktionen" är ju som sagt ett stressmoment i sig och det är ju rätt jobbigt och kan verkligen tära på den starkaste person och det tryggaste förhållande.

Hoppas verkligen att ni lyckas hitta tillbaka till varandra och till lekfullheten!! :)

Men hoppas du ändå vill fortsätta hänga lite på tråden.

KRAM till dig!!!!

• sweetstreet

Nenne!!!!

Hahaha!!!! har verkligen sakanat dina inlägg!!!! :D
    Ha nu en otrolig skön smeester med mycket paraplydrinkar och "åkpåle"!!!!!!!!!!! :D :D :D :D

• Victory

God morgon och tack för alla peppande tillrop!

Lapinette: Ja, då är vi ju inte så himla gamla, även om det känns som om vi är ute i sista minuten (inte så att jag menar att du är gammal). Men man jämför sig ju med sina jämgamla kompisar, inte kändisarna . Men ni har ju helt rätt, och vi kommer ju kunna försöka i minst 10 år till!

Page: Jotack, det går ganska bra med huset! Det är stort i alla fall! Vi planerar för fullt för hur vi ska tapetsera och måla om invändigt. Det jag inte riktigt gillar är köket. Det är inte så gammalt, ett ikea-kök från 2003 i ek och rostfritt, men jag gillar det ändå inte. Jag tror det är planeringen som är dålig. Men just nu känns det inte som om vi har råd att byta ut ett så nytt kök.

• Lapinette

Victory - och det är trist att behöva byta ut ett så pass nytt kök, eller hur? Har själv varit på visningar där det har varit nytt men inte fallit oss i smaken. Har man 5 andra rum man vill renovera så ger man sig inte i kast med något som ändå ser hyfsat ut och är nytt. Förstår tanken. Vårt kök är också ganska så nytt, typ 3 år gammalt och IKEA men i en svag creme gul färg med svar bänkskiva och grått kakel. Helt ok men inte det vi hade valt. Dock himla neutralt och passar till ganska så mycket.

Vi får se om vi tar oss ut på kakeljakt idag igen. Lördagar är ju bäst då vi i veckorna inte hinner (eller läs - mannen är borta i tjänsteresor). Fick även ett mail från inredningstjejen som var här i förra veckan. Måste ta ett beslut om vi ska gå vidare med henne. Det var jättetrevligt att ha någon här som gav råd och tips men sen vill nog jag bestämma vilka möbler och så. Ska prata med mannen och ta ett beslut hur vi ska fortgå.

Page - ostbrickan lät verkligen usel och smulor i vinet?!! Så klart du ska klaga om du inte är nöjd på restaurang. Förstår dock känslan..jag är själv urusel på att klaga. Men min man vet hur man gör och har t o m skickat ut vin som inte varit bra.

Och Victory igen - alla mina vänner gifte sig och skaffade barn runt 30. Jag tänkte då att jag skulle komma med mitt första när de får sitt andra men *SUCK* jag hade inte ens gift mig då. De var helt enkelt för snabba (eller jag för långsam kanske?!). I alla fall, jag är så glad att jag träffat mannen i mitt liv så jag är faktiskt nöjd med det även om det inte skulle ge några barn. Skulle aldrig ha velat skaffa barn med någon av mina tidigare pojkvänner.

• Liten med Mindre

HEUREKA! Jag hittade den - böjen alltså! 5 dagar efter brukligt. Hmm...så det kan gå när kroppen är ur lag. Nu hoppas jag bara att simmarna vi preparerat med simmar åt rätt håll. Tyvärr blir det ju inga idag (ensam och övergiven), men i förrgår och igår, och imorgon hoppas jag.

Nenne och Victory - kul att ni kikar in ibland.

Ha en jätteskön resa Nenne.

Victory - att flytta är jättepåfrestande, och att sen renovera, vara nygift och kämpa i barnfabriken förstår jag blir för mycket. En sak i taget. Ni har ju gott om tid än så länge, även med de bekymmer ni kämpar med. Vet hur slut vi blir bara efter att kämpa en normal arbets- och ÄL-vecka.

Sen igår hände nåt lite pinsamt - eller snarare blir det pinsamt idag. Min delfin gick sönder på något sätt, och eftersom den är rätt ny tänkte jag vara modig att gå och klaga (utan kvitto förstås). Lite pinigt blir det dock.

Ska muntra upp mig efteråt med några buntar tulpaner som Lapinette gjorde - lät jättefint. Och shoppa lite annat på stan. Skulle ju åkt hem till föräldrarna, men nu är de sjuka istället, så jag blir allena hela dagen. Om jag inte hittar shoppingsällskap förstås. Anyone?

Ha en jätteskön helg alla!

• Lapinette

Mindre - har du haft sönder delfinen? Ha, ha...undrar vad de kommer att säga i affären. Hmmm...du vet väl att du inte får bruka våld mot den? Strongt av dig att gå tillbaka!

Toppen att du har hittat böjen igen. Själv satt jag här i natt i väntan på mannen och la upp alla ÄL, tanter samt vilka datum vi har fått till det sen starten. La in det i Excel. Hade det tidagare i min kalender men det blir överskådligt så här samt att jag inser att vi faktiskt har varit jäkligt aktiva dagarna innan och på ÄL men det har aldrig funkat. Är helt säker på att något måste vara fel.

På tal om stress så har vi sedan i maj förra året gift oss, flyttat upp från Frankrike till Stockholm, letat hus/lägenhet, flyttat från min gamla lägenhet och sen renoverat. Själv tycker jag dock att det varit ok och endast stressat när jag samtidigt som renovering hade sjuhelsike mycket på jobbet. Men stress ska ju inte påverka barnafödandet...så vi kan inte skylla på det!

Mindre - ha en härlig shopping! Jag ska försöka kommunicera med maken (han sitter framför sin dator) och sen får vi se vad vi ska göra idag. Kanske lite mer kakel?

• start september

Grattis till böjen Mindre! Det låter som ni timat in väl med mycket 6 före.

Delfinen... berätta gärna vad de sa! De borde nog vara ganska vana - säljer man elektroniska prylar så händer det ju att de går sönder. Måste vara tuffare om man har klagomål på att man inte får ut något av den...

Sweet, du frågade om simprov och hur man ser kromosomfel. Tack för att du trodde att jag kanske visste! Jag har inte den blekaste, kände bara svagt igenom de begrepp du använde från skolan. Jag är humanist som blev ekonom, naturvetenskap känner jag mig nuförtiden ganska oallmänbildad på. Men det är jättespännande! Jag är imponerad av dig och andra här som har det som specialitet. Just DNA-frågor är det väl du och Storasyrran som vet bäst om! Men jag blir också konfunderad över hur de kan se om något ät fel?

Jag har sovit och skrotat runt här hemma hela förmiddagen. Nu ska det bli promenad innan all sol försvinner. Hoppas jag inte blåser bort!

Svar på tråden När märker man av det?