• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Nu steg min man upp ur sängen och jag var bara tvungen att gå och gnugga mig lite mot honom. Han säger att jag är hans lilla kanin, men jag har ju bara sån sexlust så här vid äl!

• Victory

Sådär, nu har jag pratat av mig för ett tag!

• start september

Låter som du är på helt rätt väg Victory med att avsätta tid till att må bra!
    Du är inte den enda här som blir som en kanin vid ÄL (och då menade jag inte bara Lapinette, vars fina nick ju betyder liten kanin på franska)

Mindre, man förstår inte mycket av vad som händer i kroppen. Kanske är det sen ÄL, kanske är det att just denna månaden fick du en liten cysta (de flesta får tydligen de ibland, går tillbaka efter ev mens eller om man blir gravid). Den borde kunna kännas.

Idag ska här göras lite nytta - det trista vädret passar bra Först ska det bli blåbärssmoothie tänkte jag - lite lyx ska man ha om man är själv på söndagsmorgonen!

• Lapinette

Min man sa när han såg vädret att idag är det en perfekt dag att göra små barn på. Dock lite svårt då jag snart har BIM men varför inte försöka ändå?!

Victory - helt rätt, ta hand om dig och er och se till att livet runt omkring fungerar så löser sig säkert det andra också.

Har ingen aning om vad vi ska göra idag. Igår lyckades vi dock boka en liten weekend till Köpenhamn för att fira vår 1-åriga bröllopsdag i maj. Härligt!

• Frejis

Mindre - bra att du hittade ägget. Hoppas att det kommer att resultera i en liten böna i magen och ett stort plus som vi får veta om här i tråden. Håller tummarna!

Victory - flytten är som någon skrev en stor påfrestning för relationen. Vi har nog aldrig bråkat/diskuterat så mycket som vi gjorde under flytten förra året. Fast jag gillar känslan att komma i ordning med alla saker när man har flyttat. Så otroligt skönt!

Har bokat tid på kliniken till slut, 16/4 ska vi äntligen dit och får förhoppningsvis komma igår med någon procedur i maj (eller senast juni). Det blev Uppsala - tycker att de verkar bra på alla sätt.

Trist väder, men man kan göra allt det tråkiga, typ städning, med gott samvete.

• pirr!

Jaha, så kom då tanten. Dock väntat denna månad, men ändå stinger det till lite. Räknade just fram att detta var vårt 6:e försök.. Usch! Tänk om det inte funkar- nånsin?! Vet att det finns andra sätt, men man har ändå varit så inställd på att vi ska funka...

Håller tummarna för Izzie och Lapinette!
    Skönt att du hittade ägget mindre!

• Berner

Ni har väl köpt Aftonbladet med bilaga idag

• Liten med Mindre

Suck - lånade en film igår kväll, en riktigt tjejig en när jag ändå var själv. Och så fungerar inte eländet. Stannar mitt i. Fast den var inte såå bra att jag kastade på mig kläderna och rusade iväg till butiken igen.

Hittade istället Dirty Dancing 2 på tv. Det är så otroligt sensuellt med dans av den mer närgångna och känslosamma sorten. :D Dessutom från Havanna, Kuba.

Glömde föresten rekommendera en lättcider jag hittat. Écusson Grand Cidre, Le Poiré. Det smakade inte alls läskig sirap som de flesta svenska cidersorter gör. Förmodligen lite mer åt alkholfritt vin i smaken, fast mycket bättre med lite lätta bubblor. Hittade på Hemköp Åhléns City. Nu har jag ett "vuxet" alternativ när jag inte vill dricka vin ensam. :)

• Berner

Det var en hel annonsbilaga i bilagan som handlade om ofrivillig barnlöshet.
    Lite om forskning och tipps och trix för att lyckas.Tänkte att det var något för er.

Svar på tråden När märker man av det?