• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Tänkte skriva här på en fredagkväll och avslöja att jag inte har något liv utanför BT :) att man har blivit beroende av denna tråd är ju alldeles uppenbart.

Hittade en intressant tråd som refererar till Frullans funderingar kring NUPP. Länken dit är www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14832338.asp

Jag funderade också på att gå till SATS ikväll, men det får bli imorgon mitt på dagen i stället. Har ändå varit och tränat igår, och det får räcka, har jag bestämt. Synd bara att det fina vårvädret inte kommer att fortsätta under helgen.

Ska på bio ikväll, filmen heter "Kärlekens slöja", titeln är ju inte alls banal eller hur? ;) Jag behöver lite drama med vackra bilder och mycket kärlek för att återhämta mig från avhandlingen. Balans är nyckelordet här i livet.

Har också suttit och undersökt prislistor på olika ivf kliniker. Helt otroliga skillnader, särskilt på den "enkla" behandlingen makeinsemination. Allt mellan 2000 till 10000...

Lappis - jättebra att du har kommit igång med att få en gyntid :)

• Lapinette

Tack Frejis men jag har ju inte fått någon tid än. Det enda framsteget är att jag faktiskt har lyft luren ett flertal gånger och slagit numret.

Enligt DN säger dem klart till halvklart imorgon. Förstår inte varför alla pratar om dåligt väder. Imorgon ska vi ut med våra män och gå härliga vår promenader!

• Victory

Hej gänget!

Jag hoppas att ni inte har glömt bort mig helt, men det har varit datorkrångel ända sedan flytten. Nu verkar det ha löst sig tillfälligt i alla fall. Av förklarliga skäl har jag inte tid att läsa ikapp

Rapport:
    Jag har äl i veckan men den senste tiden har det krisat rejält i förhållandet. Det har varit torka på sexfronten! Det hela kulminerade i ett praktgräl, men det beror mest på att vi båda mår dåligt just nu. Och det i sin tur tror jag till stor del beror på problemen att bli med barn. Hur som helst ska vi försöka att hitta tillbaka till varann och till lusten och lägga barntankarna på hyllan ett tag. Så nu har det faktistk börjat lossna lite i sängen också! Men vi räknar absolut inte med någon graviditet utan koncentrerar oss bara på att ha det bra tillsammans!

• Lapinette

Victory - så klart vi kommer ihåg dig. Tycker ert beslut låter sunt. Ägna er åt varanda. Jag antar att du inte är lastgammal som mig och m a o har tid på dig att skaffa barn.

• start september

Lapinette - du är inte ensam som är ensam ikväll! Jag är dessutom själv till tisdag.

Lite trist, men det är rätt skönt att slappa själv ändå. Jag har också aktivt valt bort att göra något mer socialt. Det är ju Masjävlar på SVT sen! Det blev jag glad för!

Victory, man ska vara rädd om varann. Läste för ett tag sen om livsstress, där räknades upp ett antal händelser som anses skapa stor stress. Blir det för mycket på en gång är det klart att det blir jobbigt. Bland sakerna som nämndes var bröllop, flyttt och skaffa barn. Visst har ni gjort precis allt det nyligen? Lägger man på sjukdomar, jobbstress och att det känns motigt att bli gravid - tänk då på vad mycket stress som ni båda ska hantera! Klart det blir jobbigt i relationen. Ta hand om varann och försök landa i allt tillsammans!

• Lapinette

september - älskar att vara hemma själv så för mig är det inga problem att maken är ute och reser...bara han är hemma på helgerna. Sen är jag ju van sedan flera år på distans.

Angående att får barn eller ej så var det faktiskt något jag frågade min man om när vi endast hade varit tillsammans ett par månader. - Kan du tänka dig att leva med mig även om vi inte får barn? Han behövde betänketid men kom tillbaka dagen efter och svarade - Ja! Jag har alltid sagt att jag vill försöka får barn men har aldrig tagit det för givet.

• Victory

Lapinette: Lastgammal...? Tja, jag fyllde nyss 29 och maken fyller 34 i sommar så några ungdomar är vi väl inte längre!

Start: Jag tyckte nog inte att jag var så stressad, men har börjat inse på sista tiden att jag inte riktigt är i balans just nu. Så nu försöker jag koncentrera mig på att skapa just det. Har börjat med ett program i Mindfulness (medveten närvaro) och hoppas att det ska ge mer ro. Sen har det, precis som du säger, varit mycket på sistone med flytten, men även andra (personliga) problem som gjort att vi båda mått dåligt. Så nu ska vi bara ta hand om varann och njuta av livet som det är just nu!

• Lapinette

Njuuutt! Det har varit min filosofi de senaste 6-7 åren - att njuta av livet! Ta hand om varandra.

Vad jag menade med lastgamla är att om ni sitter i min sits och snart fyller 37 så är det lite svårt att vänta. Men så är ju inte fallet så ta hand om er ...så kommer en liten bebis när ni är beredda.

• nenne78

*återfall*

Hejsan alla flinka flickor! Tänkte bara kika in och säga hej när jag ändå var inne. har varit på avvänjning några veckor och det har gått bra - tills nu då Men imorgon drar jag och maken till fjärran land för att peta på pitten med ätpinnar och få en babianr*vsolbränna Schexy... *sean connery* Så då har jag svårt att smyga in här och skriva fula ord. har jag månne Digital Tourettes?!?!

Här går vi fortfarande på gummi så jag har inget nytt att komma med (vad gäller plus), förutom att vi har sex mer sällan. Men det är mest för att hanen är så snål, hahah! Är det oljekrisen som pressar upp priset på kondomer?!?!

Kämpa på där ute, jag tänker på er!

Å alla gravida babes - herregud vad veckorna går fort - ni är ju mer än halvvägs! Swisch! Lite avundsjuk... Men nu har jag ju precis bytt jobb så jag får skylla på det ett tag framöver. (till alla nyfikna släktingar)

Hur som helst - ha det fortsatt bra här och glöm inte långkalsongerna nästa vecka, det ser ut att bli kallt! MOAAHAAHHAHA!! Jag ska tänka på er när jag dricker kokosmjölk under palmerna.

• Lapinette

nenne - ha en underbar resa!!! Du är så välkommen in här oavsett regnrock eller ej.

Svar på tråden När märker man av det?