• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Lappis,

jo, fast jag tror ju att ägget redan har lossnat så själva bebisverkstaden är nog stängd över helgen. Men det känns nästan ännu bättre för nuförtiden känns det ju "busigt" att 6-a när det inte är ÄL!!!!! :o ;) :D :D :D

• BrudSommar2006

Svärdfisk låter gott! Tror att det hör till de fiskar man inte ska äta dessvärre. Det är helt tomt på matfronten hemma så måste handla innan det kan bli middag. Synd att det finns så lite hämtmat att välja på åt vårt håll, det är väl typ pizza eller kinamat som gäller om man ska ha sånt.

• sweetstreet

Japp! Svärdfisk ska man inte äta.

Mer än högst 1 ggr i veckan! :)

Likaså tonfisk.

Men vi äter oftast lax eller torsk så jag tror inte det är ngn fara att smälla i sig lite svädrfisk någongång ibland. Oh hoppas att ens äggledare tål den smällen....

• Liten med Mindre

Nej, nu blir det helg! Kanske kan passera bageriet och pralinaffären på vägen hem. :) Och hitta en fin köttbit.

Jag har ju mina granatäpplen hemma för god fruktbarhet. Kanske läge att strö en sån över salladen för extra effekt ikväll. :D

Må så gott alla!

• sweetstreet

Förtydligande:
    Enligt min läkare så är tonfisk och svärdfisk sådana fiskar aom man ska ta det lite lugnt med. Gissar att det är detsamma som man anser om isnjöfisk hemma?

Men hon sa att inte mer än 1 gång/ vecka och så mycket kommer vi aldrig upp i. Kanske 1 gång per månaden max.

Så jag är inte särskitl orolig.

• sweetstreet

Ha det bra Mindre!!!!
    Lycka till med både middag och äggjakt!!! :)

• Lapinette

Så ni ska vara busiga Sweet och göra "det" när ni inte får! . Själv så jag precis tackat nej till rödvin på Strandvägen någonstans för att istället gå och träna och sen hem och dö framför TV'n med en pizza. Känner mig helt slut!

• BrudSommar2006

Sweet, tror att det är med på listan över de fiskar man inte ska äta när man är gravid menade jag, i normala fall äter vi ganska mycket svärdfisk, tonfisk, haj och andra kotlettfiskar, det är smidigt för mig som inte äter kött annars. Åt strömming i förra veckan, det får man bara äta en gång i månaden när man är gravid tydligen så jag har väl fyllt min kvot för ett tag framåt nu då!

Inte för att jag är så tvärnoga med allt man ska och inte ska äta men kommer jag ihåg att det står på inte-listan så brukar jag välja något annat, det finns inget jag är så sugen på att jag måste äta det just nu i alla fall.

• BrudSommar2006

Nej, nu är det helg. Ha det så bra allihop nu!

• Lapinette

Bye, bye girls! I alla fall till er som inte sitter hemma själv ikväll som den lilla kaninen...mannen landar i natt!!!

Svar på tråden När märker man av det?