• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Ha en skön helg FruLlan! Hoppas att dejten blir bra.

Suck - jag som blir "olustig" så fort magen sväller upp av någon anledning. Det bådar ju inte gott för de 9 månader jag förhoppningsvis snart har framför mig.

Ska hälsa på föräldrarna i helgen. Fortsätta mitt röjande hemma. Njuta av att jag faktiskt har lust och känner mig "fin". (Låter fånigt att vara så kroppsfixerad. :( Inte mycket att göra åt dock! Nu ska ÄLskas.)

• Liten med Mindre

Åh vad härligt det låter med Malaysia. Skulle verkligen vilja åka dit igen. Visserligen har jag bara sett städer där, men det är trevligt det med. Tänk sen att lägga till skog, strand och hav! :)

Hoppas verkligen att ni får det fantastiskt September.

• sweetstreet

en snabb fråga bara

September!

Hur kan de kolla kromosomerna i simmarna????

Har verkligen funderat på detta eftersom min man också ska göra simprov snart. Oh jag har fortfarande inte klurat ut hur det kan gå till? :?

Måste man itne ha "celldelning" för att kunna kolla kromosomerna? Och det fungerar ju inte med simmarna för de är ju haploida (endast 1 kromsom) och delar sig inte. Plus att DNA:t väl är "superpackat" (haha! Neeeej DNA:t är inte på fyllan!!! :D men det är ju liksom jättehårt snurrat kring alla proteiner typ histoner, o dyl i just spermien). Så jag fattar inte hur de gör för att kunna "se" ngt alls som har med just fel på gener/kromsomer????? Fast kasnke kan man se om man har en extra kromsosom (typ vid Downs)?? Å andra sidan är ju detta bara ett av masssvis med olika kromosomfel och jcg fattar fortfarande inte hur de kan "visualisera" kromsomerna från en spermie eftersom den inte delar sig???

Kanske vet du hur de gör?????

*nyfiken*

• sweetstreet

Ja var är Koko och Snartis????????

Om det fortfarande känns jobbigt KOKO så kommer här en superkram!!!!! :)

• Lapinette

Och var är syrran??!!!

• sweetstreet

Mindre,

vissa blir faktiskt mer k'ta under graviditeten än innan. Har kompisar som sagt att de aldrig haft så bra 6 varken före eller efter (!) som just när de var gravida.
    Troligtvis har det med hormoner att göra. Och var det Cicci eller Mugglan som sa ngt om ökad blodcirkulation i mufseluringen också som kanske kan hjälpa till med detta.

Så kasnke behöer du inte oroa dig????? :)

Oh FruLLis,

din lust kommer komma tillbaka!!!!!!! Var inte orolig. :)
    Skulle faktiskt LÄTT byta bort 9 månader utan lust, mot en bebbe!!!! :? :? :?

Bra att du köpt leksak iallafall! Kan ju aldrig vara fel! Kanske kan du iallafall testa och se ifall lusten kanske kommer smygande när du/ni väl börjat pilla lite???? :)

• sweetstreet

JA var är syrran??????????

Jag tror inte hon skulle til Japan förrän lite senare i vår?

Men hon håller väl på med sin utredning. Hm? Hoppas allt är bra med henne och att utredningen går bra.

• Snart så....

Häääääääär *vinkar och hoppar upp o ner*

Har så mkt med min nya tjänst, suttit i utbildning hela dagen. Vår företag har köpt upp ett annat och nu ska vi sälja deras produkter. Av deras topp 10 kunder så hade jag 6 av dem
    Snacka om att ge en gravid mkt att göra innan hon får bebis.

Men ni är ju inte kloka tjejor vad ni har skrivit sen igår lunch :D :D

• sweetstreet

Vädret är förresten helt sjukt här borta hos oss!!!!
    Igår var det typ 17 grader ute oh idag är det - SNÖ!!!!!!!!!!!! :o :o :o :O :o

:[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[

Jag vet att man borde vara härdat mot sån't här som svensk, men jag blir ändå lika besviken varje gång... :( :( :(

Jaja, kanske blir det vår nästa vecka då?????

• sweetstreet

HEEEEEEEEEEEEj Snartis!!!!!! :)

Ha det är väl bra att du har mkt att göra på jobbet ;)

Det betyder ju att de verkligen satsar på dig och din nya tjänst!!! :)

Svar på tråden När märker man av det?