• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Åh, är det BIMare på gång, det har jag helt missat!

• Bröllopstokiig

Hejsan hejsan

Har haft en del att göra på jobbet, eftersom jag ska till Frankrike i morgon bitti, så måste få saker på rull innan jag drar... så därav har jag inte hunnit titta in och skriva, har dock läst...

Jäkla alkohol tråden, blir så trött på alla förmaningar. Till slut kan man ju för fan inte gå utanför dörren på grund av alla miljögifter etc. Jag ringde min BM och dubbelkollade detta med vin. INGA problem så länge man smuttar på ett 1/2 glas äter mat och dricker vatten till, då får man för fan i sig mindre än vad det är i en läsk!
    Ja ja.... alla gör som de vill.

Tog kort på magen i går, maken var tvungen att ta 2, eftersom han var förvånad över att det inte var mer mage Han trodde han tog i fel vinkel, sötisen, men jag måste vara extremt lite.
    Nu är jag mest sur för att jag köpte massa mammakläder i onödan och la 1000 spänn på det, men i och för sig, så tids nog så kommer jag väl att få användning för dem... men då är det väl sommar redan....

Frankrike i morgon, tjohooooooooo vad nice. Ska bli så roligt att få åka skidor och äta god mat! Ska ta med mig lite goa böcker och så blir det ansikts mask och bubbelbad, jag ska verkligen ta hand om mig själv och njuta av att slippa jobba.

Byrålådorna på jobbet är i princip tomma, shit vad jag har rensat... jag är verkligen mentalat på väg... så trött på allt som har med jobbet att göra.

• Lapinette

Nej pirr...ingen tant!! Vad är det med oss här på tråden??!! Ska vi inte få något plus i år?!

Jag har BIM om en vecka och räknar helt kallt med att hon kommer. Inte en chans att det tog sig. Känner inga sympton och fick ju bara till det en gång vid ÄL.

• Lapinette

Cissi - låter underbart med Frankrike. Vart ska ni? Själv har jag försökt att kolla upp hur i fasiken man tar sig från Frösön till Åre? Verkar inte gå några flygbussar dit. Det blir en dyr weekend tillslut. Vi som skulle snåla och inte dra till alperna.

• Oms

BrudSommar - aha det var du som skrev om det, jo v.33 bör ju inte vara ngt problem, jag tänkte mer på de sista 4 veckorna, typ från v.36 o framåt.

men kolla oxå gärna med era mammor hur de har haft det, det är ju så att mkt är lika där. min mamma födde första barnet 4 v för tidigt, sen nr 2 1 v för tidigt nr 3 på dagen och nr 4 (dvs jag) 2 v över tiden, så inget är självklart;)

• viktualia

Lapinette - jaaa jag har tråkigt på jobbet och japp, jag är en riktigt svårartad Sverigeresenär med näsa för kommunikationer av olika slag... så här kommer svaret på din fråga om transport från Frösön till Åre:

Budgetvarianten är att åka flygbuss in till Östersund och sedan tåg eller buss till Åre. Pris vet jag inte.

Smidiga varianten är att boka flygtaxi för 250 kr pp enkel resa på www.flygtaxi.se

• Lapinette

Tusen tack viktualia! Det får bli taxi. Ska ringa och kolla.

• Bröllopstokiig

Lappis: Vi ska till Val Thorens!

Ha ha, jag har ingen aning om hur du ska ta dig från Frösön.... Låter inte helt enkelt!

Jag hoppas att min bebis kommer för tidigt, ca 2 veckor vore skönt. Sen vill man ju inte att det ska komma ett litet sockerpaket som inte kan klara sig själv, men 2 veckor innan BF har jag inget emot.

Tanter är inte välkomna denna månaden. Statistiken säger ju att det måste bli någon nu. Hur många har vi som ska BIMa? 5 st? Om 20% lyckas bli gravida, så måste vi ju få ETT PLUS i allafall! *hoppas*

• Lapinette

Såg precis att det gick och boka via nätet. Det blir att boka i helgen då maken är hemma.

• Lapinette

Val Thorens...nice, har varit där 3 ggr. Helt suveräna backar dock en ganska trist by. Gillade den mer när jag var yngre och partysugen. Ahhh...vad avis jag blir. Kanske blir det en vecka till alperna nästa år...fast vi pratar redan om att det är absolut nödvändigt att åka till solen i januari för att klara av att bo i Stockholm. Hmmm...och sen får vi väl se om man kanske går omrking med stor mage om ett år??!!

Om ingen av oss plussade i januari och februari så borde vi ju ha 2 pluss till godo! Så kanske 3 pluss på tråden de närmaste veckorna. Oooootroligt!

Svar på tråden När märker man av det?