• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Sweet, själv jobbar jag på en biomedicinsk avdelning så jag vet heller inte hur det fungerar inom andra områden. Fast jag är administrativ person så jag vet inte så mycket om själva forskningen. Men eftersom jag har hand om allas anställningsavtal och löner så har jag ju koll på hur den biten fungerar i alla fall.

Det verkar som om nästan ingen räknar med att ha fått till det den här månaden, alla verkar ha varit sjuka riktigt olägligt.

Så bra att det bara tar en vecka att få svar på provet, det var ju positivt i alla fall, här verkar det ju ta hur lång tid som helst om jag har förstått det hela rätt. Fast det är kanske bara väntetiden för att få göra provet som är lång, jag kanske har missförstått.

• sweetstreet

Har ingen aning om varför väntetiden verkar lång i Sverige?

Vet inte heller varför den är såpass kort som den är här heller förresten?
    Men egentligen borde det vara ett supersimpelt test, så det känns lite konstigt att det kan ta så lång tid att få svar? men jag ahr egentligen ingen aning. Bara spekulationer.

• BrudSommar2006

Nej, man undrar. Fast bra att så många verkar komma igång med sina utredningar nu, då borde det bli fler plus så småningom!

Nu ska jag sysselsätta mig med lite annat innan läggdags, hej så länge!

• start september

Oh my, vad folk är märkliga - appropå sprittråden. Tack för länken Vickan!

Brudsommar, jag fick med största sannolikhet ett tidigt MF i oktober. Vi fick ju först veta att även denna graviditet också var tidigt MF. Det var på en efterkontroll två veckor senare (som jag fick för att jag blödde och mådde konstigt) som det konstaterades att HcG hade ökat vilket innebar X.

Under tiden hann maken bli lite fundersam på varför vid fått två tidiga MF (om det nu var ett MF det första). Han tog kontakt med Sophiahemmet för att bli kollad. Vi betalar det själva (tror det var 1 200 kr) för simprov och läkarbesök. Jag tycker det känns jätteskönt att veta om nåt är fel.
    Det tar tre veckor att få svar.

• sweetstreet

Då borde ni få svar snart väl September?
    Om han kollade sig innan du visste det var ett X.

För det har väl snart gått ett par veckor då????

• sweetstreet

tycker själv det ska bli skönt att få vet lite emr. Åtminstone så att man kan få hjäp (hoppas jag) om det visar sig att man måste göra ngt lite "extra" för att underlätta/lyckas.

• start september

Mmm, ganska snart. Försöker att inte tänka på det. Känns lite läskigt, maken är lite nervös.

Fast dagens bästa är att vi har fått våra Malayisa-biljetter!! Vi åker vid påsk och med nuvarande HcG-nivåer känns jag mig ganska lugn. Hinner med alla prover de har planerat. Om det sjunkit från 500 till 60 på en vecka kan det omöjligt vara mycket över de 5-10 där ÄL kan börja och där X:et anses vara helt borta.

• start september

Usch, stavar som en kratta. Ska gå och lägga mig tidigt, är helt slut. Jobbade hela dagen för första dagen (10-timmarsdag dessutom).

Maken åker på jobbresa i helgen så jag blir ensam och lär hänga här . Måste tyvärr ägna helgen åt att avsluta en hemsk uppsats jag skrev i julas. Ångrar just niu djupt att jag gav mig på utbildning vid sidan om jobbet. !

Godnatt Sweet och Page (som säkert kikar in)!

• sweetstreet

Natti natti Septemer!!!

• Frejis

September, vad roligt med en Malaysiaresa :) hur länge ska ni vara där? Det måste kännas skönt att komma iväg efter allt elände med X.

Har varit på ivf-kliniken idag. Fick rätt mycket info, ingenting som kändes direkt nytt, men jag tror att det var bra för min man att ha gått dit. Han hade massor med frågor och vissa av dem var ganska roliga. Jag fick dock känslan att jag inte ville göra någonting, men maken, hör och häpna, vill sätta igång med ett läkarbesök redan i april. Den här enträgna känslan att jag inte vill släppte dock efter att vi åt middag på en pub i närheten. Mat tycks vara nyckeln till min hjärna och hjärta :)

Ska bara göra kontraströntgen efter nästa mens (i början av april), få ut min journal hos min gamle gyn och då kan vi boka en tid. Det blir kanske bra till slut.

Svar på tråden När märker man av det?