• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Haha Lapinette, visst blir man nöjd med sig själv när man lyckas skriva något tokigt?? Det lät som om du hade en mycket trevlig kväll. Själv har jag sladdrat i telefon hela kvällen - det är trevligt också (i lagom doser).

Bra Frejis att du har "jag är tjock" tema nu! Det kanske kan få dig att inte tänka på mycket på det andra! Lite pest eller koleraläge men det är skönt med omväxling.

Det är förresten helt vansinnigt att man inte kan få en rättvis "belöning" efter att man har slitit med studier i åratal!

• Page

Hihi...September....sluuuuta, jag blir ju generad (detta betyder tack).

Malaysiaresan kommer verkligen bli en nystart för er och det förtjänar ni verkligen!! Blir ni borta i två veckor?

• Page

Muggles, det är ju snart ni ska flytta!! Har ni fått titta på lägenheten medan de bygger den?

Jag vill också helst ha en vit fog och eftersom jag ofta är opraktisk blir det nog en sådan också! Putsar som en galning i köket redan så jag kan nog putsa lite i badrummet. Dessutom så finns det sådana uppfräschare till vit fog. Fast grått är snyggt också!

Sweet,Jag gillar de rosa också och det känns pinsamt att ni välkomnar mig tillbaka när jag var borta i typ ett dygn. Mycket väsen från mig av inget!
    Visst kan vi ha en leva-i olyx-klubb! Sen är det lite olika hur man definierar lyx...

Förresten, tiden har gått fortare än jag trodde. Nu är det inte så länge kvar till din undersökning!

• Page

Lapinette, om jag hade bott granne med en ostbutik hade jag aldrig kunnat låta bli att handla där. Dagligen - tills jag aldrig ville ha ost igen. Jag har tyvärr lätt för att föräta mig på saker!

• sweetstreet

jaaaaaaaaaaaa, ost!!!!!!!!!!!!!!

*tårfylld, drömmande blick och fånleende på läpparna*

• sweetstreet

Det är en av de saker jag saknar mest här. Även om jag börjat vänja mig nu.

Men de har så jädrans dåligt med ost här i USA! Alltså vad jag kallar "riktig" ost. De har ju tusen och åter tusen "spreadable cream cheese" men DET är ju inte OST!!!!!!! :o Tycker jag.

Fast det är tur jag inte bor i typ Frankrike för då skulle jag bli stor som en elefant!!!!!! Ost och vin i massor, och till "bra" priser! Oj, jag skulle inte kunnat hejda mig!! :o

Näe tur man bor i USA där mycket av det man blir fet av är rätt äckligt så man itne vill ha det. Typ äckliga "ostbågar" som mest smakar fett, eller hur mycket tjock fet salladsdressing som helst som man inte vill ha på salladen, eller en massa smält äckelost (=superorange plastig amerikansk cheddar) som man alltid väljer bort.... You name it! urk!!!!!! :(

Plus allt äckligt godis!!!!!!! Blääääääää!!!!!!

Så på så vis kan man försöka hålla vikten här ändå.

Fast "nackdelen" är att vi får så mycket svenskt godis hit (av besökare eller skickat på post) så jag tror nästan jag äter mer godis här än i Sverige ibland.... Hm?! :?

Men man BLIR faktiskt besatt av sådant man inte kan få tag på, så det är rätt ofta jag får värsta saltlakritssuget!!! Och då går det inte att hejda! ;)

• sweetstreet

Fast så god sushi som jga ätit här har jag nog faktiskt aldrig ätit förr.....

Ja, det kommer klart bli matutbudet jag kommer sakna mest den dagen jag måste flytta härifrån. Suck....

• sweetstreet

Haha! Alla badrum här som jag varit i har målarfärg på väggarna. Alltså inte kakel. Kanske beror det mest på att de flesta lägenheter jag varit inne i inte är några "fancy" bostäder utan mer som en vanlig normal hyresrätt från typ 70-talet?

Och det konstigaste av allt är att alla är målade i samma färg!!!! typ ljus beige-gult. Det måste vara den mest typsiak amerikanska "standardfärgen". Ljus-beige-gult. Den färgen har vi i alla våra rum. Den är det på väggarna i alla rum på jobbet. Och den färgen har alla rum hemma hos folk jag besökt haft.

Man kan sakna kakel. Faktiskt. I badrummet.

• Frejis

God morgon :)

Lapinette: Jag har lite blandade känslor inför ivf, å ena sidan är det ok att göra det, å andra sidan... nja, jag vill göra den lilla ivf:n med minimal hormonstimulering om det går. Skulle helst flytta fram det till obestämd framtid på samma sätt som man ibland gör med allt annat, "jag gör det i juli, men jag vet innerst inne att förmodligen gör jag det fem månader senare.. eller aldrig".

Sweetstreet: Undrar ibland vilken samhällsdel av USA jag var i eftersom jag inte alls fått intrycket av fet mat, tjocka människor och ja, ni vet allt som man förknippar med USA. Var sex månader i Chicago för några år sedan och nu börjar det kännas att det är dags att återvända, som turist kanske. Sugen på att resa långt bort - kanske för att spendera alla pengar som skulle gå till ivf och slippa den?

Muggles - blev jättenyfiken på din nya lägenhet, det är ju verkligen snart som ni ska flytta. Skönt att få nytt och slippa renovera fast flyttprocessen skulle man kunna vara utan.

Mindre - hittade du ägget igår?

• Liten med Mindre

Godmorgon!

För att kommentera Sweets badrumsutläggning - på 90-talet så bodde i alla fall jag i hus med ljusblått målat badrum och helttäckningsmatta. I USA då. Och så blev jag jätteglad när familjen bestämde sig för att måla om i badrummet. Som svensk tänkte jag genast - Ja, hurra! Lite vitt för att ljusa upp här inne.

Vi kom hem med en precis likadan ljusblå kulör...

Och vad gäller ägget - det är verkligen äggröra just nu. Slängde runt med en aladåb framför ansiktet på maken imorse när jag bara skulle visa hur trådigt snigelslem ser ut. Men tror ni stickan gav utslag eller? (Förvisso bara 3,5 h sen jag kissade, men så kinkigt ska det väl inte vara med 4 h?)

Skit i stickan. Tror att ägget lossnar senast imorgon med tanke på sniglarna, så det pippades friskt igår och jag tänker hoppa på honom ikväll med. Så det så!

Clearblue släng er i väggen!

Svar på tråden När märker man av det?