• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Heja heja Frejis!!!!!! :)

Låter ju jättebra!!!!!

Haha roligt att du verkar vara så lätt att få på gott humör - bara lite god mat o dryck! ;)
    Jag är likadan...! :D :D :D

• Frejis

Såg att Sweet och Brudsommar diskuterade forskarlöner tidigare.

Jag tycker mig märka att vi inom humaniora på något sätt är invaggade i tron att det är mycket lättare för naturvetare, både att få jobb och en bra lön och "göra karriär". Upptäckte dock under forskarutbildningen att det inte riktigt är så rosenrött för naturvetare som vi har lurats att tro. Men på tal om forskarlöner, framtidsmöjligheter och helt vanlig anställningstrygghet så är det verkligen inte bra. Det är nog därför jag håller på med min andra grundutbildning för att kunna ha, som någon uttryckte, dubbel kompetens. Och forskarutbildningen, ja, den har ju varit en riktig berg-och-dalbana.

Äsch, nu är jag tillbaka till gnällandet :( maken menar att hormonerna och pms:et har börjat spöka. Hm, är jag verkligen odräglig i två veckor efter ÄL (och två veckor före ;)?

• Frejis

Hej Sweet!
    Japp, en Guiness och en hamburgare är aldrig fel. Fast den här gången blev det pasta - det är ju vår och jag har återupptagit "jag är tjock" temat med full intensitet :)

• sweetstreet

Äsch Frejis!!!!

Mitt motto är ändå:
    "Bättre lite överviktig än skitviktig!" :)

Så jag tyker att lite guiness är jättahärligt såhär när vårkänslorna sätter fart!!!
    Det är dessutom sanrt St Patrick's day ju!!!

• sweetstreet

Näe forskningen är INTE rosenröd!!!!!
    Fast rätt kul ändå... :?

• Frejis

St Patricks Day, det stämmer, det är ju jättesnart - skall firas, trumpetas, guinessas här :) jättegott! :)

Nu ska jag rätta några stavfel i tentan (i väntan på tanten - Muggles, du kom på någonting bra!) och lägga mig för lite skönhetssömn :) natti natt Sweet!

• Lapinette

Ni får inte gå och lägga er nu när jag äntligen kan skriva lite här. Släpade hem datorn och nu gick min kompis. Fast det var himla trevligt med vin, mat, choklad och en massa tjejsnack...mest om barn som vi inte har, renovering av badrum och bröllop.

• Lapinette

Frejis - det måste kännas jätteskönt att en IVF är på g. Hurra!!!

• Lapinette

Hmmm...alla verkar ha gått och lagt sig ! Gott natt tjejer!

• Lapinette

Herregud är jag sååå full??!!! så jag inte ens kan skriva GOD natt?! Hmmm...*kliar mig i huvudet*. Absolut dags att natta kudden. Bonne nuit (så blir det inte fel).

Svar på tråden När märker man av det?