• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

BrudSommar: tips mot halsont är att gurgla med Jodopax (köp på Apoteket) el likn. Funkar görbra!

Ett annat tips är att det finns hur mkt ostar som helst som är pastöriserade, fråga i ostdisken bara! Tex St.Agur - hur god som helst! I vår butik där vi handlar har de en hel disk med pastöriserade ostar, bara att välja och vraka. Sedan tror jag inte det är ngn fara alls att äta opast. men om man inte vill ta några risker så...

Page: nä jag är städlat så det blir def inga vita fogar! Men vi var inne och tittade i förra veckan och de hade naturligtvis satt badrumskaklet liggande istf stående - gör om gör rätt!
    Ikväll ska vi iväg och titta på en skitsnygg duschvägg och se om man behöver beställa den innan. Jag är mkt mer intresserad av att kolla på sådant och nya soffor än barnvagn och barnsaker - är det normalt?!

• mugglesfan

Val Thorens är mitt favvoställe i Alperna! Bäst skidåkning, stort system och superoffpist. Brant - det gillar jag.

• Bröllopstokiig

Min svägerska har köpt en restaurang i Val Thorens, det är därför vi åker just dit. Jag inte varit där innan, men hört det ni säger... bra åkning men trist by....
    ja ja det ska iaf bli så otroligt härligt att åka skidor och sitta och sola (förhoppningsvis)...

Japp minst 2 plus tillgodo, hoppas vi får 3 stycken denna månaden!

Snigelslemmet har gjort entré hos Mindre, så nu lär jag kanske få läsa lite roliga nyheter när jag är tillbaka

• Lapinette

muggles - du verkar vara en tjej i min stil, ostar och branta skidbackar! Jag pluggade en vinter nere i Annecy enbart för att få åka skidor på helgerna...för franskan lärde jag mig aldrig. Jättemärkligt att jag sedan, typ 15 år senare, träffade en fransman i Stockholm som numera är min man. Han ääälskar ost och vin men kunde inte åka skidor. Det har jag rått bot på.

• Lapinette

Cissi - solskyddsfaktor 20 MINST!!! Du kommer komma hem som en pepparkaka i ansiktet ... I promise. Men skydda dig annars så blir det inte pepparkaka utan mer som prickig korv.

• Liten med Mindre

Cicci - vi gör vårt bästa för att ha annat än snigelslem att visa upp när du är tillbaka.

Men om nu ÄL är 4 dagar efter normalt, så vete sjutton när BIM bli. Om 10 månader förhoppningsvis... :)

• mugglesfan

Men jag tycker inte att byn är såå tråkig nuförtiden. Ok, lite betong finns kvar men de har ju klätt många av husen med träfasad för att göra det mysigare. Iofs är ju Val d'Isere ännu mysigare med sin 1200-talsby men Val Thorens är ganska ok ändå tycker jag.

Lapinette: japp! Älskar skidåkning och speciellt i franska Alperna - pratar dock ingen franska tyvärr. Här är det tyska som gäller så jag borde väl åka till Österrike istället Men de har så mycket knödel där...

De håller fortfarande på med sitt korståg i alkotråden - jävla missionärer. Märkligt att det finns vissa som verkligen måste såga andras åsikter. Tex jag gick in och sa vad jag tyckte utan att racka på ngn annans (rabiata) åsikter men givetvis dök de genast på mig för att jag tyckte ett par munnar vin kunde vara ok. Så det finns några fanatiska missionärer i den tråden som bara måste övertyga alla om att de har rätt. Suck.

Pirr: trist om det är tanten!!! Men än kan man ju hoppas....?

• Liten med Mindre

Ja, Cicci - tänk på att huden KAN vara känsligare när du är gravid. Trist om det blir bruna fläckar av solen istället för pepparkaka.

Är jätteavis på er som får åka skidor, i när och fjärran. Vi har inte ens varit i Falun sen i julas. :( Måste komma iväg nästa år. Älskar att vara ute mycket, och sen komma hem och äta o dricka gott. :D Lagom branta backar. Gillar att ha kontroll på skidorna.

• Liten med Mindre

komma iväg till fjällen nästa år allstå. Falun blir det nog nästa helg äntligen.

• BrudSommar2006

Oms, mamma födde mig alldeles för tidigt men då rökte hon massor, sedan slutade hon när jag föddes. Var ligger logiken i det... Nåväl, har läst att det ökar chansen att föda för tidigt om man röker så det är väl inte säkert att jag kan gå efter det antar jag. Min lillebror föddes ganska så prick tror jag och då rökte hon ju inte längre...

Mindre, det där kanske är positivt i alla fall, min ÄL var ju så sen att jag inte trodde att det skulle bli någon, fast jag gav inte upp utan fortsatte kolla med stickor tills böjen äntligen kom någon vecka för sent, och det var ju den månaden det tog för oss.

Svar på tråden När märker man av det?