• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Mindre, tror absolut att ni kör med rätt taktik, man ska ju köra några dagar innan ÄL.

September, aha, så det finns en chans att simmarkvaliteten kan påverka om det blir MF eller X. Men det klart, det har jag bara inte tänkt på. Troligast är väl ändå att ni bara har haft otur?

Usch, nu vaknade jag med ont i halsen så nu verkar jag ha åkt på den där förkylningen som går, lagom till helgen.

• Liten med Mindre

Du får gurgla lite citron Brudsommar. Kanske kan det mota bort förkylningen (om det bara är den).

• BrudSommar2006

Ja man får väl satsa på lite mer C-vitamin fast gurgla citron låter riktigt hemskt! Tur i alla fall att vårvädret får en att känna sig lite piggare.

• nu är jag fruL

morrn morrn tejjer
    oj oj oj.
    Här har man varit på tjensteresa i ett par dagar och slltså varit BT fir. Och vad händer....
    Över 25 sidor att läsa ikapp!!!!! Hur ska jag hinna det

hej på er förresten. Kul att page är här igen

min mage har växt massor
    jag vill också ha en lite mage som cicci... fast jag är ändå glad över magen så klart!!!!!

• Liten med Mindre

Jag tror nog du har en jättesöt mage FruLlis. Den känns säkert bara lite ovan när den växer med sån racerfart. :)

För övrigt är jag rätt så kompis med min mage igen. Gissar att den uppskattade att gymma med gummikulor, och dessutom att slippa mat förra veckan när jag var sjuk. Lite avlastning från mitt vanliga frossande. :D Hoppas att det håller sig nu. Sååå skönt att slippa vara en uppspänd spärrballong på kvällarna.

• Lapinette

Brudsommar - tror jag väckte din släkting igår från törnrosadrömmandet. Talade om för henne att man får göra IVF gratis, två försök i Stockholm men att gränsen går vid 38 års ålder. Förstår helt hennes tankesätt med att fortsätta leva "normalt", inte försöka, inte stressa fram ett barn men jag ville att hon skulle veta att OM de har problem så får de bekosta det själva. Tror faktiskt hon vaknade till något.

• BrudSommar2006

Lapinette, det tycker jag var bra gjort av dig, jag tror att det är lätt att skjuta på saker och sedan inse att det är för sent, bättre att de funderar igenom det nu medan de fortfarande har chansen.

• BrudSommar2006

Är på väg in i vecka 30 nu, tio veckor kvar! Vet fortfarande inte när jag ska sluta jobba, det känns som att man vill spara på sin ledighet men det skulle vara skönt att få vara hemma lite innan också. Fast med min tur så går jag väl över de där två veckorna de låter en gå över innan igångsättning här och då kan det ju bli många veckor att sitta och stirra i soffan hemma...

• BrudSommar2006

Mannen måste troligen till USA med jobbet när jag är i vecka 33 men det ska väl inte hända något då hoppas jag. Jag har i alla fall kollat att mina föräldrar ska vara hemma i fall att!

• Lapinette

Tänk att det är så nära!! Du får knipa medan han är i US. Jag skickade faktiskt mer info till din syssling nu samt en länk där hon kan läsa all fakta. De vill ju ha barn men verkar ju inte ens försöka. Det jobbiga för henne verkar vara att hon inte kan prata med sin make om det...tycker det är jobbigt. Själv försökte jag precis ringa min gynekolog...upptaget! Kommer nu ihåg hur svårt det brukar vara att komma fram och att de har en telefontid (typ mellan 8-9:30).

Svar på tråden När märker man av det?