• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

muggles - du har ju stenkoll

Pirr - söndag
    Izzie - ???
    Lapinette - torsdag
    Sweet - ???
    Page - ????

Vi borde vara fler...?!!

• Liten med Mindre

Fastän jag inte får mycket gjort känns det nästan på humöret som att jag har lite flyt - kan det månne vara alla simmarna vi planterat som håller mig över ytan? :?

Promenaddags!

• Liten med Mindre

Åh - jag ska väl Bimma någon gång - men det dröjer nog. Lägg mig sist i listan.

• Lapinette

Pirr - söndag
    Izzie - ???
    Lapinette - torsdag
    Sweet - ???
    Page - ????
    Mindre - ???

Vi verkar inte veta mycket här på tråden.

• Page

Page????

Jag har ingen aning. Tror att kärringen visade upp sitt fula nylle i början av mars och var då mycket otypisk. Blödde 2 droppar i några dagar och sen kom det massor på en gång. Jag gissar på att BIM är någon gång i början av april.

• mugglesfan

Jag tror Izzie hade BIM ons-tors-fre så har hon inte hört av sig så får vi väl utgå ifrån att hon fått tantbesök?

• Lapinette

Pirr - söndag
    Izzie - ons, tors, fredag denna vecka
    Lapinette - torsdag i nästa vecka
    Sweet - ???
    Page - i början av april
    Mindre - ???

• mugglesfan

Bra Lapinette! Nu ska vi fokusera på det som tråden handlar om för en gångs skull...

De som vi har noll koll på nu för tiden är ju också Sept, StoraSyrran och Moppy. Det är väl därför det känns som att det borde vara fler...

• Lapinette

Ja, vart har de tagit vägen??!!! Hallåååå *letar under skrivbordet*. Är syrran tillbaka i Japan igen?

• start september

Yep, noll koll här också.

Jag är ju här och hänger, men kan rent tekniskt inte få fram ägg före HcG är noll. Så ÄL lär bli svår att pricka och BIM lär vara svårt att gissa.

Malaysia ska det bli 12 dagar! Med min nuvarande tur har jag väl en supertant hela tiden då... Just nu vill jag bara att det ska funka snart, så blir det tanat är det väl ändå ett kvitto på att det är åter till normalt.

Nån frågade om simprov: MF kan bero på simmarfel/kromosomfel, och det är inte kul alls för det går inte att göra något åt. Det är en väldigt liten sannolikhet att det är fel, men maken blev skraj. Därför gjorde han provet. Om de simmar långsamt istället borde jag inte ha blivt gravid och det blev jag ju. X kan bero på antingen slumpen eller något fel hos mig. Det bör gå att komma runt, om inte nnat så med IVF.

Jag vill inte skrämma upp nån med att nämna kromosomfel, sannolikheten är så liten sa det till att min man att det egentligen är tveksamt att man gör det i så stor utsträckning vid utredningar. Han fokuserade dock på det värsta tänkbara och vill veta att det är ok.

Svar på tråden När märker man av det?