• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Page: vi får tillgång till lägenheten 16/4 men vi flyttar in 18:e. Så det är snart läge att börja packa!
    Fogen fick kakelsättaren välja - tänkte att det brukar bli bra. Först var jag inne på vit fog för det är såå snyggt men sedan hörde jag att den är inte så snygg efter ett tag. Det syns tydligare på vit fog när det börjar bli avlagringar och sådant, än på vanlig grå fog. Så det blev säkert en grå variant. Jag gillar när det är snyggt men det får inte bli på bekostnad av funktion...

Det blev hemlagad lasagne idag! Vi hittade lite rester i frysen. Nu ska jag lägga mig och läsa min bok och smälla i mig en Japp också Medan mannen är och tränar...

• mugglesfan

Undrar om koko fortfarande är deppig och har en jobbig period??

• start september

Hej!

Åh Page Vad glad jag blev att du är tillbaka! Jag blev lite orolig!

Jag tror absolut att du har skrivar/berättartalanger. Du är också snabbtänkt, har sinne för att uttrycka ironi i skrift och verkar dessutom ha en stor dos empati. Bra kombination!

Nån frågade om varför man avstår 6 i en månad: Först skulle mannen vila fem dagar innan simprov. Sedan insåg vi att det var X, då var vi lite för rädda för X:et i mig för att våga/vilja, 10 dagar var det. Sedan skrapning. Efter skrapning är det minst 2 veckors förbud för infektionsrisken. Jag blöder fortfarande så jag tänker inte slarva.

Men snart Det är först sista dagarna jag blivit riktigt sugen igen.

Sprittråden? Vill läsa men hittar inte? Nån som kan länka?

• BrudSommar2006

September, påminn mig igen, varför gjorde mannen simprov, hade ni påbörjat utredning innan du blev gravid?

Sweet, jag tycker forskarlönerna är urusla, speciellt efter att man doktorerat. Oftast blir man ju dessutom utslängd sedan och får leta post doc någon annanstans och sedan blir man utslängd därifrån efter ett par år och så där håller det på, i alla fall på KI, nästan ingen har fast jobb och då ska man ta lån för bostad och har antagligen familj och barn mitt uppe i allt. Känns nästan skönt att man inte är inne i den svängen alls men synd att det är så. Kanske är det bättre i USA?

• BrudSommar2006

Blir väldigt sugen på ost förresten när jag läser om Lapinettes middagsplaner med min syssling! Har hittat ett svenskt märke där de i alla fall har några dessertostar, typ camembert (men hur stavas det?) , som är pasteuriserade. Annars får man väl hålla sig till gammal hederlig hårdost.

• sweetstreet

brudsommar,

Nja lönersituationen i USA är itne så mycket bättre än i Sverige om man är kvar i akademisk forskning (dvs på universitet). Men går man till företag här så kan man få en väldigt bra lön.

Men jag gör bara post-do så jag har ingen hög lön alls. Särskilt inte med tanke på att NYC är DYRT! Både att leva och bo.
    Men det är helt klart värt detta under en tid tyker jag!!!!!! :D :D :D :D :D
    En otroligt cool stad att leva i ett tag! :)Oh jag ångrar verkligen inte att åka iväg på post-doc. Ett äventyr på många vis, och något jag varmt rekommenderar till alla som disputerar! Vet inte hur det är inom andra områden än naturvetenskap/biomedisin dock. Gissar att det inte är lika aktuellt för t ex humaniora (Frejis??? stämmer detta??).

Men jag är glad att jag hade chansen helt klart! Särskilt som min man också var i samma fas så det var läge att dra tillsammans. Har även vänner där ena parten har ett jobb som gör att utlandsvistelse inte är så aktuellt, och de har valt att antingen skippa post-doc eller så har de bott "separerade" ett par år, men det var inte något vare sig jag eller min man ville. Så det var tur att vi båda disputerade ungefär samtidigt.
    :)

Men visst, rik blir man verkligen inte!!! Inte om man tänker penga-rik iallafall! ;)

• sweetstreet

Försöker att inte tänka alltför mycket på ens situtation den dagen man ska lämna USA. För tyvärr är det fortfarande inte direkt massvis med jobb i Sverige för oss. Men, men jag hoppas att det kan lösa sig på ngt vis ändå den dagen.

Är även beredd på att man kanske måste "tänka om" totalt och göra ngt helt annat. Men är väldigt öppen för det alternativet också faktiskt.

Men som sagt vi får se.

Nu orkar jag itne fundera så myket på framtida ekonomi etc utan kör "strutsmetoden".... :?

• sweetstreet

September!!
    jättehärligt att se att du verkar vara på gång!!!!!!! :) :)

Så din man var tvungen att ha 5 dagars uppehåll innan simtest! Oj! Min man har de sagt ska ha 3 dagars uppehåll.

Tror han planerar att lämna prov på måndag. Och här ska det ta ca 1 vecka att få svar om jag minns rätt.

Så ett sådant lär väl dyka upp ungefär samtidigt med tanten gissar jag. För jag räknar kallt med tantbesök nu faktiskt. Efter denna trista snor- och hostmånad med på tok för lite juckajuck för att det skulle kunna finnas någon rimlig chans. Frejis du är inte ensam om att inte riktit lyckats få till det denna omgång!

• sweetstreet

Men jag mår iallafall betydligt bättre idag än tidigare så det känns väldigt skönt!!!!! :) Man är på gång uppåt från sjukträsket. Jehoo! :)

Svar på tråden När märker man av det?