• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Lapinette, stress i egenskap av daglig stress som jobb och när man är mitt uppe i flytt/bröllopsplanerande tror jag inte påverkar om man får till det. Däremot tror jag att varje sån grej kan påverka hur man själv mår psykist och i förlängningen fysiskt. Mår man alltför dåligt av sådana underliggande faktorer tror jag att man själv kanske kan få svårt att få till det. Det blir definitivt jobbigare i relationen. Det är ju samma sak som alltid, för att må bra måste man ha lite tid för sig själv, hinna träna, hinna umgås med människor man tycker om och ha lite space kring sig helt enkelt. Får man till det så mår ialafall jag bra, även om jag i perioder jobbar 70-timmarsveckor. Funkar inte de andra delarna mår jag jättedåligt av en vanlig arbetsvecka.

Jag tycker att det låter som att du har det på en bra invå. Du gör roliga saker och verkar se tex inredningen mer som en rolig sak snarare än ett måste.

Ditt excelblad kanske kändes lite skrämmande eftersom ni fått till det kring ÄL utan att blitt något, men tänk vilket bra underlag att ha med till gyn!

Att det är något som är lite fel är så otroligt vanligt, kom ihåg det! Det allra mesta som kan fela är så enkelt att ändra, någon vitamin eller så.

• Liten med Mindre

Hallå igen! Färdigshoppat - det blev för dyrt och tungt att vara kvar längre. :)

Tyvärr finns ingen garanti på trasiga delfiner. :( Dumt! Men efter att ha gått en runda på stan kom jag på att det var dumt att jag inte köpt något nytt när jag ändå var där - så jag gick tillbaka och kikade. Plockade ut något som visade sig vara dyrare än mitt orginal. Frågade en ny tjej i kassan om det var bättre kvalitet på denna. Jo, det skulle det vara. Hon beklagade att den första gått sönder, drog av 50 kr och stoppade med några batterier. Så lite schyssta var de i alla fall.

Handlade fina tulpaner med :)

Nu ska jag ha en alldeles egen mysig eftermiddag med fondplaceringar, kvitton och dammsugning. Kanske får inviga min nya rosa kålmask till kvällen. :D :D :D

*oups - sa jag det högt*

Hoppas att ni hittar nåt kakel Lapinette. Inte lätt att välja, och svårt att byta om det blir fel.

• Liten med Mindre

Du blåste väl inte bort september? Det var lite byigt ute. Inte jätteskönt om du inte hamnar i lä. Är faktiskt nöjd med att få vara inne nu. Ska öva på lite fransk manikyr med, det var länge sen. Längtar efter att piffa till mig lite. Definitivt vårkänslor!

• start september

Hej Mindre,

nej, blåste inte bort tack och lov! Men luvan på jackan var bra att ha. Nu har det haglat också!

OK - ingen garanti på såna prylar alltså. De kanske inte vågar säga tex år, folk kan ju använda dem olika intensivt

Borde göra en massa nytta, båda jobb och plugg men orkar inte alls. Morgondagen blir tung om jag ska ta igen!

• Lapinette

September - helt rätt, vi har mått bra under tiden (förutom ett par veckor i december då det blev fööör mycket). Det är bara vissa i omgivningen som tycker att det inte är konstigt att vi inte fått barn än så mycket som vi har gjort denna höst. Men för oss har det bara varit positiva saker..vilket gör att man inte känner sig stressad.

Och helt rätt gällande Excelbladet. Jag ville få ned det på pränt innan jag går till min gynekolog. Verkligen påvisa att vi minsann seriöst har försökt varenda gång. Det är bara de två första gånger som jag inte har skrivit ned när vi har sexat.

Mindre - så du fick ingen ny delfin men kom hem med en rosa kålmask istället. He, he! Själv fick jag en jordgubbsmask i födelsedagspresent för ett antal år sedan. Min kollega och tillika väninna tyckte jag behövde den. Den ligger i lådan och luktar jordgubbe...är urdålig på att "utnyttja" den.

Blev det någon rolig shopping? Vi har tittat på så mycket kakel att mannen höll på att bli tokig tillslut. Fick stilla honom lite med att gå in och titta på lite stereoanläggningar, homecinemas och prylar. Där kände han sig mer hemma. Sen blev det storshopping på ICA Kvantum. Ikväll blir det fest här med hummer, löjrom och skagenräkor. Har haft vår champagne på kylning aldeles för länge .

• Liten med Mindre

Får jag också komma på fest Lapinette? Det låter ju urgott!!!

Tyvärr för mig så hittade jag våra borttappade presentkort vi fick på Melanders fisk i bröllopspresent. De gick ut förra helgen. :( Typiskt. Har mejlat dem för att se om vi inte kan få "dispens". Hoppas!

Shoppade loss på stan - vitaminer, valnötsbröd från Gateau och blommor. Plus kålmask då. :D Inget spännande. Ville hitta blomkrukor till sovrummet, men det var inte så lätt. Har för ovanlighetensskull en bild av vad jag vill ha.

Men jag såg en massa skoj kläder som jag vill prova en annan gång.

September - låt grejorna ligga tills imorgon. En skön ledig dag utan ångest gör gott.

Ha en mycket god kväll!

• Liten med Mindre

Sitter och funderar lite över varför jag plötsligt har fått tillbaka mina ömma äggstockar vid ägglossning. De har varit försvunna länge. :? Kom de pga den sena lossningen?

Jag lär ju kunna fortsätta fundera. Önskar bara att simmarna och ägget skulle få till det den här gången.

• Lapinette

Muggles - så här på nattekvisten kollade jag in vilka trådar som var vakna och den där "dricka ett halvt glas vin" var det ett jäkla liv på. Det verkar bara ha blivit värre och värre. Helt galna! För er som inte sett och har tid, se hur rabiata vissa är på BT.

www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m2165663.html

• Victory

Start: Jag håller med precis! Man behöver hinna med vissa saker för att känna att man har balans i tillvaron. Det är väl det jag har känt att jag saknat den senaste tiden. Jag är kanske ineffektiv som person men jag tycker det är nog jobbigt att hinna med livet när jag jobbar 40 timmar i veckan. Kan inte förstå hur det ens går att jobba 70 timmar!

Hur som helst har jag börjat sätta av tid för träning, avslappning/meditation och vänner/familj för att få rutin i tillvaron och för att jag ska må bra. Sen får jag göra det jag hinner därutöver. Det är väl en fråga om prioritering. Förhållandet måste förstås också få sin del av tids-kakan! Sen - när allt det funkar - kanske det också går lättare att bli gravid!

Igår åt vi en supergod middag som invigning av huset! Vi har nu bott här en månad men maken har inte varit ledig någon helg förrän nu. Vi shoppade ocskå loss på stan, bland annat nya lampor till de stoooora fönstren i vardagsrummet. Blev snyggt! Sen såg vi en film på nya plasma-TV:n + biosystemet. Grymt ljud!

• Victory

Mindre: Ja, efter en arbetsvecka som infaller med äl är man ganska slut! För oss har det dock inte varit fysiskt jobbigt utan mentalt, eftersom vi inte ens fått till det i sänghalmen. Den här veckan har jag ju haft äl men vi har fokuserat på att bara ha det bra tillsammans. Och det har faktiskt lossnat lite... har myst 2-3 gånger i veckan, fast ännu är det en bit kvar för det blev ingen utlösning.

Svar på tråden När märker man av det?