• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Godmorgon girls!
    Vilken jädra morgon..!!! Känner mig trött och sliten trots en lugn helg och vädret är uruselt. Mår dock något bättre nu då jag snart ska iväg och klippa mig, har fått in en order (jobb) samt pratat med gyn.

Precis tjejer, äntligen har Lappis fått ändan ur vagnen. Syrran hos min gyn är så himla gullig. Hon verkligen försökte hitta en tid åt mig men den första som finns är den 3 maj. Vet att det normalt brukar ta ca 1 månad varpå jag sa till henne att jag ville ringa nu fast vi inte har testat i 1 år. Hon förstod till fullo och sa att jag absolut inte skulle vänta längre då jag är så pass gammal. För att skynda på processen ska hon sända lite provtagningar till mig. Jag ska innan den 3 maj gå iväg och göra blodprov för att kolla mina hormoner. Det skyndar ju på processen något. Så nu vet ni min status.

I övrigt mår jag konstigt idag...men ska ju ha min mens i veckan så jag antar att jag känner mig hängig pga den. Mår lite illa men det gjorde jag även sist det var dags för mens. Alla sympton som inför en graviditet...men det är ju ingen självfallet! Jag uppgiven, nej då!

• Liten med Mindre

För att pigga upp stämningen lite kan jag komma med ett nytt symptom - ÄL craving. :)

Fick ju min saknade böj i lördags. På väg till affären kom jag på att jag bara måste få Halloumi (?) till middagens sallad. Jag har ätit halloumi typ en gång i livet och tyckte väl att det var så där. Vadan denna nya lust på konstig, gnisslig ost? :? Men det var gudomligt gott. :D Har ätit hela helgen sen.

• Liten med Mindre

Bra jobbat lapinette! Synd att det är lång väntetid, men då hinner du i alla fall göra proverna först.

Jag ska, om jag får mens igen, gå dit på 3:e dagen och ta prov. Så det dröjer innan jag får veta något om hormonerna blivit mysko av medicin och annat.

Ska också pigga upp mig med ett fackligt seminarium om att vara föräldraledig, vad man ska tänka på för att inte "halka efter". Kan ju vara intressant i förebyggande syfte.

• nu är jag fruL

Lappis:
    Åhhhhh vad bra att du äntligen ringt gyn!!!!! BRA!!!!
    men fy vad längt fram. Kunde de verkligen inte ordna fram en tid lite innan? kan du eventuellt få en återbudstid? Förlåt att jag är så tjatig, men jag hatar att vänta och tycker inte att nån annan ska behöva göra det heller.
    Men vad bra att du ska kolla dina hormoner osv. jagh tror att man kan hitta massor med hjälp av lite blodprover. Hoppas att det bara är en sketen liten vitaminbrist om det nu MÅSTE vara något fel.

• Lapinette

De har ca 10-20 personer som ringer lite då och då för att försöka får ett återbud så hon sa att jag kunde försöka göra detsamma. Hon kunde inte föra någon lista då det är så pass många som vill ha tid. Han är eftertraktad!

• Liten med Mindre

Vad är det för stjärna du går till lapinette? :? *nyfiken*

• nu är jag fruL

mitt ionlägg var inte riktigt klart.... men det gick iväg ändå.

lappis: jag tror dock inte att det är något fel på er, eller jag hoppas det. men nu är bollen i rullning och det är ju super bra.

men jag tycker att du kan låta bli att få mens den här månaden.... och ett gäng månader frmaöver.

mindre: oj verkar allvarligt. Sug efter hallomi ost då börjar man ju verkligen undra hur det står till

• Liten med Mindre

:) ÄL-craving är bättre än ingen alls.

Men du som är gravid FruLlan, kanske har några skoj "måste ha" att dela med dig av? Skokräm? Citroner med skal? :?

Detta klassiska graviditetssymptom har det pratats väldigt lite om i tråden bland er gravida. Vill veta hur det går?! Cicci körde hårt på spenat och glass minns jag. Men mer då?

• Storasystern

Hej i tråden!!!

Har tagit lite paus ett tag, jag blev så deppig och stressad av min brutala mensvärk... Den gick över efter ca 1 dygn. Inget kul dygn.
    Nu jagar jag böjen igen, men jag har ingen aning om hur den här cykeln kommer bli eftersom jag åt pergotime senast.

Hejja Lapinette! Bra med gyn-tiden. Det är skönt att få det gjort! :)

Koko - hur är det? Mår du dåligt av sprutorna?

• nu är jag fruL

hejsan syrran!
    Kul att du är tillbaka! Och vad spännande att köra nu efter pergotime hur mår du? Hoppas att allt är bra och att det plussar till nu!

mindre: cravings... vad....
    Faan jag längtar så efter att det börjar sparka i magen för helt ärligt så har jag i9nte fattat att jag är gravid än. Snacka om att jag är trög eftersom jag redan är inne i vecka 16. men jag har faktiskt inte förstått det än.

jag trodde vel aldrig att det skulle hända så jag kan inte förstå det...
    näe men helt ärligt. jag har mått för bra hela tiden så jag märker ju inte att jag är gravid.
    Elelr fel, jag har ju fått psykbyrt rätt rejält ett par gånge... men fysiskt så märker jag inget.
    Visst jag var lite trött i början, jag har gått upp lite i vikt, magen putar lite och bopparna är lite större.
    men jag menar, det kan ju hända ändå utan gravuiditet.... så näe jag fattar inte.

så hit emd lite sparkar så att tröga, puckade fruLlan kanske kan inse att hon ska få barn
    shit vad läskigt
    ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

så jag har inga cravings. Jag äter mer av allt och är sugen hela tiden. men inget som är extremt åt något håll. lite trist.
    fast det är vel klart man ska vel tacka sin lyckliga stjärna att man mår så bra.

jag och maken låg och pratade om det igår. Att ingen av oss har fattat att vi ska bli föräldrar i höst.
    vad innebär det????
    Vad h'änder då????
    hur tar man hand om ett barn
    shitttt det här är ju stort
    är vi redo?????

kanske lite sent att fudnera så här nu...
    men det är inget allvarligt... bara lite konstigt.

så sorry mindre, jag har inget skoj att berätta alls. Jag märker inte av min grav alls som jag hade trott. Ja förutom att mitt omfång har ökat då
    ha ha ha
    jag har nog aldrig varit så här stor förut...
    fast maken tycker att jag är tunn...

nåja.

Svar på tråden När märker man av det?