• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

lappis: inte ta ut sorg i förskott. PMS kan ju lika gärna vara ett grav tecken som mens tecken. Så det så. Likaså mensvärk.
    så vi fortsätter hoppas.

• Lapinette

Här har vi tagit ut allt i förskott. Tror ABSOLUT INTE på denna omgång. That's it! Ser dock fram emot att börja undersökas för att se vad det är som saknas hos oss.

• Liten med Mindre

Ogravid tills motbevisad. :)

• Lapinette

Exakt! Fick idag höra en söt historia. Min kollega som fick kämpa i 1 år för att få sitt andra barn fick veta att hon hade lyckats när hon var på sitt "utredningsbesök" hos gyn. När hon är där och de ska börja kolla varför hon inte blir gravid säger de "är du medveten om att du faktiskt är gravid". Snacka om lycka!!

• Storasystern

En gyn som jag pratade med påstod att väldigt många blir gravida när man väl har påbörjat en utredning. Om detta var statisktiskt bevisat vet jag inte, men är man desperat så är man! Gå därför och undersök er alla och hoppas på att gynekologen har rätt! :)

Så har jag en undran också...
    När man letar ÄL med stickorna, hur många dagar får man böj på stickan? Är det bara en dag eller syns det flera dagar?

• Storasystern

Jag har ju vanligen ca 40 dagars cykel, men jag vet inte hur den kommer att bete sig efter pergotime. Egentligen skulle jag börja leta böj i den här veckan, men om ÄL kommer så sent som den brukar blir det 2 1/2v stickor och det är mycket pengar.... :(

• Snart så....

Syster, jag fick bara böjj en dag, fast testade bara 1ggr/dag. Om du testar morgon och kväll så kan man få utslag tex kväll+morgon. Men vem orkar testa såååå ofta??

• Snart så....

syster, du kan beställa billiga tester på tex Mirres och får du utslag på dessa så kan du testa med CB?

• nu är jag fruL

jag har också hört att många blir gravida när de väl drar igång utredningar.

vad det gäller mig så blev ju jag gravid precis efter jag fått min gyn att skriva remiss för titthålsoperation för att kolla endo. Så det stämemr på mig... SÅ kolla er"!!!!!!!!!!!!!!!!

jag kollade även dagen efter böj och då var böjen borta. Så jag antar att man bara har böj en dag.

snartis ide är kanske bra.... om mna nu litar på mirres. MEN försäkerhets skull så skulle jag pippa varje dag! bara för att inte missa.
    men det är ju min teori om att timing är allt...

åhhhhhhhh vad jag vill att ni alla ska plussa. varför kan inte jag styra över saker och ting i världen....

• Snart så....

Frullan almighty :D :D

ojoj då skulle det hända saker i världen

Svar på tråden När märker man av det?