• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Lappis, ni behöver ingen remiss, ring till andrologen och boka tid bara (telenr på sophiahemmets hemsida). De har både privata och statiga tider (där det är mer väntetid). Privata tider kan man få ganska snabbt. Det kostar ca 800 kr tror jag för simmarprov. Man ska inte ha haft sex på 5 dgr tror jag det är innan.

• Lapinette

Moppy - tack för infon. Ska kolla upp detta!

• nu är jag fruL

moppy. jäklarns vilken bra info du kunde komma med. Säger bara det. fasiken vad bra folk tråden befolkas av som vet så mycket om så mcyket

Ring lappis!

jäkla tant att vara i antågande tycker att hon kan gå och förpesta en annan tråd, inte folket i den här. Vi vill inte veta av henne
    STICK!!!!!!!

mugglan: jod et är sant, det är nog knappt ide att snacka med honom, men nu har jag möte inbokat med honom i morgon så... då får jag vel ta det.
    Sen det där med chefen... nja för det första så tycker jag av princip inte om att gå till chefen med saker. tycker att det är lågt i många fall. Vill ta saker direkt med folk.
    Sen dessutom så kanske min chef inte är rätt chef för sånt här. Kollegan i fråga är satt på en pedistal av min chef och kan inte göra några fel eller misstag här i livet. Så motståndet är givet på förhand. Min chef har köpt allt kollegan sagt med hull och hår, även direkta fel.
    Så den vägen är nog körd.

Såg ett kul jobb idag... kan man söka jobb 5 månader innan beräknas förlossning... känns inte som man är så attraktiv på arbetsmarknaden precis...
    FAN!

nåja nu ska jag inte deppa över det. jag söker jobb i slutet av mamma ledigheten istället.

Vickan: nu menade jag inte att boris ska gå med i scouterna utan att boris kan få bo hemma hos dig på somrarna. Visst du kan ju ta med honom på läger gör det. men jag tyckte liksom att han kunde få bo hos dig så du kan få lite pli på honom

apropå hålan så kommer jag säkert åka dit i allafall ett par gånger till, för de vill att jag ska skriva några rapporter. Så då måste vi träffas. Jag var förresten där förra veckan men bara över dagen...
    Så det så.

• start september

Ett försiktigt grattis Moppy! Skönt att ni verkar har lätt för att få till det i alla fall. Hoppas så att det stannar! Men att det händer något i kroppen måste ju vara positivt!

Absolut ska detta vara starten på plussandet!!

Andrologen på Sophiahemmet är det som min man har gått till också. Det var bara att ringa! Maken sade sa att han fattat de som att jag också ska få komma dit så småningom om jag vill. Jag funderar också på om extra gulkroppshormon kan vara något.

Här verkar jag antingen fått tanten eller fått skumma efterblödningar. I morgon får jag veta om HcG är nere på noll, men det inbillar jag mig nästan. Är det noll kan det faktiskt vara tanten, men jag har ju inte haft ÄL isåfall? Konstigt, men bra om min semester om tre veckor är tantfri. Då borde det bli ÄL innan vi åker precis!!

Pirr, jag vet hur det känns. Det finns inget att säga mer än att det inte finns mer att göra än att fortsätta försöka! Kram!

• Snart så....

hej tjejer,

Grattis Moppy, vad roligt :) Förstår om du inte riktigt vill ropa hej än men jättebra att du fått hjälp.
    Blir detta årets första pluss? kanske första för vårens omgång?

Själv sliter jag på jobbet så jag redan är helt slut
    Samtidigt så är budgivningen igång för fulla muggar....får se vad detta slutar??

• Lapinette

Frullan - du får hålla ut de månader som är kvar och sedan söka jobb när du är mammaledig. Känner flera som aldrig gått tillbaka till jobb de inte trivts med efter mammaledigheten.

Maken har ringde sitt försäkringsbolag innan han stack på lunch. Att kolla simmarna ingår inte i hans försäkring (vilket inte är så konstigt) men de gav honom 3 nummer att ringa. Han ska ringa efter lunch.

• Lapinette

Snartis - hur går det med budgivningen? Hur många är ni som budar och är det fortfarande långt från ert tak?

• mugglesfan

Ååååhhh, det var så härligt ute på lunchen - vi satte oss en stund på kajkanten (jag jobbar i ett område som ligger vid norra älvstranden här i Göteborg) och åt glass. Solen värmde och måsarna skrek - härligt!

Jag tror jag känner smågrejer i magen faktiskt. Ett tips till Snartis om du vill känna ngt - lägg dig på mage i sängen, då trycks magen ihop och då kan det kännas lite bättre. Kanske att det blir trångt därinne

• viktualia

fruLlis - jo jag läste mellan raderna nån gång för nån vecka sedan att du skulle till hålan över dagen... men stannar du över natt så får du hojta!

• nu är jag fruL

lappis: men se till att maken tar testet även fast det inte ingår i försäkringen! det var ju inga gigantiska summor det ´handlar om.

snartis. Fasiken vad kul med budgivning.... eller snare kul att det rör på sig. Själva budgivningen är vel bara stressande. Hoppas att ni får det till bra pris.

mugglan: spännande med känningar i magen åhhh vad jag längtar efter det så jag kanske kan fatta att jag är gravid...

snartis: nrä var det ni hade UL?
    mugglan hur gick det på ert? har ni haft det stora?

Svar på tråden När märker man av det?