• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Som sagt, är inte förvånad att hon kommer denna gång och känner mig faktiskt inte ens ledsen. Nästa gång skiter jag faktiskt också i, kollade in födelsedatum och de skulle bli typ dagarna efter julafton. Nej, vi får nu ta och undersöka oss och gå på med nya krafter i maj!

• Lapinette

Absolut, håller med Frullan. Det är tyvärr så att det kommer inte stå någon där på jobbet med en kvast blommor och tacka dig för att du släpar dig dit fast du mår pyton. Ingen annan tänker på dig (förutom din man så klart ) utan det är du som måste tänka på dig själv!!! Ta hand om dig!

• BrudSommar2006

Hittade det här:

www.childbirth.org/articles/boyorgirl.html

Fick 78% chans att det blir en flicka så för mig stämde det i alla fall. Och då brydde jag mig inte om att snurra en penna ovanför magen!

Ja, vad gör man inte när man är hemma sjuk...

• BrudSommar2006

gravid.se kan man ladda ner en namnbok på 39 sidor som pdf. Tyckte inte att den var jättebra men lite inspiration kanske.

• nu är jag fruL

BRA lappis
    Oj oj oj
    den här tråden är kul... här sitter jag ocfh är helt rörd över att lappis har kommit med så mycket bra idag
    ochd et roligaste... jag känenr mig nästan STOLT över att lappis och hennes make ska undersöka sig och nu kör på med full fart...
    ha ha ha
    vad är JAG stolt för...

ha ha ha
    ja jag kan ju bara konstatera att jag engagerar mig djupt i människor och blir involverad och engagerad....
    kram på dig lappis.
    och håller med, i mellandagaran ävill man INTE ha barn, så helt rätt att satsa på udnersökning och barn då.
    puss på dig

kokos mitt hjärtegryn. vet inte om du läser. jag tänker på dig något enormt och skulle viljka krama dig och hjälpa dig. jag har skrivit ett super långt mail till dig... vet inte om du orkar läsa... det bleven kortare bok...
    puss på dig gumman

och puss på er alla

ihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    jag blev bara så mysrosig i själen

• BrudSommar2006

Frullan, visst är det kul att Lappinette kommit så långt! Nu måste vi bara övertala Mindre också när hon kommer tillbaka från kursen att skicka iväg maken på test.

Hur går det för koko, är det fortfarande två sprutor kvar? De har ju kommit så långt nu så jag hoppas att de orkar kämpa på.

• Storasystern

Grattis Moppy!!! Årets första plus! :) Hoppas så att det funkar som det ska denna gång för er! *håller tummarna*

Lapinette - här går det undan! Bra! Kanske är Sophiahemmet man ska till - inte vänta på dumma Huddinge som är jätteseeeega! :( Kanske ska kontakta dem om min konstiga äggledarvärk!!!

• Lapinette

Frullan - du är för söt!!!

• Moppy

Tjejer, ni som är gravida: kommmr ni ihåg hur ni kände er de första veckorna? Vad hade ni för symptom?

• BrudSommar2006

Moppy, jag hade inga symptom alls de första veckorna och sedan blev jag så otroligt illamående att jag inte reflekterade över eventuella andra mer diskreta symptom. Så jag är inte till mycket hjälp tyvärr.

Svar på tråden När märker man av det?