• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Jag har nog insett att jag får ge upp träningen - det är den som gör att jag får ont i ryggen (svanskotan). Men igår tog jag mig iaf 1h promenad och det gick bra (för ryggen), så det får väl bli promenader i fortsättningen.

Ikväll ska vi antagligen börja packa om jag kan slita mig från jobbet ngn gång - har så jäkla mkt att göra. Hinner inte ens läsa alla mejl som trillar in - idag hade jag som mest 19 oläst mejl och det är mkt för att vara mig... Och imorgon kväll åker vi till Åre med jobbet så det blir inget jobbat tors-fre. Ångest! Suck.

• BrudSommar2006

Muggles, vilken otur men samtidigt bra att du upptäckt vad som orsakar det och kan göra något åt det. Fast kul samtidigt att åka till Åre väl? Jag gillar inte snö och åker inte skidor så jag skulle helst stanna hemma men du gillar väl sånt? Fast det kanske också försämrar ryggen. Eller om ni ska sitta i möten hela tiden kanske och inte hinner så mycket annat dagtid.

Jag törs inte tänka på vad som väntar på jobbet när jag kommer tillbaka nu efter att ha varit sjuk ett par dagar. Vet inte än om jag ska gå i morgon eller inte.

• mugglesfan

BrudSommar: jag tycker du ska stanna hemma en dag till iom att du varit så risig. En risk med att gå till jobbet för tidigt är att man får ett återfall och blir kass igen.

Jo kul att åka till Åre men inte samma förväntan som andra år; ingen offpist/puckel och ingen sprit i år! Jag vet inte heller hur det går med ryggen - alpin skidåkning är ju inte det bästa ur foglossningssynpunkt. Min plan är att helt enkelt testa och om jag får ont så lägger jag av direkt. En av mina jobbarkompisar har nyligen opererat knät så hon kan inte åka iaf - i så fall går vi på spa istället Dessutom är hon väldigt måttlig när det gäller alkohol (hon är träningsnarkoman) till skillnad från mina manliga kollegor så jag har en "kompis"

• mugglesfan

Ja undrar hur koko mår? Inte för illa hoppas jag... Länge sedan man hörde av henne nu. Du får rapportera frullan om du får mejlsvar av henne.

Kul att höra av Moppy igen och så goda nyheter! Eg är det ju inte årets första plus utan årets 3:e (Moppy+Sept) men med den otur som varit i tråden hittills i år så borde det gå bra denna gången. Det kan ju bara inte gå fel igen!

Herregud, ibland undrar man över hur det kommer isg att det kläcks ungar till höger och vänster här i världen när det är så komplicerat!

• Izzie

Hej tjejer!

Tog en liten paus ett par dagar. Kände att jag behövde det när tantjäveln attackerade mig (tyvärr i vanlig ordning). :(

Det kan verkligen ta på psyket det här. Fick reda på igår att min bror och hans sambo ska ha barn igen. De har ett barn sedan innan och denna gången har de bara försökt någon månad. Självklart kul för deras skull, men nu är de det sjätte paret i min närmsta omgivning som är gravida, och det börjar kännas lite tufft.

Vill verkligen tro att det snart är vår tur...

Grattis Moppy till plusset! Det menar jag verkligen! Håller alla tummar jag kan att det ska gå vägen den här gången. Tredje gången gillt heter det väl?!

Lappis och Sweet, är inte ni efter mig när det gäller BIM? Hur går det?

Pirr, har inte du oxå BIM snart?

Hur är det med Koko? Har inte orkat läsa ikapp. Någon som orkar ge mig en update?

Stora kramar till er allihop!

• BrudSommar2006

Hej Izzie,

Kul att du är tillbaka! Påminn mig igen, hur länge har ni försökt, ni håller inte på och närmar er stadiet där ni vill boka tid för utredning? Det är ju ett par stycken här som precis tagit tag i det och ett par som kommit en bit på väg.

Jag undrar också hur det är med Koko, var det inte i sex månader hon skulle ta sprutorna efter sin operation? Och sedan skulle de få hjälp privat med IVF. Men vad jag förstår så har hon inte mått speciellt bra av sprutorna och nu vet jag inte hur många hon har kvar att ta, är det två? Hoppas i alla fall att hon orkar genomföra allt nu när hon kommit så långt.

Lappis har väl BIM vilken dag som helst men har redan börjat misströsta tror jag, har för mig att de befann sig på olika platser runt ÄL och inte fick till timingen riktigt eller nåt sånt. De har ju bokat tid för utredning nu också så det väntar vi med spänning på! Kanske blir ett plus där snart!

Sweet kom väl efter nu med sen ÄL tror jag.

Men hur är det med Pirr, fick hon inte tantbesök alldeles nyss eller har jag blandat ihop det nu?

• Frejis

Smyger in med en update - Pirr har fått tantbesök, alldeles nyligen :(

• BrudSommar2006

Frejis, ja, jag hade för mig att det var så för stackars pirr. Inte kommer jag ihåg hur länge eller hur aktivt de har försökt heller. Det är väl egentligen ingen BIMare med hoppet uppe på gång nu eller hur är det? Tur att Moppy har räddat upp plustorkan, hoppas nu bara att hormonerna hjälper tlll att hålla kvar plusset!

• Lapinette

Själv så tror jag att jag fått den. I alla fall trodde jag det i eftermiddags då det kom något som påminde om tanten. Nu vet jag inte för trots ett jäklands hoppande och dansande på mitt funkpass har det inte kommit mer blod. Men var inte glada ...för jag lovar i natt attackerar hon i vanlig stil och väcker mig ur min skönhetssömn med kramper i magen.

• Frejis

Brudsommar - man kan kanske säga så här, lite diplomatiskt: det finns ingen bimare med uttalade förhoppningar ;) jag borde bima i slutet av veckan, men är övertygad om att tanten kommer även om det här pmset är det längsta och det värsta som jag har varit med om :(

Jätteskönt med Moppy och hennes plus, man blir så glad att det fungerar för någon. Hoppas att allt kommer att gå bra den här gången för henne.

Svar på tråden När märker man av det?