• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

pirr så är det för mig oxå, är man borta så får alla andra dubbelt att göra. Fast nu kanske man ska vara riktigt EGO när man måste tänka för 2??

• BrudSommar2006

Det märkliga är att jag kan sitta och titta på hur hela magen flyttar sig men lägger jag handen på och försöker känna så slutar den nästan alltid. Själv har jag känt ganska många sparkar med handen ändå för det är inte alltid den hinner sluta direkt liksom men jag lyckas inte få mannen att hinna känna. Då börjar den några decimeter bort i stället och flyttar man handen så slutar den igen!

• nu är jag fruL

lappis:
    BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
    Hurra vad glad jag blir
    åhhhh vad skönt att ni är på g!!!! Jag blir så glad att jag bubblar. Nu ska du se att det händer något.
    LYCKA TILL!!!!!!!

mugglan: ccoooooooollllllttttt med känningar. Även fast det bara är lite byubblande äns å länge så är det ju hur häftigt som helst. hi hi hi snart kommer sparkarna spännande.

snartis: håller tummarna för budgivningen! och håller tummarna för torsdag.

det där med att inte klara av motgångar på jobbet förstår jag precis!!!!!! Jag känner mig lika dan. Jag önskar att jag hade ett rutin jobb just nnu och inte drivande i jobb i projekt från helvetet. jag känner att jag är för klen och känslig för att driva igenom saker i motrsäviga projektgrupper. Usch....
    vet vad du genomgår snartis gumman. Vi får velö försöka gråta ut på varandra...

• BrudSommar2006

Lapinette, det här är ju fantastiskt, från att ha varit tveksamma till när ni ska starta utredning så är ni helt plötsligt på gång!

Såg förresten en annons i någon gratistidning idag att det tydligen finns en affär i Farsta centrum, Napp & Nalle, som ska upphöra och har rabatt på 20 - 70% i hela butiken. Själv har jag aldrig varit i Farsta centrum och orkar nog inte ta mig dit nu heller men om någon skulle ha vägarna förbi så.

• Snart så....

Brudsommar, butiken hade inte så mkt, jag kollade första dagen de hade rea. Det som man kan tjäna pengar på är vagnarna men å andra sidan vill jag gärna köpa en från ett ställe som finns kvar utifall det händer något.

• BrudSommar2006

Muggles, det var värst vad många UL ni fått göra redan! Jag hade ju visserligen gjort ett VUL i vecka 7 när jag blev inlagd men annars var det inget vare sig vid blodprov inför NUPP eller inskrivning. I och för sig fick jag göra NUPP och blodprov i omvänd ordning men man gör inte UL vid blodprovet på KS hursom och på min MVC kan de inte göra UL, det måste man ha remiss till sjukhuset för.

• BrudSommar2006

Snart så, aha, kanske är därför de ger upp och lägger ner nu då, man får väl inga kunder om butiken är dålig.

Vill varken ni eller muggles ta reda på kön på riktiga UL?

• BrudSommar2006

När man hämtar ut det där lilla gratispaketet från Babyland/Babyproffsen som man först måste fylla i beställningsblankett på nätet för och som man inte får hämta ut förrän det är mindre än tre månader kvar så ingår en DVD från pampers, den här typ tio minuter lång uppdelad i ett par olika sekvenser. I alla fall så är ett tips att man ska kunna höra barnets hjärtljud lättare med en tom toarulle om jag minns rätt. Vi har inte provat men kan vara ett tips kanske om man lyckas pricka rätt. BM får ju alltid hålla på och flytta runt lite innan hon får in rätt ställe med starkast hjärtljud så antagligen är det lite knepigt att träffa rätt.

• BrudSommar2006

Lapinette, tråkigt om det är tanten, fast just den här gången känns det ju som att nu är ni ju på g med utredningen så nu känns det ju positivt i alla fall.

• nu är jag fruL

pirr:
    DU är viktigast!!!!!!
    du måste tänka på DIN hälsa, hur din arbetsplats i såna fall skall lösa problemet med att andra ibnte ska få för mycket att göra. Ja det är faktiskt deras problenm att lösa. inte DITT.

vad är du för nytta för någon om du går ner dig ännu mer. Näe gå till hälsovården. Anser de att du ska ta en break, ja då ska du göra det för att DU ska må bra och komma vidare. Jobbet får ordna sig. det vilar inte på dina axlar. Vem kommer tacka dig om 5 år för att du slet ut dig? Kommer någon minnas att du jobbade trots att du mådde skit? kommer du få tack? kommer du få det tillbak`?

svaret är nog nej. Så du måste värdera DIG nu. För saken är den att bättre att vara borta ett kort tag nu än ett långt tag om du kraschar för att du mår sämre.

Täänk på det du också snartis, det är upp till din arbetsgivare att se till att det finns resurser så att dina arbetskamrater inte jobbar ihjäl sig. Ditt jobb är att göra ditt jobb visst men först och främst att ta hand om dig!
    en trött och sjuk anställd är inte en bra anställd!

oj vad klok jag låter!

Svar på tråden När märker man av det?