• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Izzie - trist med tanten. Helt otroligt att det ska vara så trögt för alla just nu. Hoppas verkligen det går vägen för Moppy den här gången. Vi måste få lite positiva vibbar här igen.

Brudsommar - jag åker också till fjälls! Men här packas både öl och vin ned!!! Så var det med de nyktra veckorna . Fjällen denna helg och nästa ska vi till din släkting och äta middag och vi brukar ha väldigt blöta middagar där hittils våra makar har kapsejsat innan kvällen varit över. Först U och sen O. Helt otroligt! Vi får se om vi tjejer pallar trycket även denna gång.

I alla fall, struntar i nästa omgång då jag inte är så sugen på ett barn den 26 december. Blir det något så självfallet tjohooo...men jag tänker inte ge upp spriten för det datumet. Shit, jag låter som värsta alkot.

• BrudSommar2006

Lapinette, det är rätta takter, trist att låta bli god alkohol i onödan nu när hjälpen ändå är nära. Fast tänk på att förstföderskor ofta föder sent så ett januaribarn är troligare och i vilket fall så föder väldigt få på utsatt datum så ni räddar nog 26:e december hursom!

Jaså, makarna har gett upp först och i den ordningen! Det var i alla fall rätt ordning! Tala då riktigt gott om er utredning och se om inte din kloke make kan ha lite gott inflytande över sysslingens andra hälft som verkar vara lite mer svårtflörtad i sammanhanget!

Ska nog fundera på läggdags nu, börjar få ont i både rygg och mage.

• mugglesfan

Izzie: usch, det måste vara jobbigt att vara omgiven av barnalstrande kompisar! Men ang din bror så är det väl ofta lättare att få andra barnet (el är det också en myt?) så det kan ju vara därför det gick så snabbt för dem? Ingen tröst för dig kanske men...

Nä nu ska jag packa vidare!

• Izzie

Attans vad trist för Pirr! Det är ju skit att det ska gå så förbannat trögt.

Håller iallafall tummarna för dig Lappis. Än är det ju inte helt kört. Och ja, vi kommer nog oxå att ligga lite lågt denna ÄL för att inte riskera bebis mitt i jul/nyår, fast vem lurar jag? Kanske kan vara skönt att vara något mer avspänd... Får se om jag lyckas :)

Tack för updaten, Brudsommar! Det börjar väl närma sig för dig nu va? Vilket datum har du fått?
    Jag slutade med p-piller i juni... Så det börjar närma sig för att boka tid. Men jag hatar sjukhus, läkare och allt vad sånt heter. Vill helst slippa... ;)

Du har kanske rätt, Muggles. Kan vara så att det är lättare andra gången. Tyckte bara att brorsan kunde dela med sig lite. ;) Han har ju redan en urgullig son! Men men, hans barn känns ju lite som mitt med... Ha så skoj på resan förresten, och var rädd om dig!

Trist med Koko! Tyckte hon verkade ta allt så bra och verkligen hållit humöret uppe. Skickar lite styrketankar till henne!

• Izzie

Vilket BF datum du fått, menar jag ju, Brudsommar! Du har ju inte kläckt ännu! :)

• Lapinette

Izzie - dags att boka tid! Jag slutade också med mina piller i juni.

Brudjuni - först fick vi prata bröllop med honom ...och nu vill du att vi ska prata barn . Nej, den delen får din syssling ta hand om själv.

Muggles - jag känner åtminstone två som fick försöka lääänge innan de fick sitt andra barn. Så även det är nog ganska så individuellt. Men då vet man ju åtminstone om att man kan och förmodligen om man har några problem.

Ha så skoj i Åre!

Här finns inget hopp...jag är säker på att tanten är på väg. Men som sagt, ni behöver inte vara ledsna för min skull. Jag har hade inget hopp denna gång.

• sweetstreet

Muggles! Ha jätteskoj i Åre!
    Ja även du Lappis!!!!! Du får väl ta och köra ifrån tanten i pisten!!! ;)

• sweetstreet

Izzie,

det kan verkligen vara svårt ibland när folk i ens omgivning får barn efter barn efter barn.... (ja så kan det faktiskt kännas....)

Men jag tycker som Lapinette och Brudsommar att det kasnke är bra om du börjar fundera över att göra en koll. Typ ett gynbesök. Och att din man kollar simmarna?

Jag vet att det kan kännas jobbigt att ta tag i detta men jag tror det kan vara bra. Om inte annat så kan man få rätt hjälp om det visar sig vara något som inte stämmer, och annars så kanske man känner sig lite lugn av att veta att "inget är fel".

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer
    jag är inte kokande av ilska idag och det är inte måndag SÅÅÅÅÅÅ.... livet känns mycket bättre än igårå.
    Ska träffa pucko kollegan det ser jag ju dock inte fram emot...
    nåja skit samma det är vårdagjämning HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    fast på söndag så måste man ställa tillbaka klockan.. det är lite tufft men avd sjkutton det blir mer ljus åt folket HURRA!!!!!!!!!!!!!!!

izzie: välkommen tillbaka! alla har vi tagit paus ibland... det kan behövas. Hoppas att du känner dig bättre. Boka in en koll du med.

vem var det nu som hade mysko värk i äggisarna NUUUUUUU blir jag upprörd!!!!!
    var det syrran
    den det nu var måste KOLLA UPP DET SNARAST!!!!!
    man skall INTE ha värk i äggisarna det kan vara farliogt.
    Jag har ju haft äggledarinflammation och då har man värk i äggisarna. Jag fick äta dunder penecillin i 3 veckor och det finns en risk för sterilitet. jag var livrädd kan jagh säga.

nu säger jag inte att all värk behöver vara inflammation men vad jag menar är att du måste KOLLA UPP DET NU! förhoppningsvis är det inget alls.

Några undrade över kokos. Jag tycker att hon får komma in och berätta själv men jag har kontak med henne och jag lovar att hon blir glad över att alla tänker på henne. Jag ska hälsa från er. Men sin uppdatering får hon ta själv och berätta hon känner sig.

lappis: hoppas att tanten inte kom inatt... men ni hade ju lute otur runt ÄL så... men hoppas kan man ju.

sweetan och pirr: usch att ni är nere.
    men jag förstår er. jag var så extremt nere när jag också fick mens vad som kändes HELAn tiden. Usch, förstår er precis.
    usch, jag fick precis en ångest attack när jag kände precis som jag kände då, att varför funkar det inte. fyyy vilken hemsk känsla.
    varför ska det vara s¨å svårt???????
    och varför ska det framförallt vara så svårt för oss motiverade, ordentliga människor som kämpar.
    Hur många barn förds inte till mer eller mindre misär meer eller mindre oönskade?

Usch och fy.
    MEN jag tror att det kommer fungera för alla förr eller senare. Med viss hjälp kanske men bebisar kommmder det bli.

Vad det gäller att glädjas över andras pluss. Ja där har vi en känslig sak. Det är extremt tungt när någon plussar när man sj'älv får mens, jag vet. Ibland blev jag nästan mer deppig över andras pluss än mitt eget minus. Elakt och missunsamt... visst. men det var så jag kände. Andras pluss blöev liksom ett större bevis på att det inte fungerade för oss och att vi hade något fel. Jag tyckte att det var extremt stressande. Så jag förstår er så väl tjejer.
    Jag tycker att det är skönt att man kan beskriva hur man känner även fast det inte är de mest positiva och snälla av tankar.
    det är ju inet så att man missunnar andra pluss.... man vill ju bara inte att de ska hända utan ett eget pluss. Hänger ni med?
    Ähhhhhh vad jag menar är att jag förstår er.

Många kramar till er alla och framförallt till er som känner er nere elelr har fått mens.
    puss
    fruLlan

• nu är jag fruL

varför måste jag alltid skriva såna uppsatser?????

Svar på tråden När märker man av det?