• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Lappis - tack för BIM listan. Har noterat sidnumret i mitt sifferminne (har lätt för att komma ihåg siffror) :)

• Frejis

Lapinette igen - det behöver inte vara något uppenbart fel på er. Tror mer och mer på att det handlar om tidpunkt.

Äsch, det är en hel vetenskap det här... :(

• Moppy

Lappis, skicka iväg mannen redan nu. Det tar ett tag att få svar på hans prover. ni kan boka privattid på anrologen på sophiahemmet och få tid snabbt!

• viktualia

FruLlis... det är nog två kategorier som blir scouter - dels "prydliga gänget" som blir det av intresse och att deras föräldrar hittat på idén åt dem... (dit hörde jag själv som tonåring..)

Dels finns gänget som inte får vara med någon annanstans, sådana som inte platsar i någon annan fritidsverksamhet. I scouterna säger vi inte nej till någon och därför dras vi med ganska många i kategorin "brokiga barn".

Alltså har jag varit på läger med ungar med div bokstavsdiagonser - och det är ju en utmaning. Visst är ungarna annorlunda mot mig jämfört med hur de är mot sina föräldrar...

Men till sommarn ska jag gå en ny "strid" med en 16 årig kille med ganska svår ADHD... en inte helt enkel uppgift med en vildbase bland yxor, knivar, eldar och annat mer eller mindre farligt.

Samtidigt är det just det scouting är till för, att skapa meningsfull fritid för ungdomar - oavsett bakgrund. Och visst är det en kraftansträngning som heter duga för mig och mina ledarkollegor...

...men å andra sidan är det ju ett ganska tydligt avbrott från min vardag som utredare/pappersvändare och det är himla häftigt.

Min sensmoral är alltså att tonåringar är goa och att just JAG inte är speciellt rädd för dem..

• nu är jag fruL

Lysande vickan
    kan jag redan nu boka in att boris bor hos dig under somrarna från låt oss säga att han är 13 till 18?
    jag tycker det låter som om du vet vad du håller på emd.
    Skönt med folk som inte är som mig som bara får frossa och blir livrädda utan att egentligen ha någon som helst erfaranhet av tonåringar annat än av att själv ha varit tonåring en gång.

Låter som om ni gör ett toppenjobb. Själv skulle jag inte palla. ADHD och yxa... näe du jag håller mig låååååååååångt borta.
    men tur att såna som du finns!

När jag pratar i stallet med tonårsföräldrar om min skräck och rädsla så hävdar allihopa att tonåringar inte alls är hemska. Mina föräldrar kommer inte heller ihåg mig som särskilt farlig.
    det känns som om min bild av tonåringar är extremt mcyket värre än allas som faktiskt har kontakt med tonåringar....

fast jag hävdar samma sak till stallet föräldrarna som jag försökte med vickan... att det är välartade barn i stallet. Då skrattar dom bara....

kanske ska sluta grotta i det här och tänka på att det är minst 12 års uppfostran fram till tonåren....kanske kan man förebygga det värsta udner dom åren

• mugglesfan

Lapinette: bra att du har beställt tid för undersökning! Hoppas att det genererar ett plus också

GRATTIS MOPPY! Jag hoppas verkligen det går vägen denna gången men förstår att du vill vara försiktig med förhoppningarna.

Jag tror Izzie fick tant, iaf fick hon lite rött på papperet och sedan hördes hon inte av mer så förmodligen var det tanten.

frullan: frågan är om inte du ska liera dig med chefen istället för att försöka snacka med din puckade kollega. Att undergräva hans självförtroende kanske gör honom ännu värre för det är ju dåligt självförtroende som gör att han håller på såhär. Hade han varit trygg i sin roll och inte känt sig hotad av dig så skulle hna inte hållit på och intrigerat med chefen och snackat skit. Det bästa är väl om du har ett bra förhållande till chefen så att din dumma kollega inte kan göra ngn skada?

• viktualia

FruLlis - fniss.. ja som sagt.. alla är välkomna till scouterna! Även Boris... men fniss fniss..

Tänk om ungen som ploppar ur dig är en liten söt Pippilotta som bara är prydlig och söt hela tiden. DÅ kommer du nojja över att hon gör för LITE revolt.. ha ha ha ha...

Och precis som du kommer fram till på slutet av ditt inlägg - som föräldrar har man ju några år på sig innan ungen fyller tonåring och blir vild eller för prydlig eller hur det nu blir!

Så oroa dig bara lagom och inse att du kommer bli en strålande mamma - framförallt för att du minns dina egna galenskaper och vet att DU klarade dig igenom allt möjligt galet!!!

*kram på dig, vännen! saknar dig i hålan.. hi hi*

• mugglesfan

Lappis: jo vi tog en promenix igår kväll men hon satt visst och BT:ade innan dess dock mest på resesidor vad jag förstår... Jag har dock skänkt mina överblivna ÄL-stickor i den riktningen så vi får se... (det kan jag ju säga eftersom hon är anonym ändå - måste skriva det här ifall hon smygläser här)

• Lapinette

Moppy - kan man skicka iväg mannen utan remiss? Han är visserligen kund (försäkring via jobbet) på Sophiahemmet men han kan väl inte bara trava dit och be om plastbytta?

• Lapinette

muggles - ja, hon tipsade mig om Köpenhamn. Vi ska ju dit i maj för att fira vår 1-åriga bröllopsdag.

By the way...tror att tanten är i antågande! Känner av alla sympton...dock tycker jag att hon verkar ovanligt tidig. Idag dag 28, normalt brukar hon komma dag 30. Fast hon kanske bara ligger där och väntar i några dagar innan hon slår till rejält. Hon är verkligen slug den tanten.

Svar på tråden När märker man av det?