• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Oj, att det är så strikt att det bara går att göra dag 3 varje månad! Fast det imponerar ju i och för sig att de har sådan koll exakt när det ska göras. Så bra att du fick papperet nu då när dag 3 är så nära!

• sweetstreet

Wow1
    Jag är ockås impad!!!

Men jag trodde att du fått med dig ett test hem och skulle göra något själv hemma. Men nu förstod jag lite bättre!

Själv fick vi svar från min mans simprov idag och det var inget fel med de så nu ska jag ringa läkaren imorgon och boka tid för egen undersökning! :)

Tänk vad snabbt det gick här. Han lämnade in provet igår och hans läkare ringde redan idag!!! :) Kul att vissa saker går snabbt ändå.

Men vi får väl se hur snabbt jag kan få tid för koll. Hm, gissar att detta kan ta längre tid än för honom? Men man kan ju hoppas annars att det blir hyfsat snart.
    Min gyntid har jag ju redan bokad och nu är det ju mindre än 1 månad dit. Tiden har gått snabbt.

• Sjögurka

Hej!

Jag är en smygläsare som har följt denna tråd sedan begynnelsen. Jag följer den med stor inlevelse; gråter med er, skrattar med er och gläds åt ett forum med en sådan positiv och respektfull ton. Jag är inte alls i en tid av att jaga ÄL och plusitivitet, men det gör inte min delaktighet mindre.

Lycka till alla uthålliga, fina, blivande föräldrar!

• Lapinette

Hej sjögurkan! Helt otroligt att du orkar läsa om våra bedrövelser här inne. Skulle jag som utomstående läsa här skulle jag verkligen undra hur folk kan vara så desperata och galna. Hade någon sagt till mig för ca 1,5 år sedan att jag skulle sitta på nätet och skriva om mina sexvanor hade jag bara garvar.

Visst dag 3 ska jag testa mig. Måste ringa Sophia imorgon (provade idag men det var nog försent...inget svar) och höra om jag bara kan knata över på fredag. Attans...vi är på G!

Sweet - kul att makens simmare var ok. När är det du har tid?

• Page

Och begynnelsen var det endast gud, men då han blev uttråkad (hans fru väntade på tanten)startade ha ett projekt; universum.

Och den första dagen skapade han ljuset (hans fru hade fått tanten så han bestämde sig för att fortsätta).

Och den andra dagen skapade han han himlavalvet och vattnet.

Och på den tredje dagen insåg han att endast vatten är rätt så trist så han lade till land. Med ett knyck på handen skapade han även buskar och träd.

Och på den fjärde dagen skapade han solen, månen och stjärnorna.

Och under femte dagen av tanten skapade han fåglarna och fiskarna.

Och den sjättedagen skapade han människan och djuren.

Under den sjunde dagen var tanten slut så han bestämde sig får att rulla runt i sänghalmen med fru gud MEN då skapade FruL denna tråd istället med orden: Var det en gravidtråd där alla desperata äggjägare kan skratta, gråta och nojia sig över ickesymptom! Och en gravidtråd blev till.

• Page

(Förlåt för min hädiska ton)

Grattis Sweet till makens finfina smågubbar!!

• Lapinette

Page - du måste ju ha en skruv lös!!! *asgarv* Funderade ett tag på vad i herrans namn (med tanke på ditt inlägg) du hade fått skapelseberättelsen ifrån. Ha, ha...du vet ju vad du ska göra och bli rik på - skriv böcker, serier!!! Få oss andra att skratta.

• Page

Hehehe, hoppas att fruL inte blir för kaxig nu när jag jämställer henne med skaparen själv! Och alla vet vem Boris egentligen är...

• nu är jag fruL

ha ha ha page
    du är inte klok, men kul!

Men det måste ju vara ett sjuhelvetes bra omen att tråden skapades just den dagen som herr gud var hemma och bangade på fru gud
    jag menar den mannen är vel fertil om någon. Han behövde ju inte ens hänga sina kallingar brevid junfru marias så var hon på smällen
    så att vi skapades när han var i full juck måste ju vara en fertilitetsvälsignelse
    ha ha ha

OBS hoppas att ingen tar illa upp, jag menar inte att häda eller så. Anser bara att man kan skoja om allt!

Lappis: faaaan vad bra!!!!! Vilken attans tur att du fått det där pappret just nu så att du hinner ta prover den här mensen och inte måste vänta på en till. fasiken vad bra. vad spännande prov redan på fredag. Jäklar vilken fart det blev på er när undersökningsbollen väl började rulla!

Sweet: åh vad skönt att makens simmare var prima vara! GRATTIS! det är ju bra det. ett steg på väg. Skönt!

Själv har jag nog lite mer grav hormoner än vad jag tror. Kan bli himla irriterad på maken. Men bara honom.... stackarn. Alltså missförstå mig rätt, det är inte allvarligt, men jag kände i morse att tålamodet med just honom stackarn inte var det bästa. Jag är ju ingen morgonsolstråle annars heller.

Annars mår jag bara så himla bra!!!!!
    jag har verkligen mys-graviditets hormoner. Går omkring och mår bra och älskar livet. Jag har nog kommit till den där fasen som brudsommar tyvvär missade, när man mår bra mitt i grav.
    fast jag har ju mått bra hela tiden...
    nåja....

livet är skönt. fast ha ha ha
    jag kom ju just på att jag kan få ilsk attacker ändå, trots ruset. Kommer just ihåg mitt utbrott härinne över kollegan.

vaddå måste man vara konsekvent
    näe, inte som gravid
    bra att ha något att skylla på.

Igår kväll så träffade jag mitt tjejkompisgäng. Där var det en del som jag fortfarande inte berättat det för. Så det var himla kul att göra. Det är så kul att alla blir så glada för en, nästan tårdrypande.
    det visade sig att vi tydligen ska på bröllop precis när boris tittat ut. det gladde mig nåt enormt (alltså bröllopet).

hmmm har jag något annat att rapportera....
    näe
    ska kolla nytt kakel till köket ikväll
    KUUUUUUUUUUUUL

puss på er alla raringar. Hoppas att ni alla får en underbar dag!

• nu är jag fruL

hejsan förresten sjögurka

du måste vara en väääääldigt tålmodig människa som orkar följa med i allt svammel härinne! imponerad.

Hoppas att du får lite tips tills den dag/om ni börjar försöka själva.

Svar på tråden När märker man av det?