• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Gå och med stavar ska ju vara kanon. Framförallt om man senare även börjar få problem med ryggen. Bra träning! En kompis som var gravid i somras tyckte det var en höjdare, och är fortfarande för ammningströtta axlar.

• Liten med Mindre

FruL - vad ska ni göra om i köket? *nyfiken* :? Mer än kakel som du nämnde.

• nu är jag fruL

Vi ska göra om allt!

Vi ska riva ut alla skåp, måla om byta kyl, frys och spis. kakla om och sen nya skåp, bänkar osv.
    dessutom så sätter vi in en extra rad skåp så vi har skåp ända upp till taket. Där blir det vitrinskåp med belysning högst upp.
    Som färgklick kommer vi ha en målad fondvägg vars färg tas upp i kaklet ovanför bänken.

Så man kan vel säga att vi gör ett helt nytt kök. det vi har nu är trist och med standardluckor.... näe fyyyyy

dessutom ska vi i samma veva göra om vårt gästrum som ligger vägg i vägg emd köket.
    Där ska vi riva ut den vägg av garderober som står där nu och sätta in snyggare, tapetsera om, ny stuckatur, samt ev höja taket igen som nån idiot sänkt...

så vi har lite jobb framför oss. men det ska bli kul och det kommer bli kanon tror jag!

• Liten med Mindre

Å vad skoj!

Vårt kök är fortfarande nytt och fint sen maken renoverade när han flyttad in. Tyvärr har vi ju upptäckt att vissa saker inte var så smarta (i alla fall inte för oss som ibland gillar att laga mat). :)

Hans standard tips (och våra specialtips) för kök (delar med mig oavsett om ni vill eller ej):
    -du kan köpa allt till kök på IKEA, men undvik bänkskivor, blandare och diskho (taget från en kompis som jobbar där)
    -ingen mer träskiva för oss. Granit blir det nog om vi får göra om.
    -definitivt två hoar nästa gång. En räcker inte för oss och stora grytor etc.
    -induktionshäll med fyra induktionsplattor blir det absolut nästa gång (nu har vi två induktion och två vanliga - gissa vilka som används). Induktion känns ju också bättre att ha om det finns småbarn nära. Inga jättevarma plattor.
    -plats för frys av vettig storlek

• Liten med Mindre

Hmm...menar inte att vi badar i diskhon ihop med grytorna. Det lät nästan så. :)

• Lapinette

mindre - låter nästan som vårt kök
    - induktionshäll
    - två diskhoar
    - ingen träskiva, vet faktiskt inte vilket material det är men himla behändigt att slaska på (svart)
    - skåpen är från IKEA men jag tro det är det enda

Frullan - vårt kök renoverades för typ 2-3 år sedan dvs av ägarna innan oss. Jag trivs jättebra där. Rymligt och med två stora bänkskivor där man kan ställa grytor och baka. Vi har en stor kyl och en något mindre frys. Passar oss helt perfekt som inte storbakar eller köper vilt (typ en älg). Det enda vi saknar är en vinkyl men den ska installeras i garderoben som ligger granne med köket.

Mindre - uuuhhh, rosa kakel. Hur kunde dem?!! Hos oss hade de åtminstone barmhärtigheten att helkakla i vitt när huset bygdes 1968.

Page - brunt golv är himla fint och ganska så trendigt just nu. Gillar även grå klinkers, lite känsla av SPA över det hela. Svårt att välja...

• Moppy

Mindre: Smyger in och svara på din fråga om var, när, hur jag blev gravid. Vi hade sex varje dag typ 5 dagar innan ÄL och morgonen efter jag fick böjen (testade med stickor morgon och kväll när jag trodde det var på G, testade alltså på morgonen och hade ingen böj, men fick sedan böj på kvällen och hade sedan sex morgonen efter). Tror dock inte att själva ägglossningen kom förrän 1 dygn senare, men simmarna verkar ha levt därinne tills dess... Efter detta hade vi inget sex alls eftersom jag var på tjänsteresa. Jag har även dragit ner på kaffe, alkohol och ätit så sunt jag kan.

Just nu känner jag dock inga gravsymptom, så jag har inga förhoppningar om att detta kommer lösa sig.... Ja, ja har bestämt mig för att inte tänka på det för mycket utan leva helt som vanligt (ehh det är ju lätt?!?)

• Liten med Mindre

Moppy - vi hoppas på det bästa!

Aktiviteten låter nästan som oss senast, fast det blev bara varannan dag, men i en hel vecka innan böj efter som den dröjde så. Och så dagen efter böj. Fast jag känner ju inget heller...

Och en bebis till Jul är ju sååååå olägligt tidmässigt. ;) *viskar: Tror ni att någon går på den lätta?*

• Liten med Mindre

Lapinette- det är ju tack och lov inte rosa, slätt kakel, utan det ska väl likna lite rosa marmor eller nåt. Halvstora plattor på väggarna, och tegelstensstora klinker på golvet. Men inte känns det som "oss" direkt.

Och så är nog hela föreningen fylld med dessa badrum - i alla fall har grannen likadant.

Hmm...jag har också trist på jobbet. Blev bortskämd med att inte göra så mycket på kursen. Och så fick jag en massa gott fika där. Är redan chokladsugen. Måste gå på avvänjning igen.

• Lapinette

Alla mina kollegor stack iväg på lunch lite här och där så jag sitter här och äter själv framför datorn. Är ju van sen jag jobbade i Cannes fast där kunde jag lägga mig på altanen och sola på lunchen...går liksom inte här.

Har nu bokat resa ned till Österrike i början på juni för att gå på bröllop. Fick precis hotellet som festen ska vara på. Så härliga rum med jacuzzi om man nu vill betala för det...jag vill *hoppar ivrigt upp och ned*. Har erbjudit maken att betala mellanskillnaden (mellan ett vanligt rum och det med jacuzzi). Visst är jag generös .

Svar på tråden När märker man av det?