• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Så Frullan - orkar ni olja in den 24 gånger?!

Welcome back kokos!!! Här håller vi på med engelska kurs just nu.

Sweet - sitter du i luren med läkaren???

• Lapinette

Apropå utan badrum - gick igenom ett stambyte för ett år sedan...flydde mestadels av den tiden till Frankrike eller sov på mammas soffa. Vi vill göra vår badrumsrenovering i sommar och då antingen bo i min mammas lägnhet (obs - de ska bo på landet) eller ta min brorsas flickväns lägenhet på söder. Vi har dock inte frågat de inblandande om det är ok än då vi inte vet när renoveringen kommer att ske. Ska inte flytta väggar men riva bort ALLT!

• _koko_

Tack lappis - tycker ni gör rätt som försöker fly fältet under badrumsrenoveringen. Vi har både en extra dusch och en extra toalett, så vi klarade oss bra under vår renovering, men det är jobbigt ändå...

Fniss, nog var det lite jobbigt med inoljningen, men det är samtidigt väldigt enkelt (stryk på, vänta 30 minuter, torka av), så det gick bra för oss iaf. Jag skulle nog helst vilja ha sten på sidorna om spisen och trä i övrigt. Men köksrenovering ligger i framtiden för oss, har inte råd just nu.

• _koko_

Ojojojoj, vad jag har saknat er... Men det har inte gått att skriva. Allting har kännts helt hopplöst faktiskt.

Har tvivlat på det mesta... Tror hormonerna tog ett jätteskutt när jag fick senaste sprutan plus att många mörka tankar kring ivf bubblade upp efter att vi träffade kliniken... Ser ju egentligen fram emot det jättemycket, men iom att vi börjar närma oss första försöket närmar vi oss också risken för misslyckande...

Pust och stön...

• Lapinette

koko - hur mår du? Känns det bättre eller är det berg- och dalbana? Du behöver inte svara om du inte vill, jag bara undrar.

• Lapinette

Ahhh...du hann skriva en del innan min fråga kom. När har ni IVF inbokat? Skitklurigt det där, man vill ju försöka men samtidigt är man rädd att misslyckas. Inte stressa upp sig, inte spänna sig för man vill ju så gärna att ägget ska bli befruktat.

• _koko_

Precis, de har gett oss ca 35% chans att lyckas på första försöket, vilket är den normala frekvensen vid ivf. Men om det inte lyckas då kommer risken att inte lyckas alls kännas VÄLDIGT påtaglig.

V. 18 har vi preliminärt äggplock och återförande om allt går som det ska. Väldigt snart faktiskt.

• sweetstreet

Å Kokos!!!!!!!! :) :) :)

Välkomme tillbaks till tråden oh ... livet!!!! :?

Förstår ifall du känner dig lite "skör" fortfarande men det känns super att du ändå vågat dig hit en liten stund! :)

24 gånger!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Oj, näe trä är nog inget för mig. Hur snyggt jag än tyker det är. Men FruLLan om ni inte lagar en masssa mat så kasnke det fungerar ändå???! :D Gissar att träbänkskivan lär tåla att man ställer kartonger med hämtmat på den en liten stund?! :D

• sweetstreet

Koko,

förstår verkligen detta med att när själva försöket närmar sig så kommer även oron
    Helt förståeligt. Oh naturligt. Tror det är så de flesta är funtade. Man tänker ju fram och tillbkas hela tiden oh analyserar.

Men jag tycker det är så bra att ni ska få försöka snart ändå! För inget försök alls är ju garanterat ett negativt resultat... ;)

Man måste våga testa för att ha någon chans att vinna!

Massor emd kramar gumman! Känns verkligen sååååå härligt att se dig här gien! Jag blir som fruLLan alldeles GLAD! :p :p :p :) :) :)

• Lapinette

Trodde faktiskt att chansen att lyckas var större. Men 35 % måste ju vara bättre än vad den varit för er hittills? Du får tänka så istället. Jag menar vad är alternativet, att inte testa alls?

Hur har du mått av hormonerna du fått? Är det som klimaktieriet? Har hört att det kan kännas så.

Det är samma vecka som jag ska till min gyn och få veta mitt fertilitets test. Själv tycker jag att det är långt dit.

Svar på tråden När märker man av det?