• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Trevlig helg alla!
    Nu piper jag med iväg. :)

• Lapinette

Mindre - vart stoppade du bullen???!!! *en förskräckt Lapinette sitter här och rodnar*

Döm min mans förvåning när han såg vin på ICA Kvantum i helgen. Jag fick förklara att den var alkoholfri ... något sådan hade han aldrig hört talas om. Vin utan alkohol, qu'es-ce que c'est? (ursäkta min franska i skrift är minst sagt ringrostig).

• _koko_

Sweet - Skulle det gå så långt att ni behöver ivf så skulle jag kolla upp möjligheterna att göra det i sverige! Säg att 3 försök kostar 50' - ni kan vara tjänstlediga rätt länge väl för mellanskillnaden?

Tråkigt att det är så många i tråden som behöver hjälp, men otroligt skönt att vi faktiskt FÅR hjälp!!

• sweetstreet

Lappis!

:D :D :D :D :D

Skönt med din make! Jag förstår att han inte riktigt fattat detta med alkofritt vin!!!!
    Det har man ju nästna inte gjrot själv heller. Känns verkligen inte som vin utan som saft, så varför ens försöka????? :)

Fransmän har ju en viss förmåga att vara rätt "fascisitska" vad gäller vin oh mat också! ;) (obs detta gäller inte din man kanske, men många fransmän jag träffat iallafall... :D)

Typ Är det inte franskt så är det skit.
    Ungefär.
    Många är dessutom ännu mer specifika och ska ha vin från en särskild gård (inte ens region!!) och likaså gäller ost och korv och skinka... :0
    Hahaha!!!

Minns för flera år sedan när många venskar "bojkottade" franska viner pga av kärnvapensprängningarna och jag träffade en fransman på en resa och vi pratade om detta. Han såg helt oförstående ut eftersom han då undrade om svenskaran inte fick något vin alls. När jag då sa att vi ju kunde köpa vin från andra vinproducerande länder som typ Spanien, Italien, Sydafrika, Austalien, USA... såg han ännu mer frågande ut. "Det var väl ändå inte vin???"

:D :D :D

• sweetstreet

Koko, tja, vi får väl se vad som gäller och hur det går.
    Försöker att inte tänka riktigt så långt fram än.
    Jag känner ju annars mer för att typ adoptera än göra IVF, men det går ju inte alls ifall vi är skrivna i USA.

Jaja, den som lver får se.

Just nu ska det mest bli intressant att se vad de säger.

Fast jag håller med Lappis!
    Vad F-n gör man om de säger att Näe, det är inget synbart fel på vare sig dig eller mannen. Och typ "pöka på ni". Och så gör man det men inget händer. Det skulle kännas rätt frustrerande det med måste jag säga!!!!
    Även om man såklart skulle bli glad över att det inte var några "fel", men då fortsätter ju det tröstlösa äggletandet bara.

Äsch jag vet inte. Tycker detta är sååååå knepigt.
    Tankarna bara fladdrar omkring och ena dagen lutar man åt ena hållet oh andra åt nästa. Ena veckan känner man desperationen springa ikapp med depressionen, och veckan därpå är man lugn och glad som en idisslande kossa på grönbete.
    Och själv kan jag inte ens skylla på externa hormoner!!!!!!! :o

• Lapinette

Visst är det knepigt?! Vet inte vad jag vill ha ut av resultaten. Helst något litet, litet fel som är lätt att åtgärda. Typ ett litet rosa piller och så poofff är jag gravid.

Min man är tack och väl inte sån fransman som bara kan tänka franskt men en av hans vänner är sådan. Vi åkte emellanåt över till Italien när vi bodde i Cannes just för att kunna handla italienskt vin för i Frankrike finns det så dåligt med utländska viner, fast å andra sidan har jag hört detsamma om Italien och Spanien också.

Ska snart dra iväg och ta lååång helg. Så skönt!

• sweetstreet

Ha en riktigt härlig skidhelg nu Lappis!!!! :)

• Page

Oj, vad alla drog tidigt i dag!! Hoppas att ni alla får en trevlig/mysig/fantastisk/plusitiv helg!!

Det verkar som om de flesta här planerar en resa eller en renovering. Och sen var det något mer...hmm, vad var det? Men då, jag har det på tungan! Just det, att skaffa barn!!

En av de stora frågorna är ju som ni säger. Hur länge ska man försöka? Till att man är 105 år föreslog Lapinette, och jag håller med!

Frejis och Sweet, ni har blivit bombade med mejl!

• Vänner-fan

Halloj i tråden!

Skriver en liten hälsning här innan jag ska bege mig ut i det fina vädret. Bara ett litet problem dock. Mina fötter! De har svullnat så att de inte går i några skor längre! Och på morgonarna är fingrarna så svullna att de inte går att böja ordentligt. det har kommit mer nu senaste dagarna. Har nu googlat och det står att man inte ska sitta eller stå för länge utan man ska röra på sig. Låter vettigt. Men det är ju lättare att röra sig om man har nåt att sätta på fötterna!Inne går det bra, för där har jag tofflor, men de är inte gjorda för utomhusbruk. Ja ja, hellre detta än foglossning antar jag.

Var på profylaxen i tisdags. Mycket bra! Man märkte direkt hur mycket mer smärta man tål om man hela tiden koncentrerar sig på att andas. Nästa gång är på tisdag. Kursledaren sålde förresten en sorts olja att smörja in de nedre regionerna med, så det verkar finnas fler som hävdar att detta kan hjälpa. Inte för att de säkert kan bevisa att det har nån effekt och som gravid griper man ju efter halmstrån som eventuellt gör att man spricker mindre och det vet de säkert om, men iaf.

Tyvärr har jag inte kunnat läsa ikapp av ovan nämnda skäl+ min rygg, men jag hoppas allt är bra med er alla!

Tjing!

Svar på tråden När märker man av det?