• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Page,

jag har inte hunnit läsa än för det är ful rulle, men jag ska göra det så småningom. Bli bara inte förskräckt över att jag itne svarat dig än. Det hadnlar inte om att jag har elak kritik eller så, utan helt enkelt om att jag har tidsbrist just nu. Denna helgen har vi ju vänner här o hälsar på så jag hinner inte göra så mycket annat.
    Men ser fram emot när jag får tid!!!!

Kram!
    :)

• sweetstreet

Vänner
    låter jobbigt med fötterna.
    Men det är ng så att det ska hjälpa att röra sig mycket och att ha fötterna högt när du typ sitter eller ligger.

Gissar att det är typ lymfa eller så som gör att fötterna svullnar??
    Lite likt det som kan hända om man sitter still väldigt länge vid t ex långa flygresor.

Hoppas du blir bättre!Kanske får du skaffa några större och riktigt mjuka o sköna skor??

• start september

Vänner, vet inte om du läser detta. Mot lymfproblem hjälper en enkel massage om man kan vissa punkter, vet dock inte om det är ok när man är gravid. Surfa på lymfterapi så finns det info.

Stödstrumpor är annars fantastiskt, men det kanske du har testat?

• start september

Hej!

Kors i taket! Jag har inga blödningar! Igår och idag har jag inte haft ens lite rött. Och då har vi till och med haft 6!! Jag har blött varje dag sedan 1 februari så det känns helt osannolikt!!

Man kan vara glad för olika saker...

Nu kom solen som jag ska ut i!

Page (tror jag att det var) - jag tänkte nog stanna här trots att det inte ska försökas på ett tag. Jag tycker ju om er och vill hänga med i hur det går för alla!

• Page

Grattis September...eller vad man nu ska säga!! Kul att du hänger kvar i tråden!

Sweet, Ingen brådska med läsandet och kritiken. När det gäller den typen av texter är jag nog ganska okänslig för hård kritik, det handlar bara om svammel som jag inte har lagt ned mycket tid på. Värre är det med skolarbete...hahaha, där är jag skitkänslig när någon dissar det har har skrivit. Har tom gråtit och klagat på lärare! Hahaha!

• Vänner-fan

Sweet,

Jag har sovit med fötterna högt nu ett par nätter och det har faktiskt hjälpt en del!

Sept,
    Stödstrumpor är de enda strumpor jag använder fr.o.m. nu och de gör ju också sitt till. Ska surfa på massage nu.

Tack snälla för att ni bryr er om mitt lilla problem fast ni inte ens var säkra på att jag skulle läsa det ni skrev!

Jag har ett par grövre trekkingskor som jag kan ha nu när svullnaden gått ner lite, enbart med stödstrumpor i. Passar ju inte till så mycket direkt, men så får det vara. Och så får jag ha innetofflor när jag är inne. Så hoppas jag att det inte hinner bli mycket värre innan sandalsäsongen är här. Annars får det väl bli strumpor och sandaler om jag inte orkar ut och shoppa några stora skor. Jag visste verkligen inte att skostorleken kunde öka flera storlekar såhär!
    Synd att maken har 46:or. Blir lite VÄL stort.

• Izzie

Vänner-fan - Jobbigt med svullna ben och fötter. Har inga fler tips än de nämnda ovan, men hoppas att det snart blir bättre. Om inte annat blir det ju varmare ute, så du kanske kan satsa på mer öppna vårskor?

Hoppas ni haft en skön helg allihop! Jag har varit ledig hela helgen och det har varit jättehärligt. Behövde lite vila. Trist bara att vädret inte blev så bra som utlovat. Igår var det jättefint men då passade jag på att shoppa upp halva lönen inne i ett köpcenter och planen som var att hålla mig i trädgården och sola idag bleknade snabbt när den kompakta dimman aldrig lättade... Men men det fick bli lite mer shopping, fix hemma och slutspelshockey på tv! Inte fel det heller.

ÄL stundar i veckan, men har inte bestämt mig för om jag ska testa med stickor som vanligt eller spara dem till nästa månad. Lär väl bli en klockren jul-nyårs bebis om det mot alla odds skull ta sig nu, så jag funderar på att ligga lite lågt. Tror att det blir att bara leva som vanligt och bara försöka koppla bort ÄL. Någon annan som älar i veckan? Hur tänker ni?

Kram!/ Izzie

• mugglesfan

Izzie: om det tar sig denna månad blir det nog en januaribebis med tanke på att man ofta går över tiden som förstföderska - jag skulle ha kört på! Men det är väl aldrig fel att softa en månad...

Trist Vänner med svullnaden men hoppas du hittar sätt att få ner den så du iaf kan ha skor. Bra med tips att sova med benen högt!

Jag har känt av vår bebis varje dag senaste veckan. Idag kände jag den för första gången utanpå magen. Trodde inte det skulle kännas utanpå för det är ändå ganska svaga "sparkar" ännu men det gjorde det. Synd att inte mannen var hemma bara... Han får vänta lite till

Imorgon bitti "stora" UL:et.

Jag har nog fått "falsk" ischias som man kan få av graviditet. Läste lite på nätet och symptomen är klockrena. Hittade flera som haft exakt samma - ev går det att stretcha så att det blir bättre. Ska höra med en sjukgymnast. Men lite krämpor ska man väl ha antar jag.

Idag satt jag ute i det fina vädret och bara njöt av våren! Det var kanonfint väder här i Götet med 18 grader och dundersol!

Har Sweet också fått tant? Har inte läst ikapp än.

• nu är jag fruL

morrn morrn på er tjejer
    Vilken härligt strålande dag
    Ihhhhh vad livet är skönt när solen skiner. Hoppas att ni fått en skön helg och vilat upp er. Vi var på landet halva helgen och sen har jag mest varit i stallet som vanligt altså. ha ha ha nu börjar faktiskt magen vara så smått ivägen när jag sitter upp... men skit samma. Jag har bokat in två dagars hoppning i påsk plus helgen efter så magen får hålla sig i chack.

mugglan: åhhhhhhhhhhhhh vad kul med sparkar!!!!!! Fy vad jag längtar efter den dagen !!!!! då kanske man tilloch med kan fatat att man ÄR gravid!!!
    Fy vad kul! Hoppas att maken din får vara med och känna snart.
    Lycka till på UL idag. Det blir säkert jätte kul. Får ni ett mer säkert BF datum då?

september: åhhh vad skönt att blödningarna ÄNTLIGEN avtagit. Och sexet var säkert skönt det med
    härligt tjejen.

Idag kommer jag inte ha tid att vara här så ni får ha en underbar dag.
    Pusssss i solne från fruLlan

• Liten med Mindre

Puss o kram tillbaka FruL. :)

September - vad skönt för dig att blödningarna upphört. Hoppas att det håller sig.

Izzie - jag kan glatt meddela att Falun hade sol hela helgen, 8-9 grader och yrvakna bin som tyckte jag var söt.Det sistnämnda var väl inte riktigt uppskattat av mig.

Avrundade helgen med våffelfrossa, så nu har jag ätit nog med våfflor på ett tag. Det gör inget att det ev blir middagsdejt nästa gång. :)

BIM, någon gång mellan torsdag och tisdag. Osäker på datum. Inget skoj att rapportera, förutom att magen bråkar igen och ansiktet är prickigt. :( Trodde också att jag skulle få dricka vin i fredags på kalaset - men det vin jag fick smakade riktigt äckligt. Typ nattvardsvin. Förstår inte att de andra kunde dricka. Smuttade lite i början och hällde diskret ut det efter maten. Förmodligen bara äckligt vin - men BIM-hjärnan börjar ju leta symptom. (Har känt mig åksjuk så fort vi suttit i bilen. Kan ju ha med magen och huvudvärken att göra.)

Frejis - hur går det? Tant eller ej?

Ha en kanonskön dag alla!

Svar på tråden När märker man av det?