• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Ang det där med manlighet o kvinnlighet så tror jag att det ligger en hel del i det du sa Koko. Att männen ju faktiskt måste "prestera" för att det ska bli något. Gäller ju både "kollen" och själva 6-andet, och jag tror det kan vara stressfullt ifall man blir alltför fixerad.

Men jag tror också att det handlar om att simprovet faktiskttalar om "hur fertil" mannen är. Och om man har låg viabilitet hos simmarna eller annat som inte är bra med dem, så är ju det ett mått på att man inte är så viril/fertil.

Tror att många kvinnor faktiskt också kan känna likadant om det kommer fram att de har sådana fel att de kanske inte är fertila.

men visst, det är oftare kvinnor som tar initiativ till kollar. Kan ju bero på att kvinnor oftare är mer lyhörda för sina kroppar än män? Kanske även för att det oftare är kvinnan som är den drivande i "barnfabirken" och därför är mer otålig??

• _koko_

Skit, nu startade min server om sig, precis när jag höll på att kompilera... Well, well, lär inte vara hemma före 10 ikväll då...

Snartis! Lunch, anytime, baby! ;)
    Måndag? Tisdag?

Och hur var det med kvällsdate efter påsk allihop?

• sweetstreet

Sedan kasnke kvinnor i allmänhet oroar sig mer över detta med att bli med barn och så? Det finns ju ännu mer som kan "vara fel" hos en kvinna än hos en man.

Ofta är det väl mest kvaliteten på simmarna samt ev temperaturen i pungen som är avgöraden för männens fertilitet? Men för oss kvinnor är det ju allt från en massa hormoner (timing i ykeln, nivåer etc) till mer strukturella saker som äggledare, äggstockar, livmoder och själva äggkvaluttan.

• _koko_

Så sant, sweet. Glasklar analys, måste vara för att du är så många timmar efter oss. ;) :D

Min server verkar inte gå upp igen... :[

• sweetstreet

Skickar lite uppmuntringskramar till er Koko och Mugglan som jobbar så intensivt!! :)
    Hoppas verkligen att det löser sig med era knäppa datorer och kluriga uppgifter.

Idag är jag inte alls särksilt klurig utan mer en fabrik.... :o
    Känner mig ungefär som om jag jobbar vid ett löpande band där uppgiften är att plocka celler.

Får nog försöka övertala mannen om att ge lite massage ikväll ;)
    Nacken och axlarna tar lite stryk.

Måste iofs också hinna förbereda ett möte som jag ska åka på imorgon, men det får nog bli senare. Hoppas hjärnan inte degat ihop sig totalt tills dess. :D

• sweetstreet

Men Koko!!!!

Skriiiiik på den jädrans servern då!!!!!
    Säg åt den på skarpne att den ska skärpa till sig för annars....!!!!!!

• _koko_

Den hörde nog dig, sweet och tänkte att det är bäst jag skärper mig, för den där galningen vill jag inte ha efter mig! :D

• sweetstreet

Mugglan,

trist om du är hungrig :(
    Det är väl en av de sakerna man blir mest bortskämd med här i NYC.... att det ALLTID finns tillgång till mat. Oavsett tid på dygnet. Och att man inte måste ge sig iväg för att äta utan det finns otaliga ställen att ringa och bara "få levererat".
    Shit DET kommer jag att sakna supermycket när jag lämnar denna stan...

• sweetstreet

HAhaha!!! Ja bäst för den!!!
    Annars kanske jag hade skikat onda andar på den härifrån oh DET hade inte varit skoj för servern!! :D

Svar på tråden När märker man av det?