• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Sweet: tror att både du och Mindre hittar de borttapade äggen. Det är kroppen som ställer till det.

Vill ha en liten gullig mage, mammabyxor, nya fräscha mammatoppar och fundera på vilken barnvagn som är bäst :) och sedan skulle maken få vara pappaledig minst ett år. Efterlängtat - både barnet och ledigheten :)

• Liten med Mindre

Visst är det hemskt att känna att - oh, ikväll slipper vi skumpa och får sova direkt. :( Fast så känns det lite.

Njuter inte direkt, särskilt inte som att mannen (och för all del jag med), vill att jag ligger kvar och viftar med benen ett tag. Kanske hjälper det inte så mycket - men vi inbillar oss att det är viktigt och det räcker för oss.

• Liten med Mindre

Noterar förresten att 5000 inlägg passerades under sexdiskussionen igår kväll.

Hurra hurra hurra!

Eller har vi blivit lite blasé och tycker "gäsp, bara 5000" ;)

• BrudSommar2006

Frejis, jag förstår dig absolut och nu när ni kommit igång med utredning och allt så tror jag absolut att det är er tur snart.

Fast det kan vara värt att ha i bakhuvudet att det där med liten gullig mage, mammabyxor och fräscha toppar kan vara överskattat... Fast det där vet nog Cicci mer om än jag!

• BrudSommar2006

Alltså jag menar hon tycker nog inte att det är överskattat, verkar ju fungera fint för henne!

• Frejis

Brudsommar - jag skrev inte liten mage av en slump. Är ganska medveten om att den växer :) men man får börja med en liten om man har tur.

• Frejis

Mindre - som har nämnt tidigare, skulle jag gärna stå på huvudet en stund om det fungerade. Dessutom kan det vara bra för blodcirkulationen :)

Skämt åsido så kommer vi nog inte att få till det ikväll heller. ÄL är över och jag känner mig dödstrött kl två på eftermiddag. No way :(

• Liten med Mindre

Jo, det blir väl bra med ägg i helgen. Förutom att mannen är borta hela lördag. Men kan vi få till det ikväll, imorgon och på söndag så har vi gjort vårt på befruktningsfronten, och kan ägna oss åt vild och rolig bus-sex istället.

(Nej, inte buss-sex. På SL får folk hitta annat och roa sig med...)

• sweetstreet

Javisst!!!!!!

Jag tycker precis som du Mindre att man kan tänka att "Åh, vad skönt att vi 6-ade igår så man får vila idag". HUH!!!!!! Det är ju heeeeelt hemskt egentligen!!!!!!!!

Men jag måste säga att detta ÄL-6ande KAN vara supermysigt också. men tyvärr får det hela ett lite ansträngt "måste-6-skimmer" över sig och detta tycker jag kan fungera ganska avtändande. Tyvärr. :(

Jag menar, nu snackar vi ju inte bara "gå-och-lägga-sig-men-innan-vi-somnar-6" som Muggles ondgjorde sig över igår, utan NU, nu snackar vi "oj-det-är-ÄL-om-typ-en-vecka-så-nu-måste-vi-börja-med-varannandags6-i-ett-antal-dagar-innan-vi-närnar-oss-böj-dagen-när-vi-helst-ska-få-till-det-varje-dag-i-ytterligare-några-dagar-puh". Jag menar HUR spännande och fantasifullit är DET på en skala?!?!?!?!?!!?? :o :o :o

• viktualia

mugglesfan - jag var inne i den rabiata tråden och skrev ett inlägg om alkoholfria alternativ istället för att diskutera sakfrågan... men SHIT vad folk går igång där...

Och jag undrar stillsamt om vilken plan B folk har som planerar bröllop när graviditeten är i vecka 30??!?! Min bästa kompis födde sin dotter i v.28 och tänk om de hade planerat in bröllop v.30?!?! Eller tänk om vattnet går under vigseln?!?

Näee - varför inte göra en sak i taget??? Heja Snartis!!!!

Svar på tråden När märker man av det?