• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

nej nu börjar jag känna att det verkligen ska bli skönt att kolla upp sig. Både simmare och mig själv. Så att man åtminstone får veta om ngt är "fel". För då kör man ju på i frustrationens tecken helt i onödan.

• start september

Vi körde också varje dag först, funkade inte. Han säger också det blir mindre när ma kör varje dag (själv har jag dålig koll ).

När mannen skulle lämna simprov sa de 5 dagar utan 6!

Bakifrån rules hemma hos oss, jag tror vi normalt ligger på typ 95% såna avslutningar så det kändes helt naturligt att det var det bästa. Fast jag vet inte om jag har bakåtlutad livmoder eller inte (kanske har jag blitt det nu ).

Jag hade innan jag visste att det här blev som det blev, bestämt att plocka bort RR. Bisolvon tror jag att det blir. Fast försat Äl kommer jag nog inte att veta när det blir så det blir nog au naturelle.

Vitaminer längtar jag efter, så länge cellgiftet verkar ska jag undvika folsyra så det blir inte ens multivitamin just nu.

Berocca är dyra brustabletter med intenivdos av en mängd vitaminer och även mineraler, tänkt som en boosterdos när man är trött eller stressad. Jag och säkert flera med mig här har nästan blivit beroende troligen i stort i onödan. Jag "märker" att jag blir pigg direkt av dem! Mannen är också såld.

Fast nu lär jag behöva dem ett tag för att komma ikapp.

• start september

Vi håller ju också på att kolla upp mannen, känns jätteskönt. Jag ska också kolla mig lite mer framöver, känns bäst att veta.

• start september

Det blir lätt oromantiskt med tandborstsex. Just nu längtar jag till och med efter det, nu är det tre veckor sedan sist . En vecka till sen tänker jag ha 6 oaktat blödningar!

• sweetstreet

September,
    det förstår jag verkligen!!! :)
    en månad utan 6 måste kännas länge.

Känns positivit att du längtar efter det nu tycker jag. För det visar ju verkligen att du är på gång mentalt igen! :) :) :)

Haha! min favvo är också definitivt bakifrån!!! :D :D :D :D
    Så det blir det allt som oftast här med. KAnske hade det varit ritkigt bra om man skulle haft en bakåtvänd livmoder med tanke på hur ofta det blir just den ställningen. ;) Fast å andra sidan vet jag ju inte alls om jag har det eller ej. Än är jag ovetande om min livmoders färg, form och allmänna tillstånd.

• Liten med Mindre

Hihi - vilken morgonläsning. :D Tur att jag blivit lite härdad och inte sitter och rodnar på jobbet.

Sitter snarare och längtar hem till sängen...

Men, inget ägg i sikte idag heller. 17 mm borde det vara idag, så kommer inte böjen på fredag eller lördag börjar jag tro att det blev en ägglös månad. :( Fast - nä - jag såg ett ägg på gång i måndags.

Attans bara att stickorna tog slut imorse. Men den här gången när allt är så mysko så kommer jag i alla fall att köpa nya, för att veta om det blir nåt alls. Även om jag vet att det blir action idag och på söndag, förhoppningsvis imorgon.

Och inte bakifrån. Det är såå obehagligt. Tror att mannen och jag är inkompatibla på den fronten. Det har ju funkat före honom, men absolut inte nu. :(

Igår var förresten en usel kväll. Tvättstuga, och så blev vi osams dessutom. Typiskt, när jag hade köpt hem granatäpplen för lite bra fruktsamhets-feng shui *ja, lite pinsamt är det att erkänna*, och så går vi och blir sura på varandra istället. Ska nog äta upp de där eländiga äpplena så att det inte händer igen.

• Frejis

Morgon morgon!
    Synd att jag missade den trevliga diskussionen om s*ex igår kväll. Hade kunnat ansluta mig till kaninens bekännelser om sju gången i veckan fast de tider redan är förbi :( nej, ska inte bli en dramaqueen nu, lite för tidigt för det. Tror nog att det skulle bli oftare och bättre om man jobbade mindre. Om jag dessutom går på Sats får jag så vansinnigt ont i benen att det i princip blir missionären som gäller. Typ... men man har ingen lust att utsätta sina stackars ben för ännu en övning.

Mindre, om du vill kan du få mina CB ÄLstickor. Har tre st kvar och kommer inte att använda CB något mer efter JÅs upptäckt.

Granatäpplen är jättegoda, men jag får ont i tummarna av att skala dem.

Ska till en infoträff på IVF kliniken ikväll, får se vad de har att komma med.

Det känns att jag bara gnäller för mycket. Sitter med en trist tenta, känner mig utmattad och allmänt besvärlig. Vill bara bli gravid någon gång och får tillfälle att gnälla över det - typ.

Koko, hur är det med dig idag? Hoppas att du mår bättre.

• Liten med Mindre

Jag skulle gärna ta emot lite stickor Frejis, men jag behöver dem typ ikväll. Gissar att du inte kommer med och cyklar ikväll när ni ska på möte, så jag köper nog ett paket, så får jag ha option på de andra om de behövs i framtiden.

Hoppas att ni får veta nåt bra ikväll!

• Lapinette

Frejis - det var inte sju gånger i veckan utan sju gånger på en eftermiddag. Hi, hi!

Annars så säger jag åter igen varannan dag tipsade min gynekolog om. Dag 11, 13 och 15 tyckte han då jag sa att jag hade ÄL dag 15. Nu har det här i praktiken varit lite svårt att genomföra då min man inte alls förstår varför vi inte kan ha sex varje dag . Men i Sydafrika funkade det hyfsat (var på safari så vi var rätt trötta).

Svar på tråden När märker man av det?