• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Muggles, skulle inte förvåna mig, jag får köra med Canesten i omgångar nu men man hinner lagom bli av med det så går det en vecka och så får man börja om igen, suck. Det är tydligen också heeelt normalt...

• Lapinette

Brudsommar - då var det din studentskiva som jag var på! Tänk om någon då hade sagt att vi skulle sitta och skriva om barn på samma forum i framtiden.

Min man lever i tron att man hela tiden ska försöka. Alltså kör lite då och då hela tiden (ja förutom vid mens då).

• Lapinette

Skulle inte alls ha någon smiley där!!!!

• Frejis

Muggles - ibland känns det så när man hela tiden börjar meningen med "jag..." :)

• BrudSommar2006

Lapinette, jag som inte ens tyckte om barn på den tiden! Det dröjde rätt länge innan jag ändrade mig på den punkten faktiskt.

Jag kan för övrigt inte bestämma mig om jag tror att det är mest kvantitet eller kvalitet som räknas, det verkar finnas exempel på att både och har fungerat här i tråden! Fast jag tror inte att kvalitet hjälper mycket om det är vid fel tillfälle i alla fall...

• Moppy

*Vink* Vink*
    Ville bara göra ett litet inhopp och hälsa lite på mina goa tjejer!

Är ju lite smygläsare då och då och såg diskussionen om kvantitet istället för kvalitet. Den läkare som kollat min mans simmare sa bestämt att det är en myt att man ska köra varannan dag. Han sa att de allra flesta män (om de inte har ngt allvarligt fel) producerar nog med spermier för att kunna köra varje dag. Om man är "het på gröten" som han sa, dvs vill ha barn snabbt, så ska man köra varje dag ett par dagar innan ÄL för att "bunkra upp ett lager" och sedan böj dagen och dagen efter. Dvs ju mer sex desto bättre!

Kram till alla och skönt att höra att du mår bättre September!

• mugglesfan

Hej Moppy, kul att höra ifrån dig! Är du ÄLande fasen el BIMande? Du kanske tar det lugnt på den fronten nu?

Undrar hur det går på pirr, hon BIMar väl i dagarna?

• mugglesfan

Frejis: då skulle väl inte vi våga skriva ngt alls då vi som plussat. Känns verkligen som att man lyxgnäller över krämpor när vissa andra här i tråden skulle göra allt för att plussa, om du förstår vad jag menar.

• Moppy

Hej muggles!
    Jag BIMar i början på nästa vecka. Har fått något extra hormontillskott denna cykel för att förlänga fasen mellan ÄL och mens (hade tidigare ganska kort typ 10 dgr och de tror att det kan ha bidragit till mina MF), får se om det hjälper. Känner en del symptom men tror tyvärr att det är hormonerna som spökar inte en ev grav. Ni får dock gärna hålla tummarna lite för mig också... ;)

• Lapinette

Moppy - låter som min man skulle gilla din läkares rekommendationer. Dock har inte typ kvantitet hjälpt för oss så därför försöker vi (läs JAG) att bara köra varannan dag...eller som nu sist knappt någon dag alls .

Svar på tråden När märker man av det?