• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Hur känner du dig Mindre? Är du jättedeppig? Hur tog din man det?

Jag tycker att det låter som en bra plan att ta ett glas vin då och då. Det är nog mer överdriver konsumtion som förstör.

• Bröllopstokiig

Du hittade den´muggles, men sidan är verkigen skit kass. Man kan googla lite med, men det verkar inte vara så lätt att få tag på den, många köper den via just nätet. Jag köpte en 06:a, det kommer nya 07:or nu i mars, men jag gillade inte de nya färgerna.... jag är ju den superklassiska tjejen, så jag kan inte med ngt skriktigt eller flerfärgat...

• mugglesfan

Förresten, Jessie har helt lämnat oss eller? Känns inte som att hon "tog adjö" utan bara försvann. Är hon i DEN ANDRA TRÅDEN kanske fortfarande? Undrar varför hon lämnade oss... vi var för tråkiga

• Liten med Mindre

Muggles - är väl inte jättedeppig längre. Har bara fått någon tår i ögonvrån idag, och inte känt för att mörda hela världen. Det går framåt. :)

Kunde till och med skämta lite runt lunchbordet. Det artar sig. Förbereder för ÄL aktiviteter från och med fredag, och försöker hitta bra tillfällen när jag kan få ett glas vin, utan att behöva öppna en hel flaska hemma. :D Attans nesligt att de vi ska på kalas till på lördag är nykterister!

• Snart så....

hallå tjejer,

Åhhh jag missade Frullan :( Hoppas hon kommer få det helt suveränt på resan och inte jaga lejonen för mkt på savannen :D

Nu är jag tillbaka från Nupp+Kub testet. Gick ju som sagt hos en privat BM som var helt underbar!!! Kan varmt rekomenderas :)
    Jättetrevlig och hade helt klart det bästa apparaten jag sett. Kick´n är nu 6,3 cm från huvud till rumpa och mår prima.
    Måttet på nackspalten var så bra att hon ska skicka det till London. Normalt brukar måttet ligga runt 1,5-2mm och Kick´ns var 1,1mm. Tydligen måste varje BM göra ett test varje år som ska skickas dit (för att få fortsätta utföra Nupp) och för 2007 blir det vårt samt att mått under 1,5 ska rapporteras till bla London.
    Annars fick vi massa bilder med oss, fick även se Kick´n live i 3D samt bilder på det :) Helt otroligt att få se barnet i 3D!!!
    Så tjejer om ni vill se barnet i 3D/4D så kan ni gå till henne.
    Sen fick jag ytterligare några dagar att plussa på så nu är jag i 12+5 så går snart in i v14.
    Det enda negativa med hela undersökningen var att jag mer eller mindre fick bekräftat att det är kejsarsnitt som gäller. Myomet är i själv verket 2st som sitter ihop och sitter galet till samt moderkakan sitter brevid. Båda sitter ivägen för kanalen men kan ändras senare i graviditeten men skulle mentalt ställa in mig på kejsarsnitt. Myomet sitter även så att det trycker på urinblåsan så inte undra på att jag är flitig besökare på toan.
    Oj det blev visst en hel uppsats...

• _koko_

Hello mina darlings!
    Superstressigt på jobbet, därav min frånvaro. Saknar er massor.

Roligt med lite uppfriskande barnvagnssnack på tråden!

I eftermiddag ska vi till gyn, känns spännande. Fick lite nya infallsvinklar igår, så nu känns det mer förvirrat än nånsin... IVF är ju inte direkt riskfritt, tydligen är det lite högre risk för missfall samt att hormonerna man trycker i sig kan orsaka tandproblem och annat mindre trevligt. Får se vad JÅ säger. Jag och sambon är iaf överens om att vi vill ha största möjliga chans på kortast tid med minsta möjliga biverkningar. :) Kostnaden är ingen faktor.

Annars har jag nästan återhämtat mig från förkylningen, skönt. Tråkigt att du åkt dit nu cicci.

Mindre - bra att du får ta ett glas vin igen! Man måste ju få leva under tiden man försöker annars blir det nog inget bra.

Puss puss från koko!

• Bröllopstokiig

Grattis till bra Nupp/Kub Snartis!
    Vd underbart det låter, och så skönt att alla vi här hittills har fått så fina siffror. Vår nackspalt var 1,3 mm, så vi hade med jätte bra, men inte så bra som ni
    Jag har funderat på 3D, men jag inväntar först UL den 19/2.
    Lät så härligt nu när du skrev om det!!!

• Snart så....

Muggles, Jessie är inte heller i andra tråden
    Hmmm jag har hennes mail, funderar på att maila henne...

• _koko_

Åh, vilken rolig rapport snartis! Förutom det där med snittet förstås. Men det är ju inget att göra åt, det viktiga är ju att kick'n mår bra!

Jag är så knäpp. Könet vill jag gärna veta, men 3D - nääääää! Känns jättekonstigt att se hur bebisen ser ut i förväg... Hur ologiskt som helst, jag vet!!

• Snart så....

Cicci, ja i kommer gå tillbaka till henne efter v18-20 och göra 3D bara för att få se Kick´n så bra igen+få bilder :D :D
    gå till henne om du funderar på det, ligger på Artellerigatan så det borde vara nära dig?

Jag har inte fått siffrorna än men hon trodde inte att det skulle vara några som helst problem. Hade inte behövt ta själv Kub-delen

Svar på tråden När märker man av det?