• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

September!
    Jag tycker det snarare låter plussitivt med dina bruna flytningar! :) Vill såklart inte trissa upp något hopp med tanke på Mindre, men kan ändå inte låta bli att tycka att det låter bra. So far.

• start september

Tack Sweet, förstår hur du menar. Jag tror att jag har blivit mer skeptisk nu, jag tar snarare varje udda tecken som ett tecken på att man ändå aldrig förstår och att kroppen nog är lite konstig.

Jag tänkte boka in ett gynbesök och coskå göra en vanlig hälsoundersökning där man bla tester sköldkörtlen och lite annat. Åtminstone för att få bort alla tankar på att nåt ät fel.

• Vänner-fan

Hello girlies!

En mycket nöjdare Vänner-fan än i fredags här! Idag hade jag BIL och tog mig till affären som hade rea på mammakläder (som passande nog heter Mammakläder). Och den kan jag rekommendera! Fanns jättemycket snygga kläder, bla. från Proud som gör kanonfina plagg tycker jag. Och nu var det ju mer humana priser på de. Köpte även ett baby belt. Jag hade aldrig hört talas om det innan, men det är helt perfekt för mig som har lite känningar i ryggslutet och inte får någon hjälp av magmusklerna längre eftersom de delat sig. Superskönt! Det håller upp magen och ger bra stöd. I ryggen är det en bred resår och framtill är det stretchigt material som täcker hela magen och den syns inte under kläderna.

• Vänner-fan

Muggles,
    jag såg din förfrågan. Tyvärr så har vi föräldrarutbildning den kvällen och det ser över huvud taget svårt att få till nåt på kvällstid den veckan. En lunch hade dock gått mycket bättre! Ni kanske kan tänka er en sådan med? Jag är ganska mobil och har inga lunchmöten alls den veckan, inte några bokade än i alla fall. Hur har ni det, du och Cicci?

• Vänner-fan

Tänkte också kommentera FruLLans magont. Vet inte om du minns att jag också hade vansinnigt ont i magen i några dagar i v 19. Det skar som knivar och jag kunde knappt stå upp rakt. Jag började ta Dimetikon och gör det fortfarande dagligen. För mig var det att tarmarna flyttade på sig och att jag fick mycket gaser som orsakade det onda. Och jag kände att det gjorde ont i magen, inte i livmodern som ju sitter mycket längre ner. Var är det du har ont?
    Mitt onda satt i i två dygn, tills Dimetikonen riktigt började verka och jag gick och tränade. När jag satte mig på cykeln gjorde det ont, men efter 10 min gjorde det inte alls så ont längre, så jag fick för mig att det var för att det skakades om lite i magen så att inget låg i kläm.

• Vänner-fan

OK, här kommer mitt sista inlägg för idag.

Vi var och tittade på barnvagn igen i helgen. Tänkte bara åka och beställa vår Brio Happy, men maken var inte riktigt nöjd och jag blev också tveksam när jag gått runt med den i affären. Vi jämförde med en Teutonia Prestige och tyckte plötsligt att den kändes mycket bättre. Bättre kvalitet, bättre körbarhet och mer praktisk lift (mjuk men med mycket stadga). Och styret verkade räcka till för maken utan att han kommer alltför nära vagnen (och därmed sparkar på den). Nackdelen är att den är tyngre och att varukorgen verkar helt värdelös. Där får man nog inte plats med så mycket. Från början tyckte vi också att den var väl dyr, men så upptäckte jag att vi hade 10 % rabatt i affären (Enjoy-kort), så då blir det inte så farligt ändå. Någon som har synpunkter/hört nåt om den vagnen? Vi måste bestämma oss snart...

Någon undrade när vi som plussat planerade gå hem från jobbet. Jag kommer gå senast (dvs om jag mår bra) 2 1/2 vecka innan BF. Gör mig ingenting om jag går 2 veckor över tiden och blir hemma en månad, jag har massor jag kan roa mig med hemma och har många kompisar som är hemma och kan fika med mig. Är mer orolig för att jag ska gå hem på fredagen och föda på måndagen så jag inte hinner vila upp mig.

Trevlig kväll alla!

• start september

God morgon!

Liten rapport: Bruna flytningar för fjärde dagen. Anstränger jag mig kommer det mera, är jag stilla kommer det inget. Testade imorse - stort fett MINUS.

Det känns mer och mer som att något är tokigt (kanske ett tidigt MF) och att om tanten kommer är det en bekräftlse på att jag funkar OK.

Hade det varit plussitiva tecken så borde jag märkt något mer tycker jag.

Den gången för en massa månader när jag tror att blev något som kom ut hade jag kanonont i boopsen, en liten blödning på BIM-dagen och sedan en jättemens tre dagar, jag inbillar mig att det är mer så det borde kännas on det blev befruktat.

Ja ja. Nån som har något roligare att berätta?

• mugglesfan

Ska på möten idag hela dagen så ett kort inlägg. Jag kan absolut tänka mig en lunch (också)

Gud vad ni är insatta i det här med vagn - verkar vara en hel vetenskap.

Själv går jag bara och väntar på NUPP (nästa vecka). När det är avklarat och förhoppningsvis har gått bra så kan man börja köpa grejer, tala om på jobbet mm. Jag är rätt trött på att behöva vakta min tunga hela tiden...

Det låter skumt med dina bruna flytningar start-sept! Men du BIMar ju imorgon så då får vi se!!!

• Liten med Mindre

Jag har ju inga positiva erfarenheter av bruna flytningar före BIM, tyvärr september. :(

Men hoppet är ju det sista som överger människan, fastän vi inser fakta.

Det enda positiva jag har att komma med är väl att hudterapeuten jag träffade igår, som även jobbat som undersköterska på gyn, tyckte att jag gott kunde ta mig ett glas vin då och då för att slappna/stressa av bättre, och därmed öka chansen för ägget att fästa.

Så det fick mannen minsann höra när jag kom hem. Sen så är det ju bra om han låter bli vinet, så att simmarna inte blir slöa.

• start september

Lårer som ett klokt råd du fick Mindre.

Hoppas att kände dig lite piggare om du fick en skön behadling av hudterapeuten också!

Svar på tråden När märker man av det?