• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pirr!

KRAM från mej med!
    Vilken sugig bäbisverkstadsmånad detta var, eller snarare ÅR..

• pirr!

Det var nog ingen vinterkräksjuka för mig. Spydde i morse och sen har jag mått prima (som synes på mitt flitiga skrivande..) Har dessutom ätit massor (bla kladdkaka) och håller nu på med första laggen våfflor.. mmmmums!!!

• nenne78

pirr!
    hmmm.... näe, jag ska inte säga vad jag tror att morgonillamåendet var för något, det verkar ge otur.

• sweetstreet

Kan meddela att det blivit sjukt kallt här nu!!!!!!
    I morse var det minus 14 grader! Och vind!!!! Hua!!! Känns som värsta polarvinden.

Börjar så smått längta mot våren. :?

Muggles,
    Härligt att din skidresa blev så lyckad även om AS inte var som vanligt utan alkholhaltig dryck.

Haha! det där med alkoholhaltiga drycker är ju lite lustigt.
    Vi hade vbestämt oss för att testa Ciccis "avhållsamhet" innan ÄL så vi hade sagt att "ingen alkohol alls i en veckas tid". Men! :o i helgen var vi först på konsert (fredagkväll) på en bar och båda sa vi då att "äh, 1 öl kan vi vl få ta iallafall". Så det blev 1 öl. Sedan var vi bjudna till kompisar i lördagskvaäll på vin och ost. Och plötsligt inser vi att "ja man kan itne komma hem till folk och inte dricka vin när de bjuder på vin och ost". Hm! Så 1 glas vin var iallafall. Och sedan igår var det Superbowl här och då var vi bjudna på superbowlparty hos andra kompisar och självklart kändes det skumt att tacka nej till ölen då med. För vad ska man säga?!?! Näe tack vi dricker inte just nu för vi ska försöka få till det runt ÄL och har blivit tipsade om att det kan vara bra att vara "vit" innan dess.
    Eh?????
    Näe, det gick inte!

Fast det positiva var att vi helt klart drack mindre än vad vi annars skulle gjort. :)

• sweetstreet

Nenne!
    Jävla skiiiiiiiit!!!!! Tomtarna skulle väl vara utkastade nu ihop med granen eller vad?!?!?!?!??? :o

Näe du får ta och smörja kedjan och trimma pedalerna och hoppa upp på cykeln igen snart!!!!

• sweetstreet

Men visst, jag inser plötsligt att det måste vara supersvårt at vara sk nykter alkoholist, eftersom i strt sett alla sammanhang som är mer eller mindre sociala innebr att man blir bjuden på alkohol. Och folk tar liksom för givet att man självklart dricker.

• sweetstreet

Pirr, kanske var du matförgiftad??????

Då kan det ju ärcka med att man kräks upp det som var dåligt (ursäkta denna detaljerade info!) och sedan mår man prima igen.

• pirr!

Ja kanske det. Eller så var jag bara sjukt trött (går upp så tidigt!)
    Skönt med en dag hemma ialla fall!

Välkommen igen Sweet. Morgon hos dig va?

• pirr!

nu försvinner jag för ett tag!
    Tack för sällskapet!

• nenne78

ja herregud, en av anledningarna att ajg pustar ut att pungtanten är här var att jag druckit så hiskeligt med vin på senare tid. Typ sen nyår varje helg och ibland har vi softat till i soffan med konjak och choklad. (Läs förra veckan måndag, tisdag, torsdag och fredag. )

Känner att jag inte riktigt behöver krypa under filten med alla andra, dels deppar jag itne särskilt mycket eftersom vi inte hade försökt pricka in ÄL, och iofs är det mysigt att trängas men jag tycker att mindre och Frejis behöver den bättre än jag.

Svar på tråden När märker man av det?